dc.contributor.advisor | Sýkora, Daniel | |
dc.creator | Hauptfleisch, Filip | |
dc.date.accessioned | 2020-02-27T10:26:33Z | |
dc.date.available | 2020-02-27T10:26:33Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/116801 | |
dc.description.abstract | One of the ways in which architects communicate their designs is through hand-made architectural sketches. Often it would be beneficial to have a sketch drawn from several angles, but producing many sketches is time- consuming for the architect. Another interesting visualization tool could be an interactive smooth rotation around a stylized scene, which would be impossible to do by hand. Style transfer is an area from non-photorealistic rendering. It tries to solve the problem of transferring a style from an image to another one. This work introduces the current state of style transfer and compares several methods of transferring an architectural sketch style from one view of a 3D scene to another view of the same scene. The StyLit algorithm is then expanded to run the style transfer for multiple viewpoints at the same time while maintaining spatially coherent results. Finally, a method to run an interactive smooth movement around the stylized scene is introduced. 1 | en_US |
dc.description.abstract | Jedním ze způsobů, kterým architekti představují své návrhy, je architek- tonický náčrtek. Často by bylo výhodné mít náčrtky nakreslené z několika různých pohledů, ale ruční kreslení těchto náčrtků je zdlouhavé a pomalé. Další zajímavou možností vizualizace by mohla být interaktivní rotace kolem stylizované scény, kterou ručně vytvořit nelze. Přenos stylu je jednou z oblastí nefotorealistického zobrazování. Cílem je přenos stylu z jednoho obrázku na jiný. Tato práce představuje současné metody přenosu stylu a několik z nich porovnává ve specifickém prostředí přenosu stylu v architektuře, konkrétně pro případ přenosu stylu z jednoho pohledu 3D scény na jiný pohled téže scény. Algoritmus StyLit je následně rozšířen, aby prováděl stylizaci několika pohledů zárověň při zachování pros- torové koherence. Nakonec je představena metoda pro interaktivní pohyb mezi již stylizovanými pohledy. 1 | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | style transfer | cs_CZ |
dc.subject | architectural design | cs_CZ |
dc.subject | 3D models | cs_CZ |
dc.subject | animation | cs_CZ |
dc.subject | přenos výtvarného stylu | en_US |
dc.subject | architektonické návrhy | en_US |
dc.subject | 3D modely | en_US |
dc.subject | animace | en_US |
dc.title | Stylizace architektonických modelů s využitím výtvarné předlohy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-02-06 | |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 221674 | |
dc.title.translated | Interactive Example-based Stylization of Architectural Models | en_US |
dc.contributor.referee | Pelikán, Josef | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Graphics and Game Development | en_US |
thesis.degree.discipline | Počítačová grafika a vývoj počítačových her | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Počítačová grafika a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Graphics and Game Development | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Jedním ze způsobů, kterým architekti představují své návrhy, je architek- tonický náčrtek. Často by bylo výhodné mít náčrtky nakreslené z několika různých pohledů, ale ruční kreslení těchto náčrtků je zdlouhavé a pomalé. Další zajímavou možností vizualizace by mohla být interaktivní rotace kolem stylizované scény, kterou ručně vytvořit nelze. Přenos stylu je jednou z oblastí nefotorealistického zobrazování. Cílem je přenos stylu z jednoho obrázku na jiný. Tato práce představuje současné metody přenosu stylu a několik z nich porovnává ve specifickém prostředí přenosu stylu v architektuře, konkrétně pro případ přenosu stylu z jednoho pohledu 3D scény na jiný pohled téže scény. Algoritmus StyLit je následně rozšířen, aby prováděl stylizaci několika pohledů zárověň při zachování pros- torové koherence. Nakonec je představena metoda pro interaktivní pohyb mezi již stylizovanými pohledy. 1 | cs_CZ |
uk.abstract.en | One of the ways in which architects communicate their designs is through hand-made architectural sketches. Often it would be beneficial to have a sketch drawn from several angles, but producing many sketches is time- consuming for the architect. Another interesting visualization tool could be an interactive smooth rotation around a stylized scene, which would be impossible to do by hand. Style transfer is an area from non-photorealistic rendering. It tries to solve the problem of transferring a style from an image to another one. This work introduces the current state of style transfer and compares several methods of transferring an architectural sketch style from one view of a 3D scene to another view of the same scene. The StyLit algorithm is then expanded to run the style transfer for multiple viewpoints at the same time while maintaining spatially coherent results. Finally, a method to run an interactive smooth movement around the stylized scene is introduced. 1 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |