Show simple item record

Education to the health of the pupils with special education needs on the basic school
dc.contributor.advisorMarádová, Eva
dc.creatorUrbancová, Jana
dc.date.accessioned2020-07-08T10:14:58Z
dc.date.available2020-07-08T10:14:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117930
dc.description.abstractThe thessis deals with the health education by the pupils with special educational needs on the primary school. This work is based on the pupils of the first grade of the primary school. The first chapter give the defination of the health, of the determiners of the health and mainly describe the health education as the subjekt, which is the part of the school curriculum. In the second part is the attention aim on the charakterization of the pupils with special educational needs, on the way of they education and the opportunities in support of educational process. The groupes of the pupils with educational needs are describe in the way of they educational needs. Research part give in the third chapter the answers of the questions about the way of connection of the pupils with special educational needs to the subjekt health education, it was used the method of the qualitative research made by the structured interview. The main result is, that the connection of this pupils to the education in the field of support in health is very important and the mutual cooperation with the common population is for the pupils with educational needs the great benefit for their future live. It's about mutual enrichment of the boath groupes and their inherent cooperation in the inclusion process. The result is the...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá výchovou ke zdraví u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole. Práce je zaměřena na žáky prvního stupně základní školy. První kapitola definuje pojem zdraví, determinanty zdraví a především charakterizuje výchovu ke zdraví jako předmět, který je součástí kurikula základní školy. Ve druhé části je pozornost zaměřena na charakteristiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), na způsob jejich vzdělávání a na možnosti podpory v rámci vzdělávacího procesu. Jednotlivé skupiny žáků se SVP jsou charakterizovány z hlediska jejich potřeb ve vzdělání. Výzkumná část přináší ve třetí kapitole odpovědi na otázky o způsobu zapojení žáků se SVP do předmětů výchovy ke zdraví, byla použita metoda kvalitativního výzkumu provedeného formou strukturovaných rozhovorů. Stěžejním zjištěním je fakt, že zapojení těchto žáků do vzdělávání v oblasti podpory zdraví je nesmírně důležité a vzájemná spolupráce s běžnou populací je pro žáky se SVP obrovským přínosem do budoucího života. Navíc jde o vzájemné obohacování obou skupin a jejich přirozenou spolupráci v rámci inkluzívního procesu. Výstupem práce je projekt pro oblast výchovy ke zdraví. KLÍČOVÁ SLOVA zdraví, výchova ke zdraví, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, inkluze, projektcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHealthen_US
dc.subjecthealth educationen_US
dc.subjectpupils with special educational needsen_US
dc.subjectprojecten_US
dc.subjectzdravícs_CZ
dc.subjectvýchova ke zdravícs_CZ
dc.subjectžáci se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectprojektcs_CZ
dc.titleVýchova ke zdraví u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-16
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId189079
dc.title.translatedEducation to the health of the pupils with special education needs on the basic schoolen_US
dc.contributor.refereeMrkosová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá výchovou ke zdraví u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole. Práce je zaměřena na žáky prvního stupně základní školy. První kapitola definuje pojem zdraví, determinanty zdraví a především charakterizuje výchovu ke zdraví jako předmět, který je součástí kurikula základní školy. Ve druhé části je pozornost zaměřena na charakteristiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), na způsob jejich vzdělávání a na možnosti podpory v rámci vzdělávacího procesu. Jednotlivé skupiny žáků se SVP jsou charakterizovány z hlediska jejich potřeb ve vzdělání. Výzkumná část přináší ve třetí kapitole odpovědi na otázky o způsobu zapojení žáků se SVP do předmětů výchovy ke zdraví, byla použita metoda kvalitativního výzkumu provedeného formou strukturovaných rozhovorů. Stěžejním zjištěním je fakt, že zapojení těchto žáků do vzdělávání v oblasti podpory zdraví je nesmírně důležité a vzájemná spolupráce s běžnou populací je pro žáky se SVP obrovským přínosem do budoucího života. Navíc jde o vzájemné obohacování obou skupin a jejich přirozenou spolupráci v rámci inkluzívního procesu. Výstupem práce je projekt pro oblast výchovy ke zdraví. KLÍČOVÁ SLOVA zdraví, výchova ke zdraví, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, inkluze, projektcs_CZ
uk.abstract.enThe thessis deals with the health education by the pupils with special educational needs on the primary school. This work is based on the pupils of the first grade of the primary school. The first chapter give the defination of the health, of the determiners of the health and mainly describe the health education as the subjekt, which is the part of the school curriculum. In the second part is the attention aim on the charakterization of the pupils with special educational needs, on the way of they education and the opportunities in support of educational process. The groupes of the pupils with educational needs are describe in the way of they educational needs. Research part give in the third chapter the answers of the questions about the way of connection of the pupils with special educational needs to the subjekt health education, it was used the method of the qualitative research made by the structured interview. The main result is, that the connection of this pupils to the education in the field of support in health is very important and the mutual cooperation with the common population is for the pupils with educational needs the great benefit for their future live. It's about mutual enrichment of the boath groupes and their inherent cooperation in the inclusion process. The result is the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV