Show simple item record

Distribuce výher v Lize Mistrů UEFA
dc.contributor.advisorJanhuba, Radek
dc.creatorScharf, Šimon
dc.date.accessioned2020-07-07T20:15:06Z
dc.date.available2020-07-07T20:15:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117962
dc.description.abstractFotbal je světově jedním z nejpopulárnějších sportů, díky této popularitě se kolem něj vyvinul obrovský trh a tím pádem přilákal pozornost ekonomů. Jakožto sport zároveň představuje ideální prostředí pro testování různých hypotéz teorie soutěží. V této práci jsou použita data z Ligy Mistrů UEFA k vyhodnocení rozdělování peněz. Začínáme naši práci se základními charakteristikami soutěže, které jsou zásadní pro návrháře soutěže, například heterogenita soutěžících. V hlavní části hodnotíme pobídkový efekt odměny. Zatímco tento efekt byl dosud zkoumán na datech z individuálních sportů, my toto téma zkoumáme v kontextu týmových sporů k čemuž využíváme data z vyřazovacích fází turnaje. Výsledky prezentují převažující důkazy ve prospěch pobídkového efektu odměny. K dispozici jsou také alternativní modely ke kontrole robustnosti a ty většinou potvrzují naše výsledky.cs_CZ
dc.description.abstractFootball is one of the most popular sports worldwide, thanks to such popularity huge market evolved around the sport and thus attracted economists' attention. As a sport, it also represents an ideal environment for testing various hypotheses of contest theory. In this thesis, data from the UEFA Champions League are used to evaluate the prize money distribution. We begin our analysis with primary characteristics of the contest that are fundamental for the contest designer, for example, the heterogeneity of the contestants. In the main part, we assess the incentive effect of the prize. While this phenomenon was previously studied on data from individual sport, we explore this topic in the context of team sports using the data from the knock-out stages of the tournament. The results show prevailing evidence in support of the incentive effect of the prize. Alternative models are also provided to check for robustness and they mostly confirm our results.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectFotbalcs_CZ
dc.subjectLiga Mistrů UEFAcs_CZ
dc.subjectTeorie soutěžecs_CZ
dc.subjectPobídkový efektcs_CZ
dc.subjectTurnajcs_CZ
dc.subjectFootballen_US
dc.subjectUEFA Champions Leagueen_US
dc.subjectContest theoryen_US
dc.subjectIncentive effecten_US
dc.subjectTournamenten_US
dc.titleThe Prize Money Distribution in UEFA Champions Leagueen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-10
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId213905
dc.title.translatedDistribuce výher v Lize Mistrů UEFAcs_CZ
dc.contributor.refereeKuc, Matěj
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csFotbal je světově jedním z nejpopulárnějších sportů, díky této popularitě se kolem něj vyvinul obrovský trh a tím pádem přilákal pozornost ekonomů. Jakožto sport zároveň představuje ideální prostředí pro testování různých hypotéz teorie soutěží. V této práci jsou použita data z Ligy Mistrů UEFA k vyhodnocení rozdělování peněz. Začínáme naši práci se základními charakteristikami soutěže, které jsou zásadní pro návrháře soutěže, například heterogenita soutěžících. V hlavní části hodnotíme pobídkový efekt odměny. Zatímco tento efekt byl dosud zkoumán na datech z individuálních sportů, my toto téma zkoumáme v kontextu týmových sporů k čemuž využíváme data z vyřazovacích fází turnaje. Výsledky prezentují převažující důkazy ve prospěch pobídkového efektu odměny. K dispozici jsou také alternativní modely ke kontrole robustnosti a ty většinou potvrzují naše výsledky.cs_CZ
uk.abstract.enFootball is one of the most popular sports worldwide, thanks to such popularity huge market evolved around the sport and thus attracted economists' attention. As a sport, it also represents an ideal environment for testing various hypotheses of contest theory. In this thesis, data from the UEFA Champions League are used to evaluate the prize money distribution. We begin our analysis with primary characteristics of the contest that are fundamental for the contest designer, for example, the heterogeneity of the contestants. In the main part, we assess the incentive effect of the prize. While this phenomenon was previously studied on data from individual sport, we explore this topic in the context of team sports using the data from the knock-out stages of the tournament. The results show prevailing evidence in support of the incentive effect of the prize. Alternative models are also provided to check for robustness and they mostly confirm our results.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV