Zobrazit minimální záznam

Media image of Notre Dame Cathedral fire in the Czech press
dc.contributor.advisorOsvaldová, Barbora
dc.creatorStuchlík, Jan
dc.date.accessioned2020-07-16T09:57:52Z
dc.date.available2020-07-16T09:57:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118733
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on the media image of the fire of the Notre Dame Cathedral in Paris, which broke out on Monday, April 15, 2019 and lasted until the morning of the next day. The cause of the fire of the building, which celebrated 850 years since its creation and which was made famous by a novel by the French writer Victor Hugo, is still debated. The most probable cause is a short circuit in the circuit of the electrified bell located in the sanctuary tower, from which the fire spread to the rest of the roof. The final form of the future reconstructed cathedral is still not agreed, but French President Macron promised a final repair within 5 years. The aforementioned Paris fire brought with it a wave of media interest among the world and Czech media. This topic was relevant both to print and online media, as well as to television broadcasting and social networks. Most information about the fire of Notre Dame Cathedral resonated with social networks, while the smallest number of mentions was in television news. I came to my findings on the basis of a quantitative content analysis of selected media in my chosen period from April 15 to May 31, 2019, for which I used the Maximus application. I processed my findings into graphs, in which the data are clearer.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na mediální obraz požáru pařížské katedrály Notre pondělí 15. dubna 2019 a trval do rána následujícího dne. O příčině požáru stavby, která oslavila 850 let od svého vzniku a kterou spisovatele Victora Huga, se dodnes diskutuje. Nejpravděpodobnější příčinou je zkrat obvodu elektrifikovaného zvonu umístěného v sanktusové věži, ze které se požár rozšířil na zbytek střechy. Finální podoba budoucí rekonstruov prezident Macron však slíbil konečnou opravu do 5 let. Zmiňovaný pařížský požár s strhl vlnu mediálního zájmu mezi světovými i mezi českými médii. Toto téma bylo relevantní jak pro tištěná a online média, tak i pro televizní vysílání a sociální sítě. Nejvíce informace o požáru katedrály Notre Dame rezonovala sociálními sítěmi, naopak nejmenší počet zmínek televizním zpravodajství. Ke svým zjištěním jsem dospěl na základě provedené 31. května 2019, ke které jsem využil aplikaci Maximus. Svá zjištění jsem zpracoval do grafů, nichž jsou zjištěná data přehlednější.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNotre Dameen_US
dc.subjectfireen_US
dc.subjectParisen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectsolidarityen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjectarchitectureen_US
dc.subjectNotre Damecs_CZ
dc.subjectpožárcs_CZ
dc.subjectPařížcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjecthistoriecs_CZ
dc.subjectarchitekturacs_CZ
dc.titleObraz požáru katedrály Notre Dame v českých médiíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215058
dc.title.translatedMedia image of Notre Dame Cathedral fire in the Czech pressen_US
dc.contributor.refereeZunová, Anna
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na mediální obraz požáru pařížské katedrály Notre pondělí 15. dubna 2019 a trval do rána následujícího dne. O příčině požáru stavby, která oslavila 850 let od svého vzniku a kterou spisovatele Victora Huga, se dodnes diskutuje. Nejpravděpodobnější příčinou je zkrat obvodu elektrifikovaného zvonu umístěného v sanktusové věži, ze které se požár rozšířil na zbytek střechy. Finální podoba budoucí rekonstruov prezident Macron však slíbil konečnou opravu do 5 let. Zmiňovaný pařížský požár s strhl vlnu mediálního zájmu mezi světovými i mezi českými médii. Toto téma bylo relevantní jak pro tištěná a online média, tak i pro televizní vysílání a sociální sítě. Nejvíce informace o požáru katedrály Notre Dame rezonovala sociálními sítěmi, naopak nejmenší počet zmínek televizním zpravodajství. Ke svým zjištěním jsem dospěl na základě provedené 31. května 2019, ke které jsem využil aplikaci Maximus. Svá zjištění jsem zpracoval do grafů, nichž jsou zjištěná data přehlednější.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on the media image of the fire of the Notre Dame Cathedral in Paris, which broke out on Monday, April 15, 2019 and lasted until the morning of the next day. The cause of the fire of the building, which celebrated 850 years since its creation and which was made famous by a novel by the French writer Victor Hugo, is still debated. The most probable cause is a short circuit in the circuit of the electrified bell located in the sanctuary tower, from which the fire spread to the rest of the roof. The final form of the future reconstructed cathedral is still not agreed, but French President Macron promised a final repair within 5 years. The aforementioned Paris fire brought with it a wave of media interest among the world and Czech media. This topic was relevant both to print and online media, as well as to television broadcasting and social networks. Most information about the fire of Notre Dame Cathedral resonated with social networks, while the smallest number of mentions was in television news. I came to my findings on the basis of a quantitative content analysis of selected media in my chosen period from April 15 to May 31, 2019, for which I used the Maximus application. I processed my findings into graphs, in which the data are clearer.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV