Zobrazit minimální záznam

Hippotherapy as a supportive method of treatment in children with Joubert's and other hypotonic syndrome
dc.contributor.advisorBartoňová, Miroslava
dc.creatorMartínková, Dominika
dc.date.accessioned2020-07-08T10:13:44Z
dc.date.available2020-07-08T10:13:44Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117923
dc.description.abstract1 Abstract The subject of this thesis is hippotherapy as a supportive treatment method in children with Joubert syndrome and other hypotonic syndromes. In theoretical part is described Joubert syndrome in connection with education of students with special needs including legislation. In response to education of a child with disability there is further described therapy and basic therapeutic approaches that are often used concurrently with hippotherapy. Next part of thesis is focused on Joubert syndrome in terms of origin, causes, symptoms and diagnosis of the disease. With regards to research investigation in empiric part of the thesis there are further described specific educational approaches of individual with Joubert syndrome and other hypotonic syndromes. Theoretical part also comprises closer characteristics of hippotherapy as a possible supportive treatment method in terms of legislation, healthcare and social aspects. In empiric part there were used several methods of data collection within the qualitative research, these were analysis of studied literature, involved observation, case study, document analysis, narrative dialog with parent, discussion with hippotherapist and questionnaire submitted to parents of children attending hippotherapy. Key words: hippotherapy, Joubert syndrome, hypotonia,...en_US
dc.description.abstract1 Předmětem práce je hipoterapie jako podpůrná metoda léčby u dětí s Joubertovým a jiným hypotonickým syndromem. é části je popsán Joubertův syndrom v souvislosti se vzděláváním žáků se speciálními potřebami, včetně legislativy. V návaznosti na edukaci dítěte s postižením je dále popsána terapie a základní terapeutické přístupy, které se s hipoterapií souběžně často využívají. Další část práce je zaměřena na Joubertův syndrom z hlediska původu, příčiny, symptomů a diagnostiky onemocnění. S ohledem na výzkumné šetření v empirické části práce jsou dále popsány konkrétní vzdělávací přístupy jedince s Joubertovým a jiným hypotonickým syndromem. Teoretická část dále zahrnuje bližší charakteristiku hipoterapie, jakožto možnou podpůrnou metodu léčby, a to z hlediska legislativního, zdravotního i společenského. V empirické části bylo v rámci kvalitativního výzkumu využito několika technik sběru dat, a to analýza prostudované literatury, zúčastněné pozorování, případová studie, analýza dokumentů, narativní rozhovor s rodičem, rozhovor s terapeutem vedoucí hipoterapie a dotazník předložený rodičům dětí navštěvujících hipoterapii. Klíčová slova: hipoterapie, Joubertův sydrom, hypotonie, intervence, edukace, terapiecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecthippotherapyen_US
dc.subjectJoubert syndromeen_US
dc.subjecthypotoniaen_US
dc.subjectinterventionen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjecttherapyen_US
dc.subjecthipoterapiecs_CZ
dc.subjectJoubertův sydromcs_CZ
dc.subjecthypotoniecs_CZ
dc.subjectintervencecs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectterapiecs_CZ
dc.titleHipoterapie jako podpůrná metoda léčby u dětí s Joubertovým a jiným hypotonickým syndromemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-16
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId221057
dc.title.translatedHippotherapy as a supportive method of treatment in children with Joubert's and other hypotonic syndromeen_US
dc.contributor.refereeHájková, Vanda
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Předmětem práce je hipoterapie jako podpůrná metoda léčby u dětí s Joubertovým a jiným hypotonickým syndromem. é části je popsán Joubertův syndrom v souvislosti se vzděláváním žáků se speciálními potřebami, včetně legislativy. V návaznosti na edukaci dítěte s postižením je dále popsána terapie a základní terapeutické přístupy, které se s hipoterapií souběžně často využívají. Další část práce je zaměřena na Joubertův syndrom z hlediska původu, příčiny, symptomů a diagnostiky onemocnění. S ohledem na výzkumné šetření v empirické části práce jsou dále popsány konkrétní vzdělávací přístupy jedince s Joubertovým a jiným hypotonickým syndromem. Teoretická část dále zahrnuje bližší charakteristiku hipoterapie, jakožto možnou podpůrnou metodu léčby, a to z hlediska legislativního, zdravotního i společenského. V empirické části bylo v rámci kvalitativního výzkumu využito několika technik sběru dat, a to analýza prostudované literatury, zúčastněné pozorování, případová studie, analýza dokumentů, narativní rozhovor s rodičem, rozhovor s terapeutem vedoucí hipoterapie a dotazník předložený rodičům dětí navštěvujících hipoterapii. Klíčová slova: hipoterapie, Joubertův sydrom, hypotonie, intervence, edukace, terapiecs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract The subject of this thesis is hippotherapy as a supportive treatment method in children with Joubert syndrome and other hypotonic syndromes. In theoretical part is described Joubert syndrome in connection with education of students with special needs including legislation. In response to education of a child with disability there is further described therapy and basic therapeutic approaches that are often used concurrently with hippotherapy. Next part of thesis is focused on Joubert syndrome in terms of origin, causes, symptoms and diagnosis of the disease. With regards to research investigation in empiric part of the thesis there are further described specific educational approaches of individual with Joubert syndrome and other hypotonic syndromes. Theoretical part also comprises closer characteristics of hippotherapy as a possible supportive treatment method in terms of legislation, healthcare and social aspects. In empiric part there were used several methods of data collection within the qualitative research, these were analysis of studied literature, involved observation, case study, document analysis, narrative dialog with parent, discussion with hippotherapist and questionnaire submitted to parents of children attending hippotherapy. Key words: hippotherapy, Joubert syndrome, hypotonia,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV