Rodiče dětí s vývojovou dysfázií z hlediska logopedické intervence
Parents of Children with Developmental Language Disorder from the perspective of speech therapy intervention
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117807Identifikátory
SIS: 223754
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horynová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
15. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vývojová dysfázie, specificky narušený vývoj řeči, rodičovství, logopedická intervenceKlíčová slova (anglicky)
developmental language disorder, specific language impairment, parenthood, speech therapy interventionDiplomová práce je z oblasti speciální pedagogiky a logopedie. Řeší problematiku rodičovství dětí s vývojovou dysfázií. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V úvodních kapitolách diplomové práce je charakterizována rodina dítěte s postižením, dále je charakterizována vývojová dysfázie, blíže její terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika a terapie. V práci jsou také definovány možnosti logopedické intervence u dětí se speciálně narušeným vývojem řeči. Hlavním cílem diplomové práce je představit problematiku rodičů dětí s vývojovou dysfázií, tento hlavní cíl je dosažen výzkumným šetřením Tato práce může být inspirací pro logopedy a další odborníky, kteří pracují s rodinami a jejich dětmi s vývojovou dysfázií. Práce může také inspirovat studenty a další rodiče, i ty, kterým byla právě oznámena diagnóza. Diplomová práce může být východiskem pro další studie vědeckého charakteru, které se zabývají stejnou problematikou.
The diploma thesis is from the area of special pedagogy and speech therapy. It deals with the issue of parenthood of children with developmental dysphasia. The thesis is devided into two parts, the theoretical part and the empirical part. The thesis starts with characterisation of the family with disabilities and continues with further developmental dysphasia, its terminology, classification, etiology, symptomatology, diagnostics and therapy are characterized. The thesis defines the possibilities of speech therapy intervention in children with special impaired speech developmental dyspshasia. This main goal is achieved by research. This diploma thesis can be an inspiration for speech therapists and other professionals who work with families and their children with developmental dysphasia. It can also inspire students and other parents even whose child has been diagnosed with this disease. The thesis may be the starting point for further studies of a scientific character that focus on same subject.