Zobrazit minimální záznam

Cooperation between nursery school and family
dc.contributor.advisorValášková Vincejová, Eva
dc.creatorKeselicová, Kateřina
dc.date.accessioned2020-02-27T10:23:51Z
dc.date.available2020-02-27T10:23:51Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116789
dc.description.abstract(in English): The bachelor thesis deals with the issue of cooperation between nursery school and family. The aim of the bachelor thesis is to analyze the cooperation of nursery school and family in the context of socialization of preschool children. The first three chapters of the theoretical background provide an introduction to the issue: the specifics of preschool age, the concept of socialization and its course in preschool children in the family and nursery are discussed. Factors that are important for the socialization of preschool children are discussed as well as the abilities and skills that should be developed in children at that age. The fifth chapter describes the concept of research and the methodology used. Quantitative research was chosen, the method of research was a questionnaire of own construction, data were analyzed using descriptive statistics. The aim of the research was to find out in which areas the cooperation of nursery school and parents can positively influence the socialization of preschool children. The secondary / further objective was to find out what factors contribute to the quality of mutual cooperation between kindergarten teachers and parents. The research sample consisted of parents of preschool children and nursery school teachers. The research showed that the...en_US
dc.description.abstract(česky) Bakalářská práce se zabývá problematikou spolupráce mateřské školy a rodiny. Cílem bakalářské práce je analyzovat spolupráci mateřské školy a rodiny v kontextu socializace dítěte předškolního věku. První tři kapitoly teoretických východisek představují úvod do zkoumané problematiky: přiblížena jsou specifika předškolního věku, koncept socializace a její průběh u dítěte v předškolním věku v rodině a v mateřské škole. Pojednáno je o faktorech, které jsou významné pro socializaci dítěte předškolního věku a též o schopnostech a dovednostech, které je vhodné v tomto věku u dětí rozvíjet. V páté kapitole práce je popsán koncept výzkumu a užitá metodologie. Zvolen byl kvantitativní výzkum, metodou výzkumu byl dotazník vlastní konstrukce, data byla analyzována pomocí popisné statistiky. Cílem výzkumu bylo zjistit, v jakých oblastech lze v rámci vzájemné spolupráce mateřské školy a rodičů pozitivně působit na socializaci dětí předškolního věku. Dalším cílem jsem zjišťovala, jaké faktory přispívají ke kvalitě vzájemné spolupráce učitelek mateřské školy a rodičů. Výzkumný soubor tvořili rodiče dětí předškolního věku a učitelky mateřských škol. Z výzkumu vyplynulo, že spolupráce rodičů a mateřské školy je většinou dobrá, klíčový je zájem o dítě a též o působení na dítě druhou stranou. Významné je...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDítě předškolního věku|komunikace|mateřská škola|pravidla|rodič|rodina|socializace|učitelka mateřské školycs_CZ
dc.subjectCommunication|family|nursery school|nursery school teacher|parent|preschool child|rules|socializationen_US
dc.titleSpolupráce mateřské školy a rodinycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-31
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId213105
dc.title.translatedCooperation between nursery school and familyen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Bakalářská práce se zabývá problematikou spolupráce mateřské školy a rodiny. Cílem bakalářské práce je analyzovat spolupráci mateřské školy a rodiny v kontextu socializace dítěte předškolního věku. První tři kapitoly teoretických východisek představují úvod do zkoumané problematiky: přiblížena jsou specifika předškolního věku, koncept socializace a její průběh u dítěte v předškolním věku v rodině a v mateřské škole. Pojednáno je o faktorech, které jsou významné pro socializaci dítěte předškolního věku a též o schopnostech a dovednostech, které je vhodné v tomto věku u dětí rozvíjet. V páté kapitole práce je popsán koncept výzkumu a užitá metodologie. Zvolen byl kvantitativní výzkum, metodou výzkumu byl dotazník vlastní konstrukce, data byla analyzována pomocí popisné statistiky. Cílem výzkumu bylo zjistit, v jakých oblastech lze v rámci vzájemné spolupráce mateřské školy a rodičů pozitivně působit na socializaci dětí předškolního věku. Dalším cílem jsem zjišťovala, jaké faktory přispívají ke kvalitě vzájemné spolupráce učitelek mateřské školy a rodičů. Výzkumný soubor tvořili rodiče dětí předškolního věku a učitelky mateřských škol. Z výzkumu vyplynulo, že spolupráce rodičů a mateřské školy je většinou dobrá, klíčový je zájem o dítě a též o působení na dítě druhou stranou. Významné je...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The bachelor thesis deals with the issue of cooperation between nursery school and family. The aim of the bachelor thesis is to analyze the cooperation of nursery school and family in the context of socialization of preschool children. The first three chapters of the theoretical background provide an introduction to the issue: the specifics of preschool age, the concept of socialization and its course in preschool children in the family and nursery are discussed. Factors that are important for the socialization of preschool children are discussed as well as the abilities and skills that should be developed in children at that age. The fifth chapter describes the concept of research and the methodology used. Quantitative research was chosen, the method of research was a questionnaire of own construction, data were analyzed using descriptive statistics. The aim of the research was to find out in which areas the cooperation of nursery school and parents can positively influence the socialization of preschool children. The secondary / further objective was to find out what factors contribute to the quality of mutual cooperation between kindergarten teachers and parents. The research sample consisted of parents of preschool children and nursery school teachers. The research showed that the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV