Informovanost dívek ve věku 16-18 let o rizicích užívání alkohol, tabáku, marihuany a kofeinu v těhotenství
Awareness of girls aged 16-18 about the risks of alcohol, tobacco, marijuana and caffeine use in pregnancy
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117394Identifikátory
SIS: 176278
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanušová, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
3. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Informovanost, dívky, návykové látky, těhotenstvíKlíčová slova (anglicky)
Awareness, girls, addictive substances, pregnancyTato diplomová práce řeší informovanost vybrané skupiny dívek ve věku 16-18 let o rizicích užívání alkoholu, tabáku, marihuany a kofeinu v těhotenství. Cílem je zjistit jejich znalosti z tohoto tématu a na základě získaných dat vytvořit vhodný pedagogický výstup. Ten by měl jejich znalosti doplnit a prohloubit. Informovanost dívek o rizicích užívání vybraných látek v těhotenství je zjištěna pomocí dotazníkového šetření znalostního charakteru u 85 respondentek. Výsledky ukazují, že jejich znalosti jsou 59 %, a proto je pro ně vhodné si je pomocí pedagogického výstupu doplnit. KLÍČOVÁ SLOVA Informovanost, dívky, návykové látky, těhotenství
This diploma thesis addresses the awareness of a selected group of girls aged 16-18 about the risks of alcohol, tobacco, marijuana and caffeine use in pregnancy. The aim is to find out their knowledge of this topic and on the basis of the obtained data to create a suitable pedagogical output. It should supplement and deepen their knowledge. Girls' awareness of the risks of using selected substances in pregnancy is determined by means of a questionnaire survey of a knowledge nature of 85 respondents. The results show that their knowledge is 59% and therefore it is appropriate for them to supplement it with the help of pedagogical output. KEYWORDS Awareness, girls, addictive substances, pregnancy