Vybrané projevy pantomimy v českém divadle po roce 1989
Selected forms of pantomime in Czech theatre since 1989
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116796Identifikátory
SIS: 220334
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Byček, Alexej
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
29. 1. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
klaunerie|pantomima|Ladislav Fialka|Boris Hybner|Ctibor Turba|Radim Vizváry|nonverbální divadloKlíčová slova (anglicky)
nonverbal theatre|physical theatre|mime|pantomime|clownery|Ladislav Fialka|Boris Hybner|Ctibor Turba|Radim VizváryBakalářská práce se zabývá tématem vybraných projevů pantomimy v českém divadle po roce 1989. Nejdříve formou historických exkurzů shrne vybrané počáteční projevy pantomimy na našem území a nastíní předpoklady pro následný vývoj oboru v čele s významnými osobnostmi druhé poloviny 20. století. Ve stěžejní kapitole budou zmíněny charakteristické rysy zkoumaného období, vybraná současná pantomimická činnost, pedagogika v oboru a její důležitost. Text nabídne čtenáři vhled do podob pantomimy zformovaných v průběhu 20. století a poskytne obraz budoucího směřování žánru v současnosti. Klíčová slova Pantomima, nonverbální divadlo, Pierot, klaunérie, groteska, Ladislav Fialka, Boris Hybner, Ctibor Turba, Radim Vizváry
The thesis deals with selected forms of mime in Czech theatre since 1989. Primaly, the thesis will summarize the prime selected forms of mime in Czech history, their prerequisites for the future progression and it will introduce some of the important personalities appearing during the second half of the twentieth century. The main part of the text will deal with significant attributes of the chosen period and will be focused on selected forms of contemporary mime and its educative possibilities. The text will offer the gaze at forms of mime founded within the twentieth century and will try to present a view at future development of mime in the twenty-first century. Keywords Mime, nonverbal theatre, Pierot, clownery, grotesque, Ladislav Fialka, Boris Hybner, Ctibor Turba, Radim Vizváry