Pohybové schopnosti dětí mladšího školního věku
Motor abilities of primary school children
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117746Identifikátory
SIS: 218937
Kolekce
- Kvalifikační práce [19310]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kainová, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
3. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
pohybové schopnosti, mladší školní věk, základní umělecká škola, taneční obor, UNIFITTEST (6-60)Klíčová slova (anglicky)
motor abilities, primary school age, elementary art school, dance subject, UNIFITTEST (6-60)Cílem diplomové práce je zjistit a následně porovnat úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku navštěvujících taneční obor na základní umělecké škole a následně ji porovnat s úrovní pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se sportu pouze v rámci tělesné výchovy. Testování probíhalo na Základní umělecké škole v Chotěboři a na Základní škole Smetanova v Chotěboři a použila jsem k němu testovou baterii Unifittest (6-60), kterou jsem ještě doplnila celostním motorickým testem tzv. Jacíkovým testem. Dále jsem zjišťovala pomocí dotazníku, jakým dalším sportovním aktivitám se žáci tanečního oboru věnují. Výzkumná část práce dokládá, že žáci tanečního oboru dosáhli průměrně lepších výsledků než žáci základní školy věnující se sportu pouze v rámci tělesné výchovy. Největší rozdíl byl mezi testovanými skupinami v testu leh-sed opakovaně, kdy si žáci tanečního oboru počínali lépe téměř o 30 %. Dotazníkovým šetřením jsem zjistila, že 9 ze 14 žáků tanečního oboru navštěvuje mimo taneční obor minimálně ještě jeden další sportovní kroužek. KLÍČOVÁ SLOVA pohybové schopnosti, mladší školní věk, základní umělecká škola, taneční obor, UNIFITTEST (6-60)
The aim of the diploma thesis is to find out and compare the level of motor abilities of younger school age children attending dance lessons at Elementary Art school and then to compare it with the level of motor abilities of younger school age children which do sports only in Physical Education. It has been testing at the Elementary Art school in Chotěboř and at the Primary School Smetanova in Chotěboř and I used the battery test - Unifittest (6-60), which I completed by the holistic motoric test, called the Jacík test. I also used a questionnaire to find out what other sports activities do pupils of the dance branch. The research part of this work shows that the dance students achieved on average better results than the pupils of the Primary School dedicated to sports only in Physical Education. The biggest difference was between the test groups in the repeatedly "Leh-Sed", when the dance students were better by almost 30 %. Using a questionnaire survey I found out that 9 out of 14 pupils of the dance branch attend at least one other sports club. KEYWORDS motor abilities, primary school age, elementary art school, dance subject, UNIFITTEST (6-60)