Show simple item record

Inclusive education of children with cochlear implants
dc.contributor.advisorHádková, Kateřina
dc.creatorSvobodová, Bára
dc.date.accessioned2020-07-07T22:38:41Z
dc.date.available2020-07-07T22:38:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117690
dc.description.abstractTato práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků s kochleárními implantáty tická část práce je věnována uvedení do problematiky sluchových vad a jejich diagnostiky. informace o problematice kochleárního implantátu storii jeho vývoje abývá společností produkujících kochleární implantáty a implantací jejich produktů v konkrétních nemocnicích v ČR. Poslední teoretická kapitola je zaměřena na vzdělávání žáků s CI, podpůrná opatření a obsahuje vybrané studie zabývající se názory učitelů na inkluzi těchto žáků. Praktická část práce smíšeného výzkumu pomocí dotazníkové šetření navrženého podle jedné ze studií (Dulčić a Bakota, 2009) zmíněných v teoretické části. Kromě kvantitativní části byl výzkum obohacen i o otevřené a polouzavřené otázky k získaní kvalitativních dat. Základem výzkumu učitelé vítají inkluzi žáků s Dalšími cíl výzkumu nformovanost učitelů o kochleárním implantátu, odhalit pohled dotazovaných pedagogů na inkluzi žáků s škol a prozkoumat zkušenosti dotazovaných pedagogů s těmito žáky. Z výzkumu vyplynulo, že učitelé vítají inkluzi žáků s a ž dotazovaných učitelů dostatečná přesto, že většina žádné školení o vzdělávání žáků s kochleárními implantáty Výzkum indikuje potřebu rozšíření možností dalšího vzdělávání v tétocs_CZ
dc.description.abstractThis work concerns the inclusive education of children with cochlear implants (CI). The theoretical part is devoted to the introduction to the issue of hearing impairments and their diagnostics. It provides informations on the issue of the cochlear implant and its history. It describes companies producing cochlear implants and implantation of their products in specific hospitals in the Czech Republic. The last theoretical chapter focuses on the education of children with CI, supporting measures and it contains selected studies about teachers' opinions on the inclusion of these children. The practical part of the work was carried out in the form of an online questionnaire survey inspired by one of the studies (Dulčić a Bakota, 2009) mentioned in the theoretical part. The research was enriched by open and semi-closed questions to obtain qualitative data, in addition to the quantitative part. The basis of the research was to find: whether teachers welcome the inclusion of children with CI. Further aims of the research were to find: how teachers are informed about the cochlear implant, what are the opinions of interviewed teachers on the inclusion of children with CI into their schools and how interviewed teachers are experienced with these children. Research has shown that the vast majority of teachers fully...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectInkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectkochleární implantátcs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectInclusive educationen_US
dc.subjectcochlear implanten_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectresearchen_US
dc.titleInkluzivní vzdělávání žáků s kochleárními implantátycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-02
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId223932
dc.title.translatedInclusive education of children with cochlear implantsen_US
dc.contributor.refereeBartoňová, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků s kochleárními implantáty tická část práce je věnována uvedení do problematiky sluchových vad a jejich diagnostiky. informace o problematice kochleárního implantátu storii jeho vývoje abývá společností produkujících kochleární implantáty a implantací jejich produktů v konkrétních nemocnicích v ČR. Poslední teoretická kapitola je zaměřena na vzdělávání žáků s CI, podpůrná opatření a obsahuje vybrané studie zabývající se názory učitelů na inkluzi těchto žáků. Praktická část práce smíšeného výzkumu pomocí dotazníkové šetření navrženého podle jedné ze studií (Dulčić a Bakota, 2009) zmíněných v teoretické části. Kromě kvantitativní části byl výzkum obohacen i o otevřené a polouzavřené otázky k získaní kvalitativních dat. Základem výzkumu učitelé vítají inkluzi žáků s Dalšími cíl výzkumu nformovanost učitelů o kochleárním implantátu, odhalit pohled dotazovaných pedagogů na inkluzi žáků s škol a prozkoumat zkušenosti dotazovaných pedagogů s těmito žáky. Z výzkumu vyplynulo, že učitelé vítají inkluzi žáků s a ž dotazovaných učitelů dostatečná přesto, že většina žádné školení o vzdělávání žáků s kochleárními implantáty Výzkum indikuje potřebu rozšíření možností dalšího vzdělávání v tétocs_CZ
uk.abstract.enThis work concerns the inclusive education of children with cochlear implants (CI). The theoretical part is devoted to the introduction to the issue of hearing impairments and their diagnostics. It provides informations on the issue of the cochlear implant and its history. It describes companies producing cochlear implants and implantation of their products in specific hospitals in the Czech Republic. The last theoretical chapter focuses on the education of children with CI, supporting measures and it contains selected studies about teachers' opinions on the inclusion of these children. The practical part of the work was carried out in the form of an online questionnaire survey inspired by one of the studies (Dulčić a Bakota, 2009) mentioned in the theoretical part. The research was enriched by open and semi-closed questions to obtain qualitative data, in addition to the quantitative part. The basis of the research was to find: whether teachers welcome the inclusion of children with CI. Further aims of the research were to find: how teachers are informed about the cochlear implant, what are the opinions of interviewed teachers on the inclusion of children with CI into their schools and how interviewed teachers are experienced with these children. Research has shown that the vast majority of teachers fully...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV