Zobrazit minimální záznam

Bacterial and viral diseases - project for the lower secondary schools
dc.contributor.advisorHlaváčová, Lucie
dc.creatorKrupičková, Markéta
dc.date.accessioned2020-06-26T09:53:58Z
dc.date.available2020-06-26T09:53:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117597
dc.description.abstractThe aim of this master thesis is to create a proposal of a project entitled Viral and bacterial infections which can be used for biology education at upper primary schools or at the corresponding levels of gymnasiums respectively. The demands of the society evolve dynamically. As a consequence, the needs emerge to equip pupils not only with knowledge but also to nurture the development of their practical skills and to shape their sets of values. The project method is an example of an educational method wherein the potential resides to cultivate a broad spectrum of key competencies with a view to enabling pupils to find their subsequent use in the society. In the theoretical part, the history of the project method is presented. Moreover, the various arguments in favour of and against this method are discussed. Furthermore, this part of the thesis contains characterisation of the contemporary educational system as well as the fundamental descriptions of selected viral and bacterial infections. The practical part concerns the achievement of the main goal of this thesis, that is the creation of the project proposal entitled Viral and bacterial infections. The proposed project is shaped in accordance with the requirements of the Framework Educational Programme, bearing in mind the acquisition of the key...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce si klade za cíl vytvořit návrh projektu na téma Virová a bakteriální onemocnění, který je určen pro výuku přírodopisu na 2. stupni základních škol, popřípadě biologie na odpovídajícím stupni víceletých gymnázií. Dynamicky vyvíjející se společenské potřeby kladou nároky nejen na předávání vědomostí, ale i na rozvoj dovedností, schopností a pěstování hodnotového zázemí žáků. Jednou z metod, která skýtá potenciál ke komplexnímu rozvoji širokého spektra klíčových kompetencí a umožňující následné uplatnění žáků ve společnosti, je právě projektové vyučování. Teoretická část této práce představí historii projektového vyučování a zaměří se na pozitiva i negativa tohoto typu výuky, ale i na způsoby přípravy a hodnocení projektů. Součástí je také charakteristika soudobého vzdělávacího systému a základní popis vybraných virových a bakteriálních onemocnění. Praktická část se zaměřuje především na naplnění hlavního cíle práce, a to na návrh projektu na téma Virová a bakteriální onemocnění. Navrhovaný projekt vychází z požadavků rámcových vzdělávacích programů a klíčových kompetencí, které si žáci mají osvojit. Základní náplní projektu je simulace situací z reálného života - žáci se vcítí do role pacienta, lékaře, zaměstnance laboratoře či pracovníka hygienické stanice. V projektu je kladen...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectProjektcs_CZ
dc.subjectvirycs_CZ
dc.subjectbakteriecs_CZ
dc.subjectonemocněnícs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectProjecten_US
dc.subjectvirusesen_US
dc.subjectbacteriaen_US
dc.subjectillnessen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.titleBakteriální a virová onemocnění - projekt pro 2. stupeň základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-05
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId201963
dc.title.translatedBacterial and viral diseases - project for the lower secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereePavlasová, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce si klade za cíl vytvořit návrh projektu na téma Virová a bakteriální onemocnění, který je určen pro výuku přírodopisu na 2. stupni základních škol, popřípadě biologie na odpovídajícím stupni víceletých gymnázií. Dynamicky vyvíjející se společenské potřeby kladou nároky nejen na předávání vědomostí, ale i na rozvoj dovedností, schopností a pěstování hodnotového zázemí žáků. Jednou z metod, která skýtá potenciál ke komplexnímu rozvoji širokého spektra klíčových kompetencí a umožňující následné uplatnění žáků ve společnosti, je právě projektové vyučování. Teoretická část této práce představí historii projektového vyučování a zaměří se na pozitiva i negativa tohoto typu výuky, ale i na způsoby přípravy a hodnocení projektů. Součástí je také charakteristika soudobého vzdělávacího systému a základní popis vybraných virových a bakteriálních onemocnění. Praktická část se zaměřuje především na naplnění hlavního cíle práce, a to na návrh projektu na téma Virová a bakteriální onemocnění. Navrhovaný projekt vychází z požadavků rámcových vzdělávacích programů a klíčových kompetencí, které si žáci mají osvojit. Základní náplní projektu je simulace situací z reálného života - žáci se vcítí do role pacienta, lékaře, zaměstnance laboratoře či pracovníka hygienické stanice. V projektu je kladen...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this master thesis is to create a proposal of a project entitled Viral and bacterial infections which can be used for biology education at upper primary schools or at the corresponding levels of gymnasiums respectively. The demands of the society evolve dynamically. As a consequence, the needs emerge to equip pupils not only with knowledge but also to nurture the development of their practical skills and to shape their sets of values. The project method is an example of an educational method wherein the potential resides to cultivate a broad spectrum of key competencies with a view to enabling pupils to find their subsequent use in the society. In the theoretical part, the history of the project method is presented. Moreover, the various arguments in favour of and against this method are discussed. Furthermore, this part of the thesis contains characterisation of the contemporary educational system as well as the fundamental descriptions of selected viral and bacterial infections. The practical part concerns the achievement of the main goal of this thesis, that is the creation of the project proposal entitled Viral and bacterial infections. The proposed project is shaped in accordance with the requirements of the Framework Educational Programme, bearing in mind the acquisition of the key...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV