Performance testing suite for Unity DOTS
Nástroje pro testování výkonu systému Unity DOTS
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116800Identifikátory
SIS: 218644
Kolekce
- Kvalifikační práce [9076]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Husák, Robert
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Počítačová grafika a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
6. 2. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
výkonné systémy, testování výkonu, vývoj počítačových her, Unity, DOTS
Klíčová slova (anglicky)
high-performance systems, performance testing, video game development, Unity, DOTS
Herní vývojáři hledají nové způsoby psaní vysoce výkonného kódu, tak aby se mohli přizpůsobit trendům ve vývoji hardwaru. Relativně nový systém DOTS od Unity představil nový způsob, jak psát kód tak, aby se daly plně využít všechny aspekty moderních procesorů, např. multithreading nebo SIMD instrukce. Práce se zaměřuje na vytvoření obecně použitelné sady pro testování výkonu za účelem srovnání výkonů různých vlastností systému Unity DOTS. Na základě výsledků benchmarků se sestaví seznam doporučení pro psaní vysoce výkonných řešení v Unity. Doporučení jsou vyhodnocena simulací boidů v reálném čase.
Game developers are searching for new ways of writing high performance code in order to adapt to trends in hardware development. Unity's relatively new DOTS system has introduced a new way, how to write code in order to fully exploit all aspects of modern processors, e.g. multithreading or SIMD instructions. The thesis focuses on creation of a generally-usable performance testing suite in order to benchmark the performance of various features of Unity DOTS system. Based on the results of the benchmarks a list of recommendations for writing high-performance solutions in Unity is compiled. The recommendations are evaluated in a real-time boids simulation.