dc.contributor.advisor | Vallin, Petra | |
dc.creator | Sochovská, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2020-06-24T10:07:29Z | |
dc.date.available | 2020-06-24T10:07:29Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/117474 | |
dc.description.abstract | The diploma thesis focuses on bilingual education from the perspective of primary school pupil and describes learning through two languages in broader context. The theoretical part characterizes the term of bilingual education and describes its various models and forms that are implemented in schools. The second part of the thesis employs semi-structured interviews and tries to find out what is the opinion of the pupils of Toscool bilingual program. The goal is to interpret the data and suggest a set of recommendations to improve the bilingual program. KEYWORDS bilingualism, bilingual education, mother language, bilingual family, language education, perspective of a student | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na problematiku bilingvní výuky z pohledu žáka prvního stupně ZŠ. Popisuje problematiku výuky dvou jazyků současně přičemž komplexně charakterizuje pojem bilingvní výuka, mapuje její formy a podmínky. Zachycuje stěžejní nároky, které jsou kladeny na žáka, jak v kontextu rodinném, tak v kontextu školním. Ve výzkumné části jsou užívány polostrukturované rozhovory s žáky se zkušeností s bilingvní výukou v programu Toscool, které jsou vedeny za účelem zjištění, jak vnímají tento typ výuky žáci celého prvního stupně ZŠ, tedy od 1. do 5. třídy. V závěru práce jsou získané informace interpretovány a na jejich základě jsou sestavena doporučení pro zvýšení efektivnosti programu a motivace žáků. KLÍČOVÁ SLOVA bilingvismus, bilingvní výuka, mateřský jazyk, bilingvní rodina, výuka jazyků, pohled žáka | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | bilingvismus | cs_CZ |
dc.subject | bilingvní výuka | cs_CZ |
dc.subject | mateřský jazyk | cs_CZ |
dc.subject | bilingvní rodina | cs_CZ |
dc.subject | výuka jazyků | cs_CZ |
dc.subject | pohled žáka | cs_CZ |
dc.subject | bilingualism | en_US |
dc.subject | bilingual education | en_US |
dc.subject | mother language | en_US |
dc.subject | bilingual family | en_US |
dc.subject | language education | en_US |
dc.subject | perspective of a student | en_US |
dc.title | Bilingvní výuka z pohledu žáka 1. stupně ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-06-03 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 222809 | |
dc.title.translated | Bilingual education from the perspective of a primary school pupil | en_US |
dc.contributor.referee | Novotná, Kateřina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na problematiku bilingvní výuky z pohledu žáka prvního stupně ZŠ. Popisuje problematiku výuky dvou jazyků současně přičemž komplexně charakterizuje pojem bilingvní výuka, mapuje její formy a podmínky. Zachycuje stěžejní nároky, které jsou kladeny na žáka, jak v kontextu rodinném, tak v kontextu školním. Ve výzkumné části jsou užívány polostrukturované rozhovory s žáky se zkušeností s bilingvní výukou v programu Toscool, které jsou vedeny za účelem zjištění, jak vnímají tento typ výuky žáci celého prvního stupně ZŠ, tedy od 1. do 5. třídy. V závěru práce jsou získané informace interpretovány a na jejich základě jsou sestavena doporučení pro zvýšení efektivnosti programu a motivace žáků. KLÍČOVÁ SLOVA bilingvismus, bilingvní výuka, mateřský jazyk, bilingvní rodina, výuka jazyků, pohled žáka | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis focuses on bilingual education from the perspective of primary school pupil and describes learning through two languages in broader context. The theoretical part characterizes the term of bilingual education and describes its various models and forms that are implemented in schools. The second part of the thesis employs semi-structured interviews and tries to find out what is the opinion of the pupils of Toscool bilingual program. The goal is to interpret the data and suggest a set of recommendations to improve the bilingual program. KEYWORDS bilingualism, bilingual education, mother language, bilingual family, language education, perspective of a student | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |