Show simple item record

Participation of the Second Generation of Vietnamese in the Czech Republic in Education at Universities
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorVan, Dominik
dc.date.accessioned2020-03-03T08:36:23Z
dc.date.available2020-03-03T08:36:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116860
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the participation of the second generation of Vietnamese in higher education and its wider context. First, it focuses on the history of Vietnamese migration to the Czech Republic, their ethnic identity and values. It also deals with the differences between family values and values of the majority society and especially the participation of second generation Vietnamese in higher education. The aim of the thesis is to identify selected facts (language and cultural barriers, stereotypes) that they encounter during formal education at universities and to find out what are the views of adult Vietnamese - university students - on differences in their education compared to education of ordinary students who are not members of a national minority. A qualitative-oriented empirical survey, conducted in the form of interviews with student respondents, focuses on analyzing and interpreting the motives of the second generation Vietnamese in the Czech Republic to participate in education, the obstacles they encounter in accessing education, and how to overcome them. Keywords: education, second generation, Vietnamese, universities, values, stereotypes, ethnic identityen_US
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o účasti druhé generace Vietnamců na vysokoškolském vzdělávání a jejích širších souvislostech. Nejprve se zaměřuje na historii migrace Vietnamců do ČR, jejich etnickou identitou a hodnotami. Dále se zabývá rozdíly mezi rodinnými hodnotami a hodnotami majoritní společnosti a zejména účastí Vietnamců druhé generace na vysokoškolském vzdělávání. Cílem práce je identifikovat vybrané skutečnosti (jazykové a kulturní bariéry, stereotypy), se kterými se v průběhu formálního vzdělávání na vysokých školách setkávají, a zjistit, jaké jsou názory dospělých Vietnamců - vysokoškoláků - na rozdíly v jejich vzdělávání oproti vzdělávání běžných studentů, kteří nejsou příslušníky národnostní menšiny. Kvalitativně orientované empirické šetření, které je realizováno formou rozhovorů s respondenty-studenty, se zaměřuje na analýzu a interpretaci motivů Vietnamců druhé generace v České republice k účasti na vzdělávání, překážky, s nimiž se v přístupu ke vzdělávání setkávají, a na způsoby jejich překonávání. Klíčová slova: vzdělávání, druhá generace, Vietnamci, vysoké školy, hodnoty, stereotypy, etnická identitacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávání|druhá generace|Vietnamci|vysoké školy|hodnoty|stereotypy|etnická identitacs_CZ
dc.subjecteducation|second generation|Vietnamese|universities|values|stereotypes|ethnic identityen_US
dc.titleParticipace druhé generace Vietnamců v České republice na vysokoškolském vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-29
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId204779
dc.title.translatedParticipation of the Second Generation of Vietnamese in the Czech Republic in Education at Universitiesen_US
dc.contributor.refereeSycha, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává o účasti druhé generace Vietnamců na vysokoškolském vzdělávání a jejích širších souvislostech. Nejprve se zaměřuje na historii migrace Vietnamců do ČR, jejich etnickou identitou a hodnotami. Dále se zabývá rozdíly mezi rodinnými hodnotami a hodnotami majoritní společnosti a zejména účastí Vietnamců druhé generace na vysokoškolském vzdělávání. Cílem práce je identifikovat vybrané skutečnosti (jazykové a kulturní bariéry, stereotypy), se kterými se v průběhu formálního vzdělávání na vysokých školách setkávají, a zjistit, jaké jsou názory dospělých Vietnamců - vysokoškoláků - na rozdíly v jejich vzdělávání oproti vzdělávání běžných studentů, kteří nejsou příslušníky národnostní menšiny. Kvalitativně orientované empirické šetření, které je realizováno formou rozhovorů s respondenty-studenty, se zaměřuje na analýzu a interpretaci motivů Vietnamců druhé generace v České republice k účasti na vzdělávání, překážky, s nimiž se v přístupu ke vzdělávání setkávají, a na způsoby jejich překonávání. Klíčová slova: vzdělávání, druhá generace, Vietnamci, vysoké školy, hodnoty, stereotypy, etnická identitacs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the participation of the second generation of Vietnamese in higher education and its wider context. First, it focuses on the history of Vietnamese migration to the Czech Republic, their ethnic identity and values. It also deals with the differences between family values and values of the majority society and especially the participation of second generation Vietnamese in higher education. The aim of the thesis is to identify selected facts (language and cultural barriers, stereotypes) that they encounter during formal education at universities and to find out what are the views of adult Vietnamese - university students - on differences in their education compared to education of ordinary students who are not members of a national minority. A qualitative-oriented empirical survey, conducted in the form of interviews with student respondents, focuses on analyzing and interpreting the motives of the second generation Vietnamese in the Czech Republic to participate in education, the obstacles they encounter in accessing education, and how to overcome them. Keywords: education, second generation, Vietnamese, universities, values, stereotypes, ethnic identityen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV