Show simple item record

Genderová nerovnost mezi platy vysokoškolsky vzdělaných: Lze nalézt případy pozitivní diskriminace?
dc.contributor.advisorMysíková, Martina
dc.creatorVrbovský, Samuel
dc.date.accessioned2020-07-07T21:18:38Z
dc.date.available2020-07-07T21:18:38Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117989
dc.description.abstractTato práce zkoumá, zdali ve Spojených Státech mezi mladými, vysokoškolsky vzdělanými absolventy pracujícími ve většinově mužských oborech, ženy vy- dělávají více než srovnatelní muži. Dále tato práce zkoumá dvě další hypotézy, které zužují zkoumanou skupinu na pracující u velkých zaměstnavatelů a na svobodné. K otestování těchto hypotéz jsou využity lineární regrese pro kaž- dou z hypotéz a každý většinově mužský obor. Tato práce využívá data z National Study of College Graduatues z roku 2017. Přestože výsledky ukázaly že v IT and matematických oborech a ve fyzikál- ních vědách ženy vydělávají vice než srovnatelní muži, s tím, že tyto rozdíly byly větší mezi pracujícími pro velké zaměstnavatele a mezi svobodnými, tak tyto rozdíly nebyly statisticky signifikantní. Výsledky této práce jsou nicméně důležité v kontextu literatury zabývající se mzdovými rozdíly v odměňování mužů a žen a pro společenský diskurz, jelikož neprokazují diskriminaci žen ve většinově mužských oborech. Klasifikace JEL J31, J38, J70 Klíčová slova Spojené Státy, rozdíl v odměňování žen a mužů, genderová nerovnost, diskriminace, vysoká škola, muži, ženycs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines whether in the United States among young college gradu- ates in male-dominated dominated job fields the the gender wage differential is reversed, i.e, women earn more than similar men. The thesis further adds two additional hypotheses that narrow the examination down to large employers and singles. To evaluate those hypotheses the thesis estimates linear regression models for each of the male-dominated job field and each hypothesis using data from 2017 National Survey of College Graduates (NSCG). Although the results revealed that in IT and mathematics and in physical sciences women earned more than similar men, with the effects being more pro- found among those working for large employers and among singles, the results were not statistically significant. Those results are, however, still important in context of societal narrative and gender wage gap literature, since they do not hint any potential discrimination of women in male-dominated fields. JEL Classification J31, J38, J70 Keywords United States, gender wage gap, gender wage differential, gender inequality, discrimination, college, men, womenen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSpojené Státycs_CZ
dc.subjectrozdíl v odměňování žen a mužůcs_CZ
dc.subjectgenderová nerovnostcs_CZ
dc.subjectdiskriminacecs_CZ
dc.subjectvysoká školacs_CZ
dc.subjectmužics_CZ
dc.subjectženycs_CZ
dc.subjectUnited Statesen_US
dc.subjectgender wage gapen_US
dc.subjectgender wage differentialen_US
dc.subjectgender inequalityen_US
dc.subjectdiscriminationen_US
dc.subjectcollegeen_US
dc.subjectmenen_US
dc.subjectwomenen_US
dc.titleWage inequality among young college graduates: Can we find any evidence for reverse gender wage differential?en_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-10
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId222563
dc.title.translatedGenderová nerovnost mezi platy vysokoškolsky vzdělaných: Lze nalézt případy pozitivní diskriminace?cs_CZ
dc.contributor.refereeŠlegerová, Lenka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá, zdali ve Spojených Státech mezi mladými, vysokoškolsky vzdělanými absolventy pracujícími ve většinově mužských oborech, ženy vy- dělávají více než srovnatelní muži. Dále tato práce zkoumá dvě další hypotézy, které zužují zkoumanou skupinu na pracující u velkých zaměstnavatelů a na svobodné. K otestování těchto hypotéz jsou využity lineární regrese pro kaž- dou z hypotéz a každý většinově mužský obor. Tato práce využívá data z National Study of College Graduatues z roku 2017. Přestože výsledky ukázaly že v IT and matematických oborech a ve fyzikál- ních vědách ženy vydělávají vice než srovnatelní muži, s tím, že tyto rozdíly byly větší mezi pracujícími pro velké zaměstnavatele a mezi svobodnými, tak tyto rozdíly nebyly statisticky signifikantní. Výsledky této práce jsou nicméně důležité v kontextu literatury zabývající se mzdovými rozdíly v odměňování mužů a žen a pro společenský diskurz, jelikož neprokazují diskriminaci žen ve většinově mužských oborech. Klasifikace JEL J31, J38, J70 Klíčová slova Spojené Státy, rozdíl v odměňování žen a mužů, genderová nerovnost, diskriminace, vysoká škola, muži, ženycs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines whether in the United States among young college gradu- ates in male-dominated dominated job fields the the gender wage differential is reversed, i.e, women earn more than similar men. The thesis further adds two additional hypotheses that narrow the examination down to large employers and singles. To evaluate those hypotheses the thesis estimates linear regression models for each of the male-dominated job field and each hypothesis using data from 2017 National Survey of College Graduates (NSCG). Although the results revealed that in IT and mathematics and in physical sciences women earned more than similar men, with the effects being more pro- found among those working for large employers and among singles, the results were not statistically significant. Those results are, however, still important in context of societal narrative and gender wage gap literature, since they do not hint any potential discrimination of women in male-dominated fields. JEL Classification J31, J38, J70 Keywords United States, gender wage gap, gender wage differential, gender inequality, discrimination, college, men, womenen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV