Show simple item record

Use of larp in secondary school education
dc.contributor.advisorBrož, František
dc.creatorLoudová, Hana
dc.date.accessioned2020-06-03T09:53:28Z
dc.date.available2020-06-03T09:53:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117205
dc.description.abstractThis thesis deals with the creation of larp-based educational games intended for the secondary school literary education. The aim was to introduce larp as a possible teaching method, anchored in the existing theoretical framework and the extension of its recognition. The theoretical part defines the position of literary education and educational games, explains the key term larp and describes the process of its creation. The focus of the thesis' practical part are five educational games ranging from 1 to 2 lessons and based in Czech literary works, are presented. The games are designed to encourage pupils to reading and for development of their reading literacy. The practical outcome of this thesis is a set of materials (methodological instructions for teachers and materials for pupils) necessary for the realization of these games in teaching of literature, which are contained in the annexes. In the end of the thesis, there are comments on individual games, which bring the characteristics of the game, outline the possibilities of its use in teaching and reflect on the process of creation and testing.en_US
dc.description.abstractPráce se zábývá tvorbou výukových her týpu lárp urcených pro výuku literáturý ná stredních skolách. Cílem býlo predstávení lárpu jáko mozne výukove metodý, jeho ukotvení v existujícím teoretickem rámci á rozsírení povedomí o jeho existenci. V teoreticke cásti je výmezeno místo literární výchový á hrý ve výuce, výsvetlen klícový pojem lárp á popsán proces jeho tvorbý. Tezistem práce je práktická cást, v níz je predstáveno pet výukových her o delce 1-2 výucovácí hodiný výcházejících z ceských literárních del. Hrý májí vest záký ke ctenárství á rozvíjet jejich ctenárskou grámotnost. Práktickým výstupem práce je výtvorení souboru podkládu& (metodicke pokýný pro ucitele á máteriálý pro záký) potrebných k reálizáci techto her ve výuce literáturý, ktere jsou obsázený v prílohách. V záveru práce jsou predlozený komentáre k jednotlivým hrám, ktere prinásejí chárákteristiku hrý, nástinují moznosti jejího výuzití ve výuce á reflektují proces tvorbý á testování.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectliteratura|larp|hry|didaktika|herní adaptace|dramatická výchovacs_CZ
dc.subjectliterature|larp|games|didactics|game adaptation|drama educationen_US
dc.titleLarp ve výuce literatury na střední školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-09
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId191597
dc.title.translatedUse of larp in secondary school educationen_US
dc.contributor.refereeKrálíková, Andrea
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zábývá tvorbou výukových her týpu lárp urcených pro výuku literáturý ná stredních skolách. Cílem býlo predstávení lárpu jáko mozne výukove metodý, jeho ukotvení v existujícím teoretickem rámci á rozsírení povedomí o jeho existenci. V teoreticke cásti je výmezeno místo literární výchový á hrý ve výuce, výsvetlen klícový pojem lárp á popsán proces jeho tvorbý. Tezistem práce je práktická cást, v níz je predstáveno pet výukových her o delce 1-2 výucovácí hodiný výcházejících z ceských literárních del. Hrý májí vest záký ke ctenárství á rozvíjet jejich ctenárskou grámotnost. Práktickým výstupem práce je výtvorení souboru podkládu& (metodicke pokýný pro ucitele á máteriálý pro záký) potrebných k reálizáci techto her ve výuce literáturý, ktere jsou obsázený v prílohách. V záveru práce jsou predlozený komentáre k jednotlivým hrám, ktere prinásejí chárákteristiku hrý, nástinují moznosti jejího výuzití ve výuce á reflektují proces tvorbý á testování.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the creation of larp-based educational games intended for the secondary school literary education. The aim was to introduce larp as a possible teaching method, anchored in the existing theoretical framework and the extension of its recognition. The theoretical part defines the position of literary education and educational games, explains the key term larp and describes the process of its creation. The focus of the thesis' practical part are five educational games ranging from 1 to 2 lessons and based in Czech literary works, are presented. The games are designed to encourage pupils to reading and for development of their reading literacy. The practical outcome of this thesis is a set of materials (methodological instructions for teachers and materials for pupils) necessary for the realization of these games in teaching of literature, which are contained in the annexes. In the end of the thesis, there are comments on individual games, which bring the characteristics of the game, outline the possibilities of its use in teaching and reflect on the process of creation and testing.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV