Propagace soukromé lokální značky za třetí republiky: případová studie lihovaru Rudolfa Poborského
Local Brand Communication during Third Republic - Case Study of Rudolf Poborsky's Distillery
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118714Identifikátory
SIS: 215507
Kolekce
- Kvalifikační práce [18446]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Halada, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
25. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Lihovar, třetí republika, značka, podnikání, propagaceKlíčová slova (anglicky)
Distillery, third republic, brand, entrepreneurship, promotionPropagace soukromé lokální značky za třetí republiky: případová studie lihovaru Rudolfa Poborského Abstrakt Tato bakalářská práce měla za cíl zkoumat, jak se na komunikaci firem projevoval nástup komunistické moci, která sice zprvu deklarovala existenci menších podniků, ale později docházelo k jejich likvidaci. Analýza komunikace značek vystihuje témata dané doby a v takto lokálním měřítku také postoje podnikatelů. Případová studie rodinného lihovaru přibližuje situaci velmi lidským způsobem a ukazuje osobní příběhy majitelů, spíše než hlubší výzkum politické situace. Práce se snaží ukázat, jakým způsobem postoj majitele přispívá ke komunikaci se zákazníky, a v jaké situaci se podniky za třetí republiky nacházely. V tomto případě zobecňuji závěry z případové studie ukázkou několika podniků ze stejného oboru. Výzkum jsem prováděl především z materiálů v rodinném archivu, kde se nachází velmi reprezentativní vzorek firemní komunikace doplněné o osobní korespondenci majitele. V historických částech jsem čerpal z knihy Karla Kaplana - Proměny české společnosti 1948-1960 a k výzkumu ekonomické situace dané doby jsem použil publikaci Jakuba Rákosníka - Kapitalismus na kolenou. Výzkum ukázal, že podnikatelé uměli své postoje do komunikace obratně zapojit. Jednotlivé prvky reklamy ostře kolidovaly s deklarovanými...
Private local brand promotion during "Third republic" period: Rudolf Poborsky's distillery Summary This thesis targets to explore how the uprising communist power impacted corporate communication. Although communists declared allowance of small business existence, they have destroyed it later. Communication investigation reveals hot topics of the era and - in this small local scale - entrepreneurs' approach. The case study of a family distillery delivers the story in a very human way and shows owners' personal journeys rather than deep analysis of the current political situation as such. The thesis aims to show how owner's attitude contributes to the communication with customers and in what situation these small businesses found themselves during Third republic. In this particular case; I aimed to generalize thesis' conclusions by demonstrating other businesses in the same field. I've performed the research using mainly own family's private archive, which contains a comprehensive collection of both company and private communication documents. I've used the books "Proměny české společnosti 1948-1960" by Karel Kaplan to support those historical parts and "Kapitalismus na kolenou" by Jakub Rákosník to explore economic situation of the period. Investigation proved these businessmen managed to embed their...