dc.contributor.advisor | Ščasný, Milan | |
dc.creator | Preclíková, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2020-07-07T19:55:22Z | |
dc.date.available | 2020-07-07T19:55:22Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/117954 | |
dc.description.abstract | Tato práce popisuje používání dopravních prostředků k dosažení různých destinací a analyzuje vliv socio-demografických proměnných na volbu způsobu dopravy pro dojíždění do práce v České republice. Pro analýzu jsou použita data z dotazníku INHERIT. Faktory, které ovlivňují rozhodnutí o dopravním prostředku, byly určeny s pomocí multinomiálního logistického modelu. Zjišťujeme, že muži, lidé s většími příjmy a domácnosti s alespoň jedním dítětem mají signifikantně větší pravděpodobnost dojíždět do práce autem než ženy, lidé, kteří vydělávají méně peněz a domácnosti bez dětí. Život ve velkých městech snižuje pravděpodobnost jezdit autem do práce a zvyšuje pravděpodobnost používat hromadnou dopravu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis describes shares of use of transport modes to reach different activities and analyses influence of socio-demographic variables on a choice of transport mode for commuting to work in the Czech Republic. Data from the INHERIT survey are used for the analysis. Factors which influence the transport mode decision were identified using the multinomial logit model. Results show that men, people with higher income and households with at least one child are significantly more likely to commute to work by car than women, people who earn less money and households without children. Living in large cities decreases the likelihood of using car for work trips and increases likelihood of travelling by public transport. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | způsoby dopravy | cs_CZ |
dc.subject | socio-demografické proměnné | cs_CZ |
dc.subject | dojíždění do práce | cs_CZ |
dc.subject | multinomiální logitový model | cs_CZ |
dc.subject | Česká republika | cs_CZ |
dc.subject | transport modes | en_US |
dc.subject | socio-demographic variables | en_US |
dc.subject | commuting to work | en_US |
dc.subject | multinomial logit model | en_US |
dc.subject | Czech Republic | en_US |
dc.title | Factors influencing the transport mode decision - case of the Czech Republic | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-06-10 | |
dc.description.department | Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Economic Studies | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 213773 | |
dc.title.translated | Faktory ovlivňující rozhodnutí o druhu dopravy - případ České republiky | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Hanus, Luboš | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Economics and Finance | en_US |
thesis.degree.discipline | Ekonomie a finance | cs_CZ |
thesis.degree.program | Economics | en_US |
thesis.degree.program | Ekonomické teorie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Institut ekonomických studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Institute of Economic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ekonomie a finance | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Economics and Finance | en_US |
uk.degree-program.cs | Ekonomické teorie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Economics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce popisuje používání dopravních prostředků k dosažení různých destinací a analyzuje vliv socio-demografických proměnných na volbu způsobu dopravy pro dojíždění do práce v České republice. Pro analýzu jsou použita data z dotazníku INHERIT. Faktory, které ovlivňují rozhodnutí o dopravním prostředku, byly určeny s pomocí multinomiálního logistického modelu. Zjišťujeme, že muži, lidé s většími příjmy a domácnosti s alespoň jedním dítětem mají signifikantně větší pravděpodobnost dojíždět do práce autem než ženy, lidé, kteří vydělávají méně peněz a domácnosti bez dětí. Život ve velkých městech snižuje pravděpodobnost jezdit autem do práce a zvyšuje pravděpodobnost používat hromadnou dopravu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis describes shares of use of transport modes to reach different activities and analyses influence of socio-demographic variables on a choice of transport mode for commuting to work in the Czech Republic. Data from the INHERIT survey are used for the analysis. Factors which influence the transport mode decision were identified using the multinomial logit model. Results show that men, people with higher income and households with at least one child are significantly more likely to commute to work by car than women, people who earn less money and households without children. Living in large cities decreases the likelihood of using car for work trips and increases likelihood of travelling by public transport. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | B | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |