Zobrazit minimální záznam

Evolution of artificial intelligence for turn-based strategy game
dc.contributor.advisorHolan, Tomáš
dc.creatorRoztočil, Ondřej
dc.date.accessioned2020-03-05T10:52:05Z
dc.date.available2020-03-05T10:52:05Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116925
dc.description.abstractThis thesis deals with the development of artificial intelligence for a simplified version of turn- based strategy game Advance Wars. Our focus is on comparing traditional ''ad-hoc'' game AI methods with methods that minimize the dependance on domain knowledge of the game. First part of the thesis contains analysis of the game, survey of selected game AI techniques and an overview of the implemented agents using decision trees, utility-based methods and neural networks. We present the results of our experiments with learning agent parameters and neural network weights using genetic algorithms and evolutionary strategies. We expe- rimented with training agents against fixed opponents and with competitive coevolution. In the second part we present the created software in detail. An efficient game simulator and a set of utility tools were implemented to support the AI development. A full-fledged graphical client that allows for both human and AI gameplay was also created.en_US
dc.description.abstractPráce se věnuje vývoji umělé inteligence pro zjednodušenou variantu tahové strategické hry Advance Wars. Zaměřujeme se přitom na srovnání možností tradičních ,,ručních'' metod herní AI a metod minimalizujících závislost na doménových znalostech o hře. První část prá- ce obsahuje analýzu hry, přehled vybraných technik herní AI a popis implementace agentů na bázi rozhodovacích stromů, užitkových přístupů a neuronových sítí. Dále prezentujeme výsledky pokusů s učením parametrů agentů a vah neuronových sítí pomocí genetických algoritmů a evolučních strategií. Experimentovali jsme s trénováním agentů proti fixním opo- nentům a s mechanismem kompetitivní koevoluce. Ve druhé části práce detailně prezentujeme vytvořený software. Pro potřeby vývoje AI byl implementován efektivní simulátor hry vhodný pro rychlou hru agentů a sada pomocných nástrojů. Vytvořen byl také plnohodnotný grafický klient umožňující hru lidských i počítačo- vých hráčů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjecttahová strategická hracs_CZ
dc.subjectumělá inteligencecs_CZ
dc.subjectevoluční algoritmuscs_CZ
dc.subjectturn-based strategy gameen_US
dc.subjectartificial intelligenceen_US
dc.subjectevolutionary algorithmen_US
dc.titleEvoluce umělé inteligence pro tahovou strategickou hrucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-02-13
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId214859
dc.title.translatedEvolution of artificial intelligence for turn-based strategy gameen_US
dc.contributor.refereePergel, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramming and Software Systemsen_US
thesis.degree.disciplineProgramování a softwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramování a softwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enProgramming and Software Systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se věnuje vývoji umělé inteligence pro zjednodušenou variantu tahové strategické hry Advance Wars. Zaměřujeme se přitom na srovnání možností tradičních ,,ručních'' metod herní AI a metod minimalizujících závislost na doménových znalostech o hře. První část prá- ce obsahuje analýzu hry, přehled vybraných technik herní AI a popis implementace agentů na bázi rozhodovacích stromů, užitkových přístupů a neuronových sítí. Dále prezentujeme výsledky pokusů s učením parametrů agentů a vah neuronových sítí pomocí genetických algoritmů a evolučních strategií. Experimentovali jsme s trénováním agentů proti fixním opo- nentům a s mechanismem kompetitivní koevoluce. Ve druhé části práce detailně prezentujeme vytvořený software. Pro potřeby vývoje AI byl implementován efektivní simulátor hry vhodný pro rychlou hru agentů a sada pomocných nástrojů. Vytvořen byl také plnohodnotný grafický klient umožňující hru lidských i počítačo- vých hráčů.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the development of artificial intelligence for a simplified version of turn- based strategy game Advance Wars. Our focus is on comparing traditional ''ad-hoc'' game AI methods with methods that minimize the dependance on domain knowledge of the game. First part of the thesis contains analysis of the game, survey of selected game AI techniques and an overview of the implemented agents using decision trees, utility-based methods and neural networks. We present the results of our experiments with learning agent parameters and neural network weights using genetic algorithms and evolutionary strategies. We expe- rimented with training agents against fixed opponents and with competitive coevolution. In the second part we present the created software in detail. An efficient game simulator and a set of utility tools were implemented to support the AI development. A full-fledged graphical client that allows for both human and AI gameplay was also created.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV