Zobrazit minimální záznam

The usage of virtual reality in therapy of patients with neglect syndrome with consideration of a cybersickness risk
dc.contributor.advisorPánek, David
dc.creatorMacháčková, Tereza
dc.date.accessioned2020-07-10T11:50:40Z
dc.date.available2020-07-10T11:50:40Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118296
dc.description.abstractTitle: The usage of virtual reality in therapy of patients with neglect syndrome with consideration of a cybersickness risk. Objective: To find out if stroke patients with neglect syndrome tend to have higher risk of gaining cybersickness after using virtual reality compared to stroke patients without neglect syndrome and healthy population. Also, to find out if the severity of neglect syndrome has correlation with the severity of gained cybersickness. Afterwards to evaluate the trend of making games in virtual reality for treating neglect syndrome with consideration of a cybersickness risk. Methods: The experiment participants played game in virtual reality developed for treating neglect syndrome for ten minutes. During the game participants were seated and were playing using head movements. A HTC VIVE console was used to deliver the virtual reality game. Participants were divided into 3 groups: the group Zdraví (n = 12) without neurological impairment, the group CMP (n = 6) for stroke patients without neglect syndrome and the group Neglect (n = 10) for stroke patients with neglect syndrome (KF-NAP ≥ 1). Each proband had to fill Sickness Simulator Questionnaire which was used to detect cybersickness before and after playing the game in virtual reality. Collecting and sorting of the data was done...en_US
dc.description.abstractNázev: Využití virtuální reality s ohledem na riziko cybersickness ve fyzioterapii pacientů s neglekt syndromem. Cíl: Zjistit, zda lidé po cévní mozkové příhodě (CMP) trpící neglekt syndromem mají při pobytu ve virtuální realitě větší tendenci k získání cybersickness v porovnání s pacienty po CMP bez neglekt syndromu a lidmi bez neurologického postižení. Dále zjistit, zda míra neglekt syndromu má vliv na závažnost vzniklé cybersickness. Následně pak zhodnotit nastupující trend tvorby her využívajících virtuální realitu pro terapii neglektu s ohledem na cybersickness. Metody: V rámci experimentu účastníci studie hráli desetiminutovou hru ve virtuálním prostředí speciálně vyvinutou pro terapii neglekt syndromu. Během hry byli probandi usazeni a hráli pomocí pohybů hlavy. Ke zprostředkování virtuální reality byla využita konzole HTC VIVE. Účastnící studie byli rozděleni do 3 skupin: skupina Zdraví (n = 12) bez neurologického postižení, skupina CMP (n = 6) pro pacienty po CMP bez neglekt syndromu a skupina Neglekt (n = 10) pro pacienty po CMP s neglekt syndromem (KF-NAP ≥ 1). Každý proband před a po hraní ve virtuálním prostředí vyplnil SSQ dotazník, který byl použit ke sledování cybersickness. Sběr a třídění dat proběhlo s využitím MySQL databáze a programu HeidiSQL. Jednoduché tabulky byly vytvořeny...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectCybersicknessen_US
dc.subjectStrokeen_US
dc.subjectNeglect syndromeen_US
dc.subjectVirtual realityen_US
dc.subjectSSQen_US
dc.subjectCybersicknesscs_CZ
dc.subjectCMPcs_CZ
dc.subjectNeglekt syndromcs_CZ
dc.subjectVirtuální realitacs_CZ
dc.subjectSSQcs_CZ
dc.titleVyužití virtuální reality s ohledem na riziko cybersickness ve fyzioterapii pacientů s neglect syndromemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-19
dc.description.departmentFyzioterapiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId216529
dc.title.translatedThe usage of virtual reality in therapy of patients with neglect syndrome with consideration of a cybersickness risken_US
dc.contributor.refereePavlů, Dagmar
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Fyzioterapiecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Využití virtuální reality s ohledem na riziko cybersickness ve fyzioterapii pacientů s neglekt syndromem. Cíl: Zjistit, zda lidé po cévní mozkové příhodě (CMP) trpící neglekt syndromem mají při pobytu ve virtuální realitě větší tendenci k získání cybersickness v porovnání s pacienty po CMP bez neglekt syndromu a lidmi bez neurologického postižení. Dále zjistit, zda míra neglekt syndromu má vliv na závažnost vzniklé cybersickness. Následně pak zhodnotit nastupující trend tvorby her využívajících virtuální realitu pro terapii neglektu s ohledem na cybersickness. Metody: V rámci experimentu účastníci studie hráli desetiminutovou hru ve virtuálním prostředí speciálně vyvinutou pro terapii neglekt syndromu. Během hry byli probandi usazeni a hráli pomocí pohybů hlavy. Ke zprostředkování virtuální reality byla využita konzole HTC VIVE. Účastnící studie byli rozděleni do 3 skupin: skupina Zdraví (n = 12) bez neurologického postižení, skupina CMP (n = 6) pro pacienty po CMP bez neglekt syndromu a skupina Neglekt (n = 10) pro pacienty po CMP s neglekt syndromem (KF-NAP ≥ 1). Každý proband před a po hraní ve virtuálním prostředí vyplnil SSQ dotazník, který byl použit ke sledování cybersickness. Sběr a třídění dat proběhlo s využitím MySQL databáze a programu HeidiSQL. Jednoduché tabulky byly vytvořeny...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The usage of virtual reality in therapy of patients with neglect syndrome with consideration of a cybersickness risk. Objective: To find out if stroke patients with neglect syndrome tend to have higher risk of gaining cybersickness after using virtual reality compared to stroke patients without neglect syndrome and healthy population. Also, to find out if the severity of neglect syndrome has correlation with the severity of gained cybersickness. Afterwards to evaluate the trend of making games in virtual reality for treating neglect syndrome with consideration of a cybersickness risk. Methods: The experiment participants played game in virtual reality developed for treating neglect syndrome for ten minutes. During the game participants were seated and were playing using head movements. A HTC VIVE console was used to deliver the virtual reality game. Participants were divided into 3 groups: the group Zdraví (n = 12) without neurological impairment, the group CMP (n = 6) for stroke patients without neglect syndrome and the group Neglect (n = 10) for stroke patients with neglect syndrome (KF-NAP ≥ 1). Each proband had to fill Sickness Simulator Questionnaire which was used to detect cybersickness before and after playing the game in virtual reality. Collecting and sorting of the data was done...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Fyzioterapiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV