Participace druhé generace Vietnamců v České republice na vysokoškolském vzdělávání
Participation of the Second Generation of Vietnamese in the Czech Republic in Education at Universities
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116860Identifikátory
SIS: 204779
Kolekce
- Kvalifikační práce [21745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sycha, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
29. 1. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
vzdělávání|druhá generace|Vietnamci|vysoké školy|hodnoty|stereotypy|etnická identitaKlíčová slova (anglicky)
education|second generation|Vietnamese|universities|values|stereotypes|ethnic identityBakalářská práce pojednává o účasti druhé generace Vietnamců na vysokoškolském vzdělávání a jejích širších souvislostech. Nejprve se zaměřuje na historii migrace Vietnamců do ČR, jejich etnickou identitou a hodnotami. Dále se zabývá rozdíly mezi rodinnými hodnotami a hodnotami majoritní společnosti a zejména účastí Vietnamců druhé generace na vysokoškolském vzdělávání. Cílem práce je identifikovat vybrané skutečnosti (jazykové a kulturní bariéry, stereotypy), se kterými se v průběhu formálního vzdělávání na vysokých školách setkávají, a zjistit, jaké jsou názory dospělých Vietnamců - vysokoškoláků - na rozdíly v jejich vzdělávání oproti vzdělávání běžných studentů, kteří nejsou příslušníky národnostní menšiny. Kvalitativně orientované empirické šetření, které je realizováno formou rozhovorů s respondenty-studenty, se zaměřuje na analýzu a interpretaci motivů Vietnamců druhé generace v České republice k účasti na vzdělávání, překážky, s nimiž se v přístupu ke vzdělávání setkávají, a na způsoby jejich překonávání. Klíčová slova: vzdělávání, druhá generace, Vietnamci, vysoké školy, hodnoty, stereotypy, etnická identita
The bachelor thesis deals with the participation of the second generation of Vietnamese in higher education and its wider context. First, it focuses on the history of Vietnamese migration to the Czech Republic, their ethnic identity and values. It also deals with the differences between family values and values of the majority society and especially the participation of second generation Vietnamese in higher education. The aim of the thesis is to identify selected facts (language and cultural barriers, stereotypes) that they encounter during formal education at universities and to find out what are the views of adult Vietnamese - university students - on differences in their education compared to education of ordinary students who are not members of a national minority. A qualitative-oriented empirical survey, conducted in the form of interviews with student respondents, focuses on analyzing and interpreting the motives of the second generation Vietnamese in the Czech Republic to participate in education, the obstacles they encounter in accessing education, and how to overcome them. Keywords: education, second generation, Vietnamese, universities, values, stereotypes, ethnic identity