Zobrazit minimální záznam

Work with children with postponement of school entrance in current practice of pre-school education
dc.contributor.advisorLoudová Stralczynská, Barbora
dc.creatorŽáková, Petra
dc.date.accessioned2020-06-23T09:55:48Z
dc.date.available2020-06-23T09:55:48Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117380
dc.description.abstractIn my bachelor's thesis I am dealing with issues related to the postponement of compulsory school attendance. I have researched the topic in accordance to the new conditions - the introduction of the compulsory pre-school education of five-year-old childern. The thesis is divided into two main parts − a theoretical part and a practical one. The purpose of the theoretical part is to introduce the topic. The development of the view on the concepts of school maturity, readiness and competence, and the legislative legalisation of the postponement of beginning of the schol attendance is presented here. It also outlines the development of postponements of school attendance from approximately, the middle od the 20th century to the present, and a brief comparison of the Czech Republic and some other European countries concerning the issue of school attendance. Since the rate of postponements of compulsory school attendance in the Czech Republic is relatively high, the countries where the share of posponements is lower, we used for the comaprison. The aim of practical part is to find out how are the childern with postponed school attendance in selected kindergartes in the Vysočina region and Prague being prepared and supported fot the future school attendance. A semi-structured questionnaire with...en_US
dc.description.abstractV mé bakalářské práci se zabývám problematikou týkající se odkladů povinné školní docházky. Téma jsem zkoumala v souladu s novými podmínkami - zavedením povinného předškolního vzdělávání pro pětileté děti. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. Teoretická část slouží jako úvod do tématu. Je zde přiblížen vývoj pohledu na pojmy školní zralost, připravenost a způsobilost a legislativní ukotvení odkladu zahájení školní docházky. Nastíněn je vývoj odkladů školní docházky zhruba od poloviny 20. století do současnosti a stručné srovnání České republiky s jinými evropskými zeměmi v otázce školní docházky. Vzhledem k tomu, že je míra odkladů povinné školní docházky v České republice poměrně vysoká, vybrány byly takové země, kde je podíl odkladů nižší. Cílem praktické části je zjistit, jak probíhá podpora a práce s dětmi s odkladem školní docházky ve vybraných mateřských školách na Vysočině a v Praze. Jako výzkumná metoda byl zvolen polostrukturovaný dotazník s učitelkami a ředitelkami mateřských škol a dále polostrukturovaný rozhovor s vybranými učitelkami/ředitelkami. Z realizovaného výzkumu vzešlo, že většina mateřských škol s dětmi s odkladem školní docházky pracuje, což je zjištění velice pozitivní. Bakalářská práce představuje metody, které jsou v mateřské škole nejčastěji...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectodklad školní docházkycs_CZ
dc.subjectnástup do školycs_CZ
dc.subjectškolní zralostcs_CZ
dc.subjectškolní připravenostcs_CZ
dc.subjectspolupráce mateřské a základní školycs_CZ
dc.subjectschool attendance postponementen_US
dc.subjectschool commencementen_US
dc.subjectschool readinessen_US
dc.subjectcooperation of kindergarten and a primary schoolen_US
dc.titlePráce s dětmi s odkladem školní docházky v současné praxi předškolního vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-01
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId221406
dc.title.translatedWork with children with postponement of school entrance in current practice of pre-school educationen_US
dc.contributor.refereePěnička, Jaroslav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV mé bakalářské práci se zabývám problematikou týkající se odkladů povinné školní docházky. Téma jsem zkoumala v souladu s novými podmínkami - zavedením povinného předškolního vzdělávání pro pětileté děti. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. Teoretická část slouží jako úvod do tématu. Je zde přiblížen vývoj pohledu na pojmy školní zralost, připravenost a způsobilost a legislativní ukotvení odkladu zahájení školní docházky. Nastíněn je vývoj odkladů školní docházky zhruba od poloviny 20. století do současnosti a stručné srovnání České republiky s jinými evropskými zeměmi v otázce školní docházky. Vzhledem k tomu, že je míra odkladů povinné školní docházky v České republice poměrně vysoká, vybrány byly takové země, kde je podíl odkladů nižší. Cílem praktické části je zjistit, jak probíhá podpora a práce s dětmi s odkladem školní docházky ve vybraných mateřských školách na Vysočině a v Praze. Jako výzkumná metoda byl zvolen polostrukturovaný dotazník s učitelkami a ředitelkami mateřských škol a dále polostrukturovaný rozhovor s vybranými učitelkami/ředitelkami. Z realizovaného výzkumu vzešlo, že většina mateřských škol s dětmi s odkladem školní docházky pracuje, což je zjištění velice pozitivní. Bakalářská práce představuje metody, které jsou v mateřské škole nejčastěji...cs_CZ
uk.abstract.enIn my bachelor's thesis I am dealing with issues related to the postponement of compulsory school attendance. I have researched the topic in accordance to the new conditions - the introduction of the compulsory pre-school education of five-year-old childern. The thesis is divided into two main parts − a theoretical part and a practical one. The purpose of the theoretical part is to introduce the topic. The development of the view on the concepts of school maturity, readiness and competence, and the legislative legalisation of the postponement of beginning of the schol attendance is presented here. It also outlines the development of postponements of school attendance from approximately, the middle od the 20th century to the present, and a brief comparison of the Czech Republic and some other European countries concerning the issue of school attendance. Since the rate of postponements of compulsory school attendance in the Czech Republic is relatively high, the countries where the share of posponements is lower, we used for the comaprison. The aim of practical part is to find out how are the childern with postponed school attendance in selected kindergartes in the Vysočina region and Prague being prepared and supported fot the future school attendance. A semi-structured questionnaire with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV