Show simple item record

The trends in older book culture in social networks
dc.contributor.advisorMarek, Jindřich
dc.creatorRůžičková, Dominika
dc.date.accessioned2020-07-09T09:46:44Z
dc.date.available2020-07-09T09:46:44Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118160
dc.description.abstract1 Abstract The presented Bachelor thesis deals with the publication of contributions on the social network Twitter which discuss the topic of older book culture. The aim of this thesis is to outline the trends in the field of presentation of older book culture. In order to fulfill the project of this thesis, Twitter accounts are divided into groups: according to the operator (institutional and private) and the type of contributions published (information concerning events, libraries and other events related to older library culture; photographs; database of other published contributions). The analysis of Twitter accounts was carried out based on of an annual examination of these accounts. The actual research of the accounts was undertaken based on of their division into groups mentioned above. It was taken into account that each of the accounts can fall into multiple categories. The research was focused mainly on the evaluation of the frequency of contributions and their impact, the way they were being shared and commented. Key words: older book culture, social networks, social platform, trends, Twitteren_US
dc.description.abstract1 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou zveřejňování příspěvků s tématem starší knižní kultury na sociální síti Twitter. Cílem této práce je zmapování trendů v oblasti prezentace starší knižní kultury. Účty na Twitteru jsou pro účely této práce rozděleny na skupiny, podle provozovatele (institucionální a soukromé) a podle typu zveřejňovaných příspěvků (informace týkající se akcí, knihoven a jiných událostí spojených se starší knižní kulturou; fotografie; statusy). Analýza Twitterových účtů byla provedena zkoumáním příspěvků těchto účtů po dobu jednoho roku. Samotný výzkum daných účtů proběhl podle rozdělení do skupin, které je zmíněno výše. Bylo přihlédnuto k tomu, že každý z účtů může spadat do více kategorií. Výzkum se zabýval především hodnocení četnosti příspěvků a jejich dopadu, sdílení a okomentování příspěvků. Klíčová slova: starší knižní kultura, sociální sítě, trendy, Twittercs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectolder book culture|social networks|social platform|trends|Twitteren_US
dc.subjectstarší knižní kultura|sociální sítě|trendy|Twittercs_CZ
dc.titleTrendy v oblasti prezentace starší knižní kultury na sociálních sítíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-15
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId187921
dc.title.translatedThe trends in older book culture in social networksen_US
dc.contributor.refereeŠípek, Richard
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou zveřejňování příspěvků s tématem starší knižní kultury na sociální síti Twitter. Cílem této práce je zmapování trendů v oblasti prezentace starší knižní kultury. Účty na Twitteru jsou pro účely této práce rozděleny na skupiny, podle provozovatele (institucionální a soukromé) a podle typu zveřejňovaných příspěvků (informace týkající se akcí, knihoven a jiných událostí spojených se starší knižní kulturou; fotografie; statusy). Analýza Twitterových účtů byla provedena zkoumáním příspěvků těchto účtů po dobu jednoho roku. Samotný výzkum daných účtů proběhl podle rozdělení do skupin, které je zmíněno výše. Bylo přihlédnuto k tomu, že každý z účtů může spadat do více kategorií. Výzkum se zabýval především hodnocení četnosti příspěvků a jejich dopadu, sdílení a okomentování příspěvků. Klíčová slova: starší knižní kultura, sociální sítě, trendy, Twittercs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract The presented Bachelor thesis deals with the publication of contributions on the social network Twitter which discuss the topic of older book culture. The aim of this thesis is to outline the trends in the field of presentation of older book culture. In order to fulfill the project of this thesis, Twitter accounts are divided into groups: according to the operator (institutional and private) and the type of contributions published (information concerning events, libraries and other events related to older library culture; photographs; database of other published contributions). The analysis of Twitter accounts was carried out based on of an annual examination of these accounts. The actual research of the accounts was undertaken based on of their division into groups mentioned above. It was taken into account that each of the accounts can fall into multiple categories. The research was focused mainly on the evaluation of the frequency of contributions and their impact, the way they were being shared and commented. Key words: older book culture, social networks, social platform, trends, Twitteren_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV