Show simple item record

Motivation and Barriers to Continuing Education of Secondary School Teachers
dc.contributor.advisorVeteška, Jaroslav
dc.creatorSkorková, Gabriela
dc.date.accessioned2020-06-22T09:58:46Z
dc.date.available2020-06-22T09:58:46Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117354
dc.description.abstractThe diploma thesis is theoretically empirical and deals with the current topic of motivation and barriers to further education of teachers at secondary schools in the Czech Republic. The author chose this topic, because it considers the topic to be important and included in the list of priority objectives of the Ministry of Education, which has long sought to increase professionalism and improve the working conditions of the teachers. In the first chapter there is a definition of the teaching profession according to professional literature, including the specifics of a secondary school teacher. It also focues on further education in the context of lifelong learning, especially in relation to further education of teachers. The main part of the chapter deals with the motivation of pedagogical staff for further education. The theoretical part ends with a chapter devoted to the career and professional development of teachers. The aim of the diploma thesis is to analyze the possibilities of further professional education of pedagogical staff, to find out the main motives for participation in further education and reveal possible barriers and explore the benefits and possible usability of further education in pedagogical practice. The starting point of the diploma thesis are general theories of further...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je teoreticko empirická a zabývá se aktuálním tématem motivace a bariér dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na středních školách v České republice. Autorka si zvolila tuto oblast, protože téma považuje za důležité a zařazené do seznamu prioritních cílů MŠMT, jež dlouhodobě usiluje o zvýšení profesionality a zlepšení pracovních podmínek učitelů. V první kapitole se nachází definice učitelské profese dle odborné literatury, včetně specifik učitele střední školy. Dále se zaměřuje na další vzdělávání v kontextu celoživotního učení, především pak ve vztahu k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků. Stěžejní částí je kapitola, která se zabývá motivací pedagogických pracovníků k dalšímu vzdělávání. Východiskem jsou teorie motivace, dále jsou zde popsány možné motivy a bariéry k účasti na dalším vzdělávání. Teoretická část je zakončena kapitolou věnující se kariéře a profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků. Cílem diplomové práce je analyzovat možnosti dalšího profesního vzdělávání pedagogických pracovníků, zjistit hlavní motivy pro účast na dalším vzdělávání a odhalit případné bariéry a dále prozkoumat přínos a možnou využitelnost dalšího vzdělávání v pedagogické praxi. Východiskem diplomové práce jsou obecné teorie dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Výzkum je...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAndragogikacs_CZ
dc.subjectdalší vzdělávánícs_CZ
dc.subjectprofese učitelecs_CZ
dc.subjectprofesní rozvojcs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectAndragogyen_US
dc.subjectfurther educationen_US
dc.subjectprofession of teacheren_US
dc.subjectprofessional developmenten_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.titleMotivace a bariéry dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků středních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-01
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId217951
dc.title.translatedMotivation and Barriers to Continuing Education of Secondary School Teachersen_US
dc.contributor.refereeSvobodová, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je teoreticko empirická a zabývá se aktuálním tématem motivace a bariér dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na středních školách v České republice. Autorka si zvolila tuto oblast, protože téma považuje za důležité a zařazené do seznamu prioritních cílů MŠMT, jež dlouhodobě usiluje o zvýšení profesionality a zlepšení pracovních podmínek učitelů. V první kapitole se nachází definice učitelské profese dle odborné literatury, včetně specifik učitele střední školy. Dále se zaměřuje na další vzdělávání v kontextu celoživotního učení, především pak ve vztahu k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků. Stěžejní částí je kapitola, která se zabývá motivací pedagogických pracovníků k dalšímu vzdělávání. Východiskem jsou teorie motivace, dále jsou zde popsány možné motivy a bariéry k účasti na dalším vzdělávání. Teoretická část je zakončena kapitolou věnující se kariéře a profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků. Cílem diplomové práce je analyzovat možnosti dalšího profesního vzdělávání pedagogických pracovníků, zjistit hlavní motivy pro účast na dalším vzdělávání a odhalit případné bariéry a dále prozkoumat přínos a možnou využitelnost dalšího vzdělávání v pedagogické praxi. Východiskem diplomové práce jsou obecné teorie dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Výzkum je...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is theoretically empirical and deals with the current topic of motivation and barriers to further education of teachers at secondary schools in the Czech Republic. The author chose this topic, because it considers the topic to be important and included in the list of priority objectives of the Ministry of Education, which has long sought to increase professionalism and improve the working conditions of the teachers. In the first chapter there is a definition of the teaching profession according to professional literature, including the specifics of a secondary school teacher. It also focues on further education in the context of lifelong learning, especially in relation to further education of teachers. The main part of the chapter deals with the motivation of pedagogical staff for further education. The theoretical part ends with a chapter devoted to the career and professional development of teachers. The aim of the diploma thesis is to analyze the possibilities of further professional education of pedagogical staff, to find out the main motives for participation in further education and reveal possible barriers and explore the benefits and possible usability of further education in pedagogical practice. The starting point of the diploma thesis are general theories of further...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV