Show simple item record

The economic and cultural strategies behind futuristic literary, theatrical and cinematographic production
Ekonomická a kulturní strategie v pozadí futuristické literární, divadelní a filmové produkce
dc.contributor.advisorFlemrová, Alice
dc.creatorMolinaro, Davide
dc.date.accessioned2020-02-26T10:54:32Z
dc.date.available2020-02-26T10:54:32Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116732
dc.description.abstractThe primary aim of the following master's thesis is analyzing the relationship between the Italian cultural and economic early 1900's context and the futurism movement. In the initial chapters we presented to the reader an introduction to the context, first though an analysis of the Manifesto medium and later through the European cultural and economic context itself. Subsequently, we shifted our focus to the heart of the matter, namely the relationship between the early 1900's Italian context and futurism, by examining its behavior in 3 narrative media (literature, theatre and cinema). The analysis showed clearly how the Italian cultural and economic context did not present itself as fertile ground for the birth and rise of an avant-garde. The following step consists of offering to the reader two benchmarks, namely the behavior of contemporary Italian mainstream art and the context, in which the French avant-gardes were born a decade later, shedding light on how avant-gardes, commonly tied to a certain notion of independence from the contemporary context, are in reality heavily dependent upon it. The conclusion we reached is how a lack of a set of determined contextual factors can have considerable detrimental effect on the development of an avant-gardes, as happened to the futurism in the Italian...en_US
dc.description.abstractPrimárním cílem následující diplomové práce je analýza vztahu mezi italským kulturně- ekonomickým kontextem počátku dvacátého století a futuristickým hnutím. V počátečních pasážích textu jsme se zaměřili na vytvoření kontextuálního základu, nejprve analýzou média manifestu a poté kulturním a ekonomickým kontextem doby. Následně jsme se zaměřili na samotný předmět analýzy, konkrétně vztah mezi italským kontextem 20. století a futurismem, zkoumáním jeho chování ve 3 narativních médiích (literatura, divadlo a kinematografie). Díky této analýze jsme poukázali na to, jak se italský kulturní a ekonomický kontext nepředkládal jako úrodná půda pro vznik a vzestup avantgardy. Následující krok spočívá v tom, že jsme čtenáři nabídnuli dvě měřítka srovnání, a to chování soudobé italské mainstreamové tvorby a kontext, ve kterém se francouzské avantgardy narodily o desetiletí později. Tato srovnaní poukázala na to jak, přestože avantgardy vždy byly spjaté s určitou konotací nezávislosti na soudobém kontextu, jsou ve skutečnosti na něm hluboce závislí. Závěr, ke kterému jsme se dostali je, že nedostatek určitých kontextuálních faktorů může mít značné a škodlivé účinky na vývoj avantgard, jak v případě futurismu v italském kontextu.cs_CZ
dc.languageItaliancs_CZ
dc.language.isoit_IT
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFuturismo|mercato artistico italiano|avanguardie|cinema|teatro|letteraturacs_CZ
dc.subjectFuturism|Italian art industry|avant-gardes|cinema|theatre|literatureen_US
dc.titleLe strategie economiche e culturali dietro la produzione letteraria, teatrale e cinematografica futuristait_IT
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-22
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId213415
dc.title.translatedThe economic and cultural strategies behind futuristic literary, theatrical and cinematographic productionen_US
dc.title.translatedEkonomická a kulturní strategie v pozadí futuristické literární, divadelní a filmové produkcecs_CZ
dc.contributor.refereeSieglová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineItalianistic Studiesen_US
thesis.degree.disciplineItalianistikacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csItalianistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enItalianistic Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPrimárním cílem následující diplomové práce je analýza vztahu mezi italským kulturně- ekonomickým kontextem počátku dvacátého století a futuristickým hnutím. V počátečních pasážích textu jsme se zaměřili na vytvoření kontextuálního základu, nejprve analýzou média manifestu a poté kulturním a ekonomickým kontextem doby. Následně jsme se zaměřili na samotný předmět analýzy, konkrétně vztah mezi italským kontextem 20. století a futurismem, zkoumáním jeho chování ve 3 narativních médiích (literatura, divadlo a kinematografie). Díky této analýze jsme poukázali na to, jak se italský kulturní a ekonomický kontext nepředkládal jako úrodná půda pro vznik a vzestup avantgardy. Následující krok spočívá v tom, že jsme čtenáři nabídnuli dvě měřítka srovnání, a to chování soudobé italské mainstreamové tvorby a kontext, ve kterém se francouzské avantgardy narodily o desetiletí později. Tato srovnaní poukázala na to jak, přestože avantgardy vždy byly spjaté s určitou konotací nezávislosti na soudobém kontextu, jsou ve skutečnosti na něm hluboce závislí. Závěr, ke kterému jsme se dostali je, že nedostatek určitých kontextuálních faktorů může mít značné a škodlivé účinky na vývoj avantgard, jak v případě futurismu v italském kontextu.cs_CZ
uk.abstract.enThe primary aim of the following master's thesis is analyzing the relationship between the Italian cultural and economic early 1900's context and the futurism movement. In the initial chapters we presented to the reader an introduction to the context, first though an analysis of the Manifesto medium and later through the European cultural and economic context itself. Subsequently, we shifted our focus to the heart of the matter, namely the relationship between the early 1900's Italian context and futurism, by examining its behavior in 3 narrative media (literature, theatre and cinema). The analysis showed clearly how the Italian cultural and economic context did not present itself as fertile ground for the birth and rise of an avant-garde. The following step consists of offering to the reader two benchmarks, namely the behavior of contemporary Italian mainstream art and the context, in which the French avant-gardes were born a decade later, shedding light on how avant-gardes, commonly tied to a certain notion of independence from the contemporary context, are in reality heavily dependent upon it. The conclusion we reached is how a lack of a set of determined contextual factors can have considerable detrimental effect on the development of an avant-gardes, as happened to the futurism in the Italian...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV