Show simple item record

The relationship between burnout and social support at school
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorJadrná, Tereza
dc.date.accessioned2020-06-25T10:03:52Z
dc.date.available2020-06-25T10:03:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117559
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the burnout syndrome in primary school teachers. The field of interest of this thesis is the relation between the burnout syndrome and the social support offered by individual schools. It primarily focuses on formal activities at schools that assist with the social support which works as a prevention of the burnout syndrome development. The submitted work consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part defines the most important terms linked with the burnout syndrome. Primarily stress, one of the main causes of the burnout syndrome and its effect on the human health. Secondarily the burnout syndrome itself, the concept thereof, causes and symptoms and lastly its phases. In the next chapter, stress and the burnout syndrome in the teaching profession are described, followed by possibilities of their prevention. The last chapter of the theoretical part is then concerned with the specific formal activities for assistance with the professional social support. The results of research in two schools, chosen based on the different number of formal activities, are presented in the practical part. Teachers in these schools were given a questionnaire, the first part of which provides a general information, the second part uses the standardized...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelů a učitelek základních škol. Oblastí zájmu této práce je vztah syndromu vyhoření a sociální opory, kterou učitelům dané školy nabízí, především se zaměřuje na formální aktivity, které na školách podporují sociální oporu, která působí jako prevence vzniku syndromu vyhoření. Předložená práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou vymezeny nejdůležitější pojmy spojené se syndromem vyhoření. V první řadě je to stres, jako jeden z hlavních příčin vzniku vyhoření a jeho dopad na lidské zdraví. Dále pak syndrom vyhoření, jeho pojetí, příčiny a projevy a v neposlední řadě jeho fáze. V další kapitole je popisován stres a syndrom vyhoření v pedagogické profesi, na které navazují možnosti jejich prevence. Poslední kapitola teoretické části se pak zabývá konkrétními formálními aktivitami pro podporu profesní sociální opory. Praktická části jsou prezentovány výsledky výzkumu, pro který byly vybrány dvě školy, které nabízí rozdílný počet formálních aktivit, učitelům těchto škol byl předložen dotazník, jehož první část zjišťuje obecné informace, v druhé části je použit standardizovaný dotazník Shirom- Melamed Burnout Measure. Celkem se výzkumu zůčastnilo 101 respondentů. Výsledky tohoto výzkumu také nabízí nejčastější...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsyndrom vyhořenícs_CZ
dc.subjectstrescs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectsociální oporacs_CZ
dc.subjectburnout syndromeen_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectsocial supporten_US
dc.titleVztah mezi syndromem vyhoření a sociální oporou ve školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-04
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId219671
dc.title.translatedThe relationship between burnout and social support at schoolen_US
dc.contributor.refereePoche Kargerová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelů a učitelek základních škol. Oblastí zájmu této práce je vztah syndromu vyhoření a sociální opory, kterou učitelům dané školy nabízí, především se zaměřuje na formální aktivity, které na školách podporují sociální oporu, která působí jako prevence vzniku syndromu vyhoření. Předložená práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou vymezeny nejdůležitější pojmy spojené se syndromem vyhoření. V první řadě je to stres, jako jeden z hlavních příčin vzniku vyhoření a jeho dopad na lidské zdraví. Dále pak syndrom vyhoření, jeho pojetí, příčiny a projevy a v neposlední řadě jeho fáze. V další kapitole je popisován stres a syndrom vyhoření v pedagogické profesi, na které navazují možnosti jejich prevence. Poslední kapitola teoretické části se pak zabývá konkrétními formálními aktivitami pro podporu profesní sociální opory. Praktická části jsou prezentovány výsledky výzkumu, pro který byly vybrány dvě školy, které nabízí rozdílný počet formálních aktivit, učitelům těchto škol byl předložen dotazník, jehož první část zjišťuje obecné informace, v druhé části je použit standardizovaný dotazník Shirom- Melamed Burnout Measure. Celkem se výzkumu zůčastnilo 101 respondentů. Výsledky tohoto výzkumu také nabízí nejčastější...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the burnout syndrome in primary school teachers. The field of interest of this thesis is the relation between the burnout syndrome and the social support offered by individual schools. It primarily focuses on formal activities at schools that assist with the social support which works as a prevention of the burnout syndrome development. The submitted work consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part defines the most important terms linked with the burnout syndrome. Primarily stress, one of the main causes of the burnout syndrome and its effect on the human health. Secondarily the burnout syndrome itself, the concept thereof, causes and symptoms and lastly its phases. In the next chapter, stress and the burnout syndrome in the teaching profession are described, followed by possibilities of their prevention. The last chapter of the theoretical part is then concerned with the specific formal activities for assistance with the professional social support. The results of research in two schools, chosen based on the different number of formal activities, are presented in the practical part. Teachers in these schools were given a questionnaire, the first part of which provides a general information, the second part uses the standardized...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV