Zobrazit minimální záznam

Jak působí jazyk na dav? Případová studie českého crowdfundingu s odměnami
dc.contributor.advisorPolák, Petr
dc.creatorHudcová, Tereza
dc.date.accessioned2020-07-08T09:56:22Z
dc.date.available2020-07-08T09:56:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117825
dc.description.abstractThis thesis analyses the biggest reward-based crowdfunding platform in the Czech Repub- lic using textual tools on uniquely collected microdata. The research question investigates which of the attributes of project campaigns (including the language style of project de- scriptions) have a significant impact on successful funding. Empirical analysis combines results of Bayesian Model Averaging and logistic regression. Results reveal that firstly, language style of project descriptions does not possess any significant predictive power. Secondly, that utilization of a video, size of pledging goal, or the number of contributors have a significant effect on the campaign's success, which is in line with current literature. Thirdly, it has proven to be true that project categorization plays an important role as well. On the contrary, the findings do not imply any causal claims, such as whether those factors persuade contributors to donate money. JEL Classification G23 Keywords crowdfunding, rewards, success determinants, natural language processing Author's e-mail t.hudcova@gmail.com Supervisor's e-mail polakpet@gmail.comen_US
dc.description.abstractTato diplomová práce analyzuje unikátní mikrodata největší reward-based crowdfundin- gové platformy v České republice s využitím nástrojů textové analýzy. Práce zkoumá, jaké atributy crowdfundingových kampaní (spolu se stylem jazyka v popiscích projektů) výrazně ovlivňují jejich úspěšné zafinancování. Empirická analýza kombinuje výsledky Bayesovského průměrování modelů a logistické regrese. Výsledky odhalují, že styl jazyka v popiscích projektů nemá významnou výpovědní hodnotu. Dále výsledky analýzy in- dikují, že krátké video, velikost požadované částky nebo počet přispěvatelů u každé z kam- paní signifikantně ovlivňují zafinancování projektu, což je v souladu s existující literat- urou. Co se dále prokázalo jako pravdivé, je fakt, že kategorie, do které je projekt zařazen, hraje významnou roli. Je však nutné zdůraznit skutečnost, že výsledky neimp- likují kauzalitu, tzn. že výše identifikované faktory nestojí za rozhodnutím přispěvatelů danou kampaň financovat. Klasifikace JEL G23 Klíčová slova crowdfunding, odměny, determinanty úspěchu, natural language processing E-mail autora t.hudcova@gmail.com E-mail vedoucího práce polakpet@gmail.comcs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectcrowdfundingen_US
dc.subjectrewardsen_US
dc.subjectsuccess determinantsen_US
dc.subjectnatural language processingen_US
dc.subjectcrowdfundingcs_CZ
dc.subjectodm\v{e}nycs_CZ
dc.subjectdeterminanty \'{u}sp\v{e}chucs_CZ
dc.subjectnatural language processingcs_CZ
dc.titleDoes Language Drive the Crowd? Case of Czech Reward-Based Crowdfundingen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-16
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId203018
dc.title.translatedJak působí jazyk na dav? Případová studie českého crowdfundingu s odměnamics_CZ
dc.contributor.refereeSchwarz, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce analyzuje unikátní mikrodata největší reward-based crowdfundin- gové platformy v České republice s využitím nástrojů textové analýzy. Práce zkoumá, jaké atributy crowdfundingových kampaní (spolu se stylem jazyka v popiscích projektů) výrazně ovlivňují jejich úspěšné zafinancování. Empirická analýza kombinuje výsledky Bayesovského průměrování modelů a logistické regrese. Výsledky odhalují, že styl jazyka v popiscích projektů nemá významnou výpovědní hodnotu. Dále výsledky analýzy in- dikují, že krátké video, velikost požadované částky nebo počet přispěvatelů u každé z kam- paní signifikantně ovlivňují zafinancování projektu, což je v souladu s existující literat- urou. Co se dále prokázalo jako pravdivé, je fakt, že kategorie, do které je projekt zařazen, hraje významnou roli. Je však nutné zdůraznit skutečnost, že výsledky neimp- likují kauzalitu, tzn. že výše identifikované faktory nestojí za rozhodnutím přispěvatelů danou kampaň financovat. Klasifikace JEL G23 Klíčová slova crowdfunding, odměny, determinanty úspěchu, natural language processing E-mail autora t.hudcova@gmail.com E-mail vedoucího práce polakpet@gmail.comcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis analyses the biggest reward-based crowdfunding platform in the Czech Repub- lic using textual tools on uniquely collected microdata. The research question investigates which of the attributes of project campaigns (including the language style of project de- scriptions) have a significant impact on successful funding. Empirical analysis combines results of Bayesian Model Averaging and logistic regression. Results reveal that firstly, language style of project descriptions does not possess any significant predictive power. Secondly, that utilization of a video, size of pledging goal, or the number of contributors have a significant effect on the campaign's success, which is in line with current literature. Thirdly, it has proven to be true that project categorization plays an important role as well. On the contrary, the findings do not imply any causal claims, such as whether those factors persuade contributors to donate money. JEL Classification G23 Keywords crowdfunding, rewards, success determinants, natural language processing Author's e-mail t.hudcova@gmail.com Supervisor's e-mail polakpet@gmail.comen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV