Zobrazit minimální záznam

Inadequate forms of nurture upbringing: the life consequences of social pathology
dc.contributor.advisorVálková, Monika
dc.creatorPuškár, Šimon
dc.date.accessioned2020-07-13T10:12:09Z
dc.date.available2020-07-13T10:12:09Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118416
dc.description.abstractWhen living together, children and their parents can get into adverse situations. For example, parents might not keep on fulfilling their obligations to their children, they might indirectly support truancy, punishtheir childrenuncontrollablyinsteadof talkingthings out, or inhibit the children's development by alcoholism and other addictions. In this thesis, I theoreticallydraw on the concept of parenting styles that parents use while coexisting and dealing with their children and which may significantly influence children's subsequent development. In the practical part, I describe several case studies of families from the Příbram area on which I demonstrate parenting styles, conditions in which parents raise their children, and how such styles manifest on the children in the forms of intentional lying, emotional flatness, increased aggressivity,problems withestablishingrelationships,inclinationtowardaddictive substances, and rejectingone of the parents. Finally, I list methods which social workers might use to deal withtroublingsituations: analysis of familyproblems,professionalconsulting,active resolution and the setup of appropriate steps leading to a betterment of the family situations,followed by a professional support of multi-disciplinaryteams during case management.en_US
dc.description.abstractDěti a rodiče se během společného života mohou dostávat do nepříznivých situací. Rodiče například nemusí plnit své povinnosti vůči vlastním dětem,mohou nepřímo podporovat skryté záškoláctví, nekontrolovatelně trestat své děti za sebemenší prohřešky, které by se daly řešit domluvou,nebo skrze alkoholismus a další závislosti negativně ovlivňovat zdravývývoj dítěte. V tétopráci teoretickyvycházím z konceptuvýchovnýchstylů,které rodiče využívají při soužití a jednání se svými dětmi a mohou znatelně ovlivňovat jejichnásledný vývoj. V praktické části jsem popsal několik kazuistik rodin z Příbramska, na kterých jsem demonstroval užívané výchovné styly,podmínky,ve kterých rodiče vychovávali své děti,a jakse dané stylyna dětech projevovaly, a to v podobě účelového lhaní, citové plochosti, zvýšené agresivity, problémů s navazováním sociálních vztahů, inklinace k návykovým látkám a odmítání jednoho z rodičů. Nakonec jsem uvedl možnosti sociální práce s rodinou, které by mohly problematické situace řešit,kdy navrhuji rozhovory,analýzurodinnýchproblémů,odborné poradenství,aktivní řešení a nastavení dílčích kroků ke zlepšení rodinné situace a následnou podporu odborníků v multidisciplinárním týmuběhem případových konferencí.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectChilden_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectsocial and legal child lawsen_US
dc.subjectviolenceen_US
dc.subjectmultidisciplinary teamen_US
dc.subjectsocial workeren_US
dc.subjectDítěcs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectsociálně-právní ochrana dětícs_CZ
dc.subjectnásilícs_CZ
dc.subjectmultidisciplinární týmcs_CZ
dc.subjectsociální pracovníkcs_CZ
dc.titleNevhodné formy výchovy aneb následek sociální patologie do životacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-22
dc.description.departmentHTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId220834
dc.title.translatedInadequate forms of nurture upbringing: the life consequences of social pathologyen_US
dc.contributor.refereeMlejnková, Kristýna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální a charitativní prácecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Charity Worken_US
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a charitativní prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Charity Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDěti a rodiče se během společného života mohou dostávat do nepříznivých situací. Rodiče například nemusí plnit své povinnosti vůči vlastním dětem,mohou nepřímo podporovat skryté záškoláctví, nekontrolovatelně trestat své děti za sebemenší prohřešky, které by se daly řešit domluvou,nebo skrze alkoholismus a další závislosti negativně ovlivňovat zdravývývoj dítěte. V tétopráci teoretickyvycházím z konceptuvýchovnýchstylů,které rodiče využívají při soužití a jednání se svými dětmi a mohou znatelně ovlivňovat jejichnásledný vývoj. V praktické části jsem popsal několik kazuistik rodin z Příbramska, na kterých jsem demonstroval užívané výchovné styly,podmínky,ve kterých rodiče vychovávali své děti,a jakse dané stylyna dětech projevovaly, a to v podobě účelového lhaní, citové plochosti, zvýšené agresivity, problémů s navazováním sociálních vztahů, inklinace k návykovým látkám a odmítání jednoho z rodičů. Nakonec jsem uvedl možnosti sociální práce s rodinou, které by mohly problematické situace řešit,kdy navrhuji rozhovory,analýzurodinnýchproblémů,odborné poradenství,aktivní řešení a nastavení dílčích kroků ke zlepšení rodinné situace a následnou podporu odborníků v multidisciplinárním týmuběhem případových konferencí.cs_CZ
uk.abstract.enWhen living together, children and their parents can get into adverse situations. For example, parents might not keep on fulfilling their obligations to their children, they might indirectly support truancy, punishtheir childrenuncontrollablyinsteadof talkingthings out, or inhibit the children's development by alcoholism and other addictions. In this thesis, I theoreticallydraw on the concept of parenting styles that parents use while coexisting and dealing with their children and which may significantly influence children's subsequent development. In the practical part, I describe several case studies of families from the Příbram area on which I demonstrate parenting styles, conditions in which parents raise their children, and how such styles manifest on the children in the forms of intentional lying, emotional flatness, increased aggressivity,problems withestablishingrelationships,inclinationtowardaddictive substances, and rejectingone of the parents. Finally, I list methods which social workers might use to deal withtroublingsituations: analysis of familyproblems,professionalconsulting,active resolution and the setup of appropriate steps leading to a betterment of the family situations,followed by a professional support of multi-disciplinaryteams during case management.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV