Show simple item record

Local Brand Communication during Third Republic - Case Study of Rudolf Poborsky's Distillery
dc.contributor.advisorKlimeš, David
dc.creatorRieger, Matyáš
dc.date.accessioned2020-07-16T09:54:22Z
dc.date.available2020-07-16T09:54:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118714
dc.description.abstractPrivate local brand promotion during "Third republic" period: Rudolf Poborsky's distillery Summary This thesis targets to explore how the uprising communist power impacted corporate communication. Although communists declared allowance of small business existence, they have destroyed it later. Communication investigation reveals hot topics of the era and - in this small local scale - entrepreneurs' approach. The case study of a family distillery delivers the story in a very human way and shows owners' personal journeys rather than deep analysis of the current political situation as such. The thesis aims to show how owner's attitude contributes to the communication with customers and in what situation these small businesses found themselves during Third republic. In this particular case; I aimed to generalize thesis' conclusions by demonstrating other businesses in the same field. I've performed the research using mainly own family's private archive, which contains a comprehensive collection of both company and private communication documents. I've used the books "Proměny české společnosti 1948-1960" by Karel Kaplan to support those historical parts and "Kapitalismus na kolenou" by Jakub Rákosník to explore economic situation of the period. Investigation proved these businessmen managed to embed their...en_US
dc.description.abstractPropagace soukromé lokální značky za třetí republiky: případová studie lihovaru Rudolfa Poborského Abstrakt Tato bakalářská práce měla za cíl zkoumat, jak se na komunikaci firem projevoval nástup komunistické moci, která sice zprvu deklarovala existenci menších podniků, ale později docházelo k jejich likvidaci. Analýza komunikace značek vystihuje témata dané doby a v takto lokálním měřítku také postoje podnikatelů. Případová studie rodinného lihovaru přibližuje situaci velmi lidským způsobem a ukazuje osobní příběhy majitelů, spíše než hlubší výzkum politické situace. Práce se snaží ukázat, jakým způsobem postoj majitele přispívá ke komunikaci se zákazníky, a v jaké situaci se podniky za třetí republiky nacházely. V tomto případě zobecňuji závěry z případové studie ukázkou několika podniků ze stejného oboru. Výzkum jsem prováděl především z materiálů v rodinném archivu, kde se nachází velmi reprezentativní vzorek firemní komunikace doplněné o osobní korespondenci majitele. V historických částech jsem čerpal z knihy Karla Kaplana - Proměny české společnosti 1948-1960 a k výzkumu ekonomické situace dané doby jsem použil publikaci Jakuba Rákosníka - Kapitalismus na kolenou. Výzkum ukázal, že podnikatelé uměli své postoje do komunikace obratně zapojit. Jednotlivé prvky reklamy ostře kolidovaly s deklarovanými...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDistilleryen_US
dc.subjectthird republicen_US
dc.subjectbranden_US
dc.subjectentrepreneurshipen_US
dc.subjectpromotionen_US
dc.subjectLihovarcs_CZ
dc.subjecttřetí republikacs_CZ
dc.subjectznačkacs_CZ
dc.subjectpodnikánícs_CZ
dc.subjectpropagacecs_CZ
dc.titlePropagace soukromé lokální značky za třetí republiky: případová studie lihovaru Rudolfa Poborskéhocs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-25
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215507
dc.title.translatedLocal Brand Communication during Third Republic - Case Study of Rudolf Poborsky's Distilleryen_US
dc.contributor.refereeHalada, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPropagace soukromé lokální značky za třetí republiky: případová studie lihovaru Rudolfa Poborského Abstrakt Tato bakalářská práce měla za cíl zkoumat, jak se na komunikaci firem projevoval nástup komunistické moci, která sice zprvu deklarovala existenci menších podniků, ale později docházelo k jejich likvidaci. Analýza komunikace značek vystihuje témata dané doby a v takto lokálním měřítku také postoje podnikatelů. Případová studie rodinného lihovaru přibližuje situaci velmi lidským způsobem a ukazuje osobní příběhy majitelů, spíše než hlubší výzkum politické situace. Práce se snaží ukázat, jakým způsobem postoj majitele přispívá ke komunikaci se zákazníky, a v jaké situaci se podniky za třetí republiky nacházely. V tomto případě zobecňuji závěry z případové studie ukázkou několika podniků ze stejného oboru. Výzkum jsem prováděl především z materiálů v rodinném archivu, kde se nachází velmi reprezentativní vzorek firemní komunikace doplněné o osobní korespondenci majitele. V historických částech jsem čerpal z knihy Karla Kaplana - Proměny české společnosti 1948-1960 a k výzkumu ekonomické situace dané doby jsem použil publikaci Jakuba Rákosníka - Kapitalismus na kolenou. Výzkum ukázal, že podnikatelé uměli své postoje do komunikace obratně zapojit. Jednotlivé prvky reklamy ostře kolidovaly s deklarovanými...cs_CZ
uk.abstract.enPrivate local brand promotion during "Third republic" period: Rudolf Poborsky's distillery Summary This thesis targets to explore how the uprising communist power impacted corporate communication. Although communists declared allowance of small business existence, they have destroyed it later. Communication investigation reveals hot topics of the era and - in this small local scale - entrepreneurs' approach. The case study of a family distillery delivers the story in a very human way and shows owners' personal journeys rather than deep analysis of the current political situation as such. The thesis aims to show how owner's attitude contributes to the communication with customers and in what situation these small businesses found themselves during Third republic. In this particular case; I aimed to generalize thesis' conclusions by demonstrating other businesses in the same field. I've performed the research using mainly own family's private archive, which contains a comprehensive collection of both company and private communication documents. I've used the books "Proměny české společnosti 1948-1960" by Karel Kaplan to support those historical parts and "Kapitalismus na kolenou" by Jakub Rákosník to explore economic situation of the period. Investigation proved these businessmen managed to embed their...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV