Zobrazit minimální záznam

Interactive Example-based Stylization of Architectural Models
dc.contributor.advisorSýkora, Daniel
dc.creatorHauptfleisch, Filip
dc.date.accessioned2020-02-27T10:26:33Z
dc.date.available2020-02-27T10:26:33Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116801
dc.description.abstractOne of the ways in which architects communicate their designs is through hand-made architectural sketches. Often it would be beneficial to have a sketch drawn from several angles, but producing many sketches is time- consuming for the architect. Another interesting visualization tool could be an interactive smooth rotation around a stylized scene, which would be impossible to do by hand. Style transfer is an area from non-photorealistic rendering. It tries to solve the problem of transferring a style from an image to another one. This work introduces the current state of style transfer and compares several methods of transferring an architectural sketch style from one view of a 3D scene to another view of the same scene. The StyLit algorithm is then expanded to run the style transfer for multiple viewpoints at the same time while maintaining spatially coherent results. Finally, a method to run an interactive smooth movement around the stylized scene is introduced. 1en_US
dc.description.abstractJedním ze způsobů, kterým architekti představují své návrhy, je architek- tonický náčrtek. Často by bylo výhodné mít náčrtky nakreslené z několika různých pohledů, ale ruční kreslení těchto náčrtků je zdlouhavé a pomalé. Další zajímavou možností vizualizace by mohla být interaktivní rotace kolem stylizované scény, kterou ručně vytvořit nelze. Přenos stylu je jednou z oblastí nefotorealistického zobrazování. Cílem je přenos stylu z jednoho obrázku na jiný. Tato práce představuje současné metody přenosu stylu a několik z nich porovnává ve specifickém prostředí přenosu stylu v architektuře, konkrétně pro případ přenosu stylu z jednoho pohledu 3D scény na jiný pohled téže scény. Algoritmus StyLit je následně rozšířen, aby prováděl stylizaci několika pohledů zárověň při zachování pros- torové koherence. Nakonec je představena metoda pro interaktivní pohyb mezi již stylizovanými pohledy. 1cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectstyle transfercs_CZ
dc.subjectarchitectural designcs_CZ
dc.subject3D modelscs_CZ
dc.subjectanimationcs_CZ
dc.subjectpřenos výtvarného styluen_US
dc.subjectarchitektonické návrhyen_US
dc.subject3D modelyen_US
dc.subjectanimaceen_US
dc.titleStylizace architektonických modelů s využitím výtvarné předlohycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-02-06
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId221674
dc.title.translatedInteractive Example-based Stylization of Architectural Modelsen_US
dc.contributor.refereePelikán, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Graphics and Game Developmenten_US
thesis.degree.disciplinePočítačová grafika a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPočítačová grafika a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Graphics and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csJedním ze způsobů, kterým architekti představují své návrhy, je architek- tonický náčrtek. Často by bylo výhodné mít náčrtky nakreslené z několika různých pohledů, ale ruční kreslení těchto náčrtků je zdlouhavé a pomalé. Další zajímavou možností vizualizace by mohla být interaktivní rotace kolem stylizované scény, kterou ručně vytvořit nelze. Přenos stylu je jednou z oblastí nefotorealistického zobrazování. Cílem je přenos stylu z jednoho obrázku na jiný. Tato práce představuje současné metody přenosu stylu a několik z nich porovnává ve specifickém prostředí přenosu stylu v architektuře, konkrétně pro případ přenosu stylu z jednoho pohledu 3D scény na jiný pohled téže scény. Algoritmus StyLit je následně rozšířen, aby prováděl stylizaci několika pohledů zárověň při zachování pros- torové koherence. Nakonec je představena metoda pro interaktivní pohyb mezi již stylizovanými pohledy. 1cs_CZ
uk.abstract.enOne of the ways in which architects communicate their designs is through hand-made architectural sketches. Often it would be beneficial to have a sketch drawn from several angles, but producing many sketches is time- consuming for the architect. Another interesting visualization tool could be an interactive smooth rotation around a stylized scene, which would be impossible to do by hand. Style transfer is an area from non-photorealistic rendering. It tries to solve the problem of transferring a style from an image to another one. This work introduces the current state of style transfer and compares several methods of transferring an architectural sketch style from one view of a 3D scene to another view of the same scene. The StyLit algorithm is then expanded to run the style transfer for multiple viewpoints at the same time while maintaining spatially coherent results. Finally, a method to run an interactive smooth movement around the stylized scene is introduced. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV