Zobrazit minimální záznam

Effect of warm-up on performance of football players
dc.contributor.advisorJebavý, Radim
dc.creatorKřížová, Anna
dc.date.accessioned2020-07-10T11:33:02Z
dc.date.available2020-07-10T11:33:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118230
dc.description.abstractTitle: The Effects of a warm-up on the performance of football players Objectives: The comparison of influence of two types of warm-up before and after a physical activity on performance of U19 football players. Testing of subsequent post-warm-up performance focused on acceleration, explosive power and agility. Methods: In this empirical-theoretical thesis, a total of twenty-four U19 football players, divided in two experimental groups, is tested. The players within each group undertook either a complete dynamic warm-up or a shorter warm-up without the dynamic component. The performance was tested after the warm-up utilizing four tests - an acceleration run test on 30 m, a standing long jump, a foul throw and a shuttle run. The same tests were conducted again after an interlaid physical activity. The same procedure was repeated after a week when the two groups swapped the warm-up methods. Statistical analyses were employed to evaluate the results. Results: The hypothesis 1, assuming a positive effect of a complete dynamic warm-up on the performance before the physical activity was on one hand supported in the acceleration run on 30 m and the foul throw. On the other hand, no distinctive advantage of a complete dynamic warm-up was observed for the standing long jump and the shuttle run. Hypothesis 2...en_US
dc.description.abstractNázev: Vliv rozcvičení na výkon fotbalistů Cíle: Komparace vlivu dvou variant rozcvičení před a po pohybové aktivitě na výkon u hráčů fotbalu juniorské kategorie. Testování následného výkonu zaměřené na akceleraci, explozivní sílu a agilitu. Metody: V empiricko-teoretické práci je testováno celkem 24 fotbalistů ve věku 18-19 let rozdělených do dvou experimentálních skupin. Každý testovaný s odstupem jednoho týdne absolvoval postupně dva rozdílné typy rozcvičení - kompletní dynamické rozcvičení a zkrácené rozcvičení bez dynamické části. Po obou typech rozcvičení byl testován výkon v akceleračním testu na 30 m, ve skoku dalekém z místa, autovém hodu medicinbalem a v člunkovém běhu. Stejné testy byly opakovány po následné pohybové aktivitě. Výsledky byly zpracovány s využitím statistických metod. Pro určení statistické významnosti byl využit na hladině p < 0,05 Studentův t-test. Hladina věcné významnosti byla posouzena pomocí Cohenova koeficientu účinku d. Výsledky: Hypotéza 1 předpokládající pozitivní vliv kompletního dynamického rozcvičení na výsledek testů před pohybovou aktivitou, byla potvrzena u akceleračního běhu na 30 m a u autového hodu z místa. Oproti tomu nemělo rozcvičení prokazatelný vliv na následný výkon u skoku dalekého z místa a u člunkového běhu, kde byly naměřeny mezi skupinami...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectwarm-upen_US
dc.subjectexplosive poweren_US
dc.subjectaccelerationen_US
dc.subjectagilityen_US
dc.subjectfootballen_US
dc.subjectrepetitive testingen_US
dc.subjectrozcvičenícs_CZ
dc.subjectexplozivní sílacs_CZ
dc.subjectakceleracecs_CZ
dc.subjectagilitycs_CZ
dc.subjectfotbalcs_CZ
dc.subjectopakovaný testcs_CZ
dc.titleVliv rozcvičení na výkon fotbalistůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-15
dc.description.departmentAtletikacs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId202909
dc.title.translatedEffect of warm-up on performance of football playersen_US
dc.contributor.refereeHojka, Vladimír
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineSecondary School Teacher Education - Physical Education - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Atletikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enSecondary School Teacher Education - Physical Education - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Vliv rozcvičení na výkon fotbalistů Cíle: Komparace vlivu dvou variant rozcvičení před a po pohybové aktivitě na výkon u hráčů fotbalu juniorské kategorie. Testování následného výkonu zaměřené na akceleraci, explozivní sílu a agilitu. Metody: V empiricko-teoretické práci je testováno celkem 24 fotbalistů ve věku 18-19 let rozdělených do dvou experimentálních skupin. Každý testovaný s odstupem jednoho týdne absolvoval postupně dva rozdílné typy rozcvičení - kompletní dynamické rozcvičení a zkrácené rozcvičení bez dynamické části. Po obou typech rozcvičení byl testován výkon v akceleračním testu na 30 m, ve skoku dalekém z místa, autovém hodu medicinbalem a v člunkovém běhu. Stejné testy byly opakovány po následné pohybové aktivitě. Výsledky byly zpracovány s využitím statistických metod. Pro určení statistické významnosti byl využit na hladině p < 0,05 Studentův t-test. Hladina věcné významnosti byla posouzena pomocí Cohenova koeficientu účinku d. Výsledky: Hypotéza 1 předpokládající pozitivní vliv kompletního dynamického rozcvičení na výsledek testů před pohybovou aktivitou, byla potvrzena u akceleračního běhu na 30 m a u autového hodu z místa. Oproti tomu nemělo rozcvičení prokazatelný vliv na následný výkon u skoku dalekého z místa a u člunkového běhu, kde byly naměřeny mezi skupinami...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The Effects of a warm-up on the performance of football players Objectives: The comparison of influence of two types of warm-up before and after a physical activity on performance of U19 football players. Testing of subsequent post-warm-up performance focused on acceleration, explosive power and agility. Methods: In this empirical-theoretical thesis, a total of twenty-four U19 football players, divided in two experimental groups, is tested. The players within each group undertook either a complete dynamic warm-up or a shorter warm-up without the dynamic component. The performance was tested after the warm-up utilizing four tests - an acceleration run test on 30 m, a standing long jump, a foul throw and a shuttle run. The same tests were conducted again after an interlaid physical activity. The same procedure was repeated after a week when the two groups swapped the warm-up methods. Statistical analyses were employed to evaluate the results. Results: The hypothesis 1, assuming a positive effect of a complete dynamic warm-up on the performance before the physical activity was on one hand supported in the acceleration run on 30 m and the foul throw. On the other hand, no distinctive advantage of a complete dynamic warm-up was observed for the standing long jump and the shuttle run. Hypothesis 2...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Atletikacs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV