Show simple item record

Parents of Children with Developmental Language Disorder from the perspective of speech therapy intervention
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorDvořáková, Barbora
dc.date.accessioned2020-07-08T09:04:23Z
dc.date.available2020-07-08T09:04:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117807
dc.description.abstractDiplomová práce je z oblasti speciální pedagogiky a logopedie. Řeší problematiku rodičovství dětí s vývojovou dysfázií. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V úvodních kapitolách diplomové práce je charakterizována rodina dítěte s postižením, dále je charakterizována vývojová dysfázie, blíže její terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika a terapie. V práci jsou také definovány možnosti logopedické intervence u dětí se speciálně narušeným vývojem řeči. Hlavním cílem diplomové práce je představit problematiku rodičů dětí s vývojovou dysfázií, tento hlavní cíl je dosažen výzkumným šetřením Tato práce může být inspirací pro logopedy a další odborníky, kteří pracují s rodinami a jejich dětmi s vývojovou dysfázií. Práce může také inspirovat studenty a další rodiče, i ty, kterým byla právě oznámena diagnóza. Diplomová práce může být východiskem pro další studie vědeckého charakteru, které se zabývají stejnou problematikou.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is from the area of special pedagogy and speech therapy. It deals with the issue of parenthood of children with developmental dysphasia. The thesis is devided into two parts, the theoretical part and the empirical part. The thesis starts with characterisation of the family with disabilities and continues with further developmental dysphasia, its terminology, classification, etiology, symptomatology, diagnostics and therapy are characterized. The thesis defines the possibilities of speech therapy intervention in children with special impaired speech developmental dyspshasia. This main goal is achieved by research. This diploma thesis can be an inspiration for speech therapists and other professionals who work with families and their children with developmental dysphasia. It can also inspire students and other parents even whose child has been diagnosed with this disease. The thesis may be the starting point for further studies of a scientific character that focus on same subject.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvývojová dysfáziecs_CZ
dc.subjectspecificky narušený vývoj řečics_CZ
dc.subjectrodičovstvícs_CZ
dc.subjectlogopedická intervencecs_CZ
dc.subjectdevelopmental language disorderen_US
dc.subjectspecific language impairmenten_US
dc.subjectparenthooden_US
dc.subjectspeech therapy interventionen_US
dc.titleRodiče dětí s vývojovou dysfázií z hlediska logopedické intervencecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-15
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId223754
dc.title.translatedParents of Children with Developmental Language Disorder from the perspective of speech therapy interventionen_US
dc.contributor.refereeHorynová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je z oblasti speciální pedagogiky a logopedie. Řeší problematiku rodičovství dětí s vývojovou dysfázií. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V úvodních kapitolách diplomové práce je charakterizována rodina dítěte s postižením, dále je charakterizována vývojová dysfázie, blíže její terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika a terapie. V práci jsou také definovány možnosti logopedické intervence u dětí se speciálně narušeným vývojem řeči. Hlavním cílem diplomové práce je představit problematiku rodičů dětí s vývojovou dysfázií, tento hlavní cíl je dosažen výzkumným šetřením Tato práce může být inspirací pro logopedy a další odborníky, kteří pracují s rodinami a jejich dětmi s vývojovou dysfázií. Práce může také inspirovat studenty a další rodiče, i ty, kterým byla právě oznámena diagnóza. Diplomová práce může být východiskem pro další studie vědeckého charakteru, které se zabývají stejnou problematikou.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is from the area of special pedagogy and speech therapy. It deals with the issue of parenthood of children with developmental dysphasia. The thesis is devided into two parts, the theoretical part and the empirical part. The thesis starts with characterisation of the family with disabilities and continues with further developmental dysphasia, its terminology, classification, etiology, symptomatology, diagnostics and therapy are characterized. The thesis defines the possibilities of speech therapy intervention in children with special impaired speech developmental dyspshasia. This main goal is achieved by research. This diploma thesis can be an inspiration for speech therapists and other professionals who work with families and their children with developmental dysphasia. It can also inspire students and other parents even whose child has been diagnosed with this disease. The thesis may be the starting point for further studies of a scientific character that focus on same subject.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV