Zobrazit minimální záznam

Psychohygienic aspects of using real and electronic social networks
dc.contributor.advisorŠtětovská, Iva
dc.creatorVožechová, Klára
dc.date.accessioned2020-02-26T10:56:52Z
dc.date.available2020-02-26T10:56:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116745
dc.description.abstractThe master thesis examines the role of social networking sites (SNS) in searching social support via sharing posts within one-to-many communication. The theoretical part is devoted to the user motivation to use SNS, personal characteristics of users, the impact of SNS usage on relationships, social support in the SNS environment and the use of one-to-many communication functions. The empirical part focuses on SNS active users aged 18 - 34 years. In focus groups it examines how and when people use SNS relating social support and building social capital. The results are followed by a questionnaire, which examines what types of social support users are asking for and how they perceive reactions they received. Keywords: social networking sites - social support - social capital - Facebook - Instagramen_US
dc.description.abstractPráce se zabývá využíváním internetových sociálních sítí (SNS) k vyhledávání sociální opory prostřednictvím sdílení příspěvků v rámci komunikace one-to-many. Teoretická část se věnuje motivaci využívání SNS, osobnostním charakteristikám uživatelů, dopadu využívání SNS na vztahy, sociální opoře v prostředí SNS a využívání funkcí komunikace one-to-many. Empirická část se zaměřuje na aktivní uživatele sociálních sítí ve věku 18 - 34 let. Ve fokusových skupinách zjišťuje, jak a kdy lidé využívají SNS v souvislosti se sociální oporou a budováním sociálního kapitálu. Na výsledky navazuje dotazník, který zkoumá, o jakou sociální oporu uživatelé žádají a jak vnímají reakce, kterých se jim dostalo. Klíčová slova: online sociální sítě - sociální opora - sociální kapitál - Facebook - Instagramcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsociální sítě|sociální opora|sociální kapitál|Facebook|Instagramcs_CZ
dc.subjectsocial networking sites|social support|social capital|Facebook|Instagramen_US
dc.titlePsychohygienické aspekty využívání reálných a elektronických sociálních sítícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-21
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId190992
dc.title.translatedPsychohygienic aspects of using real and electronic social networksen_US
dc.contributor.refereeŠípek, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá využíváním internetových sociálních sítí (SNS) k vyhledávání sociální opory prostřednictvím sdílení příspěvků v rámci komunikace one-to-many. Teoretická část se věnuje motivaci využívání SNS, osobnostním charakteristikám uživatelů, dopadu využívání SNS na vztahy, sociální opoře v prostředí SNS a využívání funkcí komunikace one-to-many. Empirická část se zaměřuje na aktivní uživatele sociálních sítí ve věku 18 - 34 let. Ve fokusových skupinách zjišťuje, jak a kdy lidé využívají SNS v souvislosti se sociální oporou a budováním sociálního kapitálu. Na výsledky navazuje dotazník, který zkoumá, o jakou sociální oporu uživatelé žádají a jak vnímají reakce, kterých se jim dostalo. Klíčová slova: online sociální sítě - sociální opora - sociální kapitál - Facebook - Instagramcs_CZ
uk.abstract.enThe master thesis examines the role of social networking sites (SNS) in searching social support via sharing posts within one-to-many communication. The theoretical part is devoted to the user motivation to use SNS, personal characteristics of users, the impact of SNS usage on relationships, social support in the SNS environment and the use of one-to-many communication functions. The empirical part focuses on SNS active users aged 18 - 34 years. In focus groups it examines how and when people use SNS relating social support and building social capital. The results are followed by a questionnaire, which examines what types of social support users are asking for and how they perceive reactions they received. Keywords: social networking sites - social support - social capital - Facebook - Instagramen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV