Zobrazit minimální záznam

Mindset theory and its effect on motivation of university students
dc.contributor.advisorZábrodská, Kateřina
dc.creatorRozumová, Eva
dc.date.accessioned2020-02-26T10:50:31Z
dc.date.available2020-02-26T10:50:31Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116709
dc.description.abstractKlíčová slova (anglicky): Mindset Theory, fixed mindset, growth mindset, motivation, extrinsic motivation, intrinsic motivation, performance motivation, aspirational level, self-efficiency, Abstract (in English): This diploma thesis focuses on Caroline Dweck's Mindset Theory and its application to the issue of performance motivation. The aim of the thesis was to determine the relationships between growth and fixed mindsets and performance motivation in college students. The research sample involved 158 Czech college students (60.1 % female), with average age 23 years. The data were collected using a questionnaire battery involving Performance motivation questionnaire (LMI), Dweck's mindset theory questionnaire, and Meili's aspirational test. Statistical analysis using SPSS showed that the hypothesized correlation between a specific type of mindset and performance motivation was not confirmed in our sample. However, subsequent cluster analysis showed that the students could be categorized into four groups based on their different motivational profiles. The results of the cluster analysis corresponded with theoretical propositions of the Mindset Theory. The results of the thesis can be valuable in the Czech context, in which the issue of mindset has not been sufficiently explored. In practical terms, the...en_US
dc.description.abstractKlíčová slova (česky) Teorie Nastavení mysli, fixní mindset, růstový mindset, motivace, vnější motivace, vnitřní motivace, výkonová motivace, aspirační úroveň, vlastní vnímaná účinnost. Abstrakt (česky) Tato diplomová práce se zabývá Teorií nastavení mysli (Mindset Theory) Caroline Dweckové a její aplikací na problematiku výkonové motivace. Cílem práce bylo zjistit, jaký je vztah mezi růstovým a fixním nastavením mysli a výkonovou motivací u vysokoškolských studentů a studentek. Data byla sbírána pomocí dotazníkové baterie zahrnující Dotazník motivace k výkonu (LMI), dotazník nastavení mysli C. Dweckové, a Meiliho dotazník aspirační úrovně. Výzkumný soubor zahrnoval 158 vysokoškolských studentů a studentek (60.1 % žen), s věkovým průměrem 23 let. Na základě statistického zpracování dat pomocí programu SPSS bylo zjištěno, že hypotéza předpokládají statisticky významný vztah mezi typem nastavením mysli a výkonovou motivací se v daném vzorku vysokoškolských studentů nepotvrdila. Následně provedená clusterová analýza však ukázala, že vysokoškolské studující lze rozdělit do čtyř skupin odpovídajících čtyřem různým typům motivačních profilů. Tato analýza již korespondovala s předpoklady Teorie nastavení mysli. Výsledky výzkumu mohou být cenné pro české prostředí, kde zatím problematika nastavení mysli nebyla...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectTeorie Nastavení mysli|fixní mindset|růstový mindset|motivace|vnější motivace|vnitřní motivace|výkonová motivace|aspirační úroveň|vlastní vnímaná účinnostcs_CZ
dc.subjectMindset Theory|fixed mindset|growth mindset|motivation|extrinsic motivation|intrinsic motivation|performance motivation|aspirational level|self-efficiencyen_US
dc.titleVliv nastavení mysli na motivaci VŠ studentůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-30
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId207572
dc.title.translatedMindset theory and its effect on motivation of university studentsen_US
dc.contributor.refereeKomárková, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csKlíčová slova (česky) Teorie Nastavení mysli, fixní mindset, růstový mindset, motivace, vnější motivace, vnitřní motivace, výkonová motivace, aspirační úroveň, vlastní vnímaná účinnost. Abstrakt (česky) Tato diplomová práce se zabývá Teorií nastavení mysli (Mindset Theory) Caroline Dweckové a její aplikací na problematiku výkonové motivace. Cílem práce bylo zjistit, jaký je vztah mezi růstovým a fixním nastavením mysli a výkonovou motivací u vysokoškolských studentů a studentek. Data byla sbírána pomocí dotazníkové baterie zahrnující Dotazník motivace k výkonu (LMI), dotazník nastavení mysli C. Dweckové, a Meiliho dotazník aspirační úrovně. Výzkumný soubor zahrnoval 158 vysokoškolských studentů a studentek (60.1 % žen), s věkovým průměrem 23 let. Na základě statistického zpracování dat pomocí programu SPSS bylo zjištěno, že hypotéza předpokládají statisticky významný vztah mezi typem nastavením mysli a výkonovou motivací se v daném vzorku vysokoškolských studentů nepotvrdila. Následně provedená clusterová analýza však ukázala, že vysokoškolské studující lze rozdělit do čtyř skupin odpovídajících čtyřem různým typům motivačních profilů. Tato analýza již korespondovala s předpoklady Teorie nastavení mysli. Výsledky výzkumu mohou být cenné pro české prostředí, kde zatím problematika nastavení mysli nebyla...cs_CZ
uk.abstract.enKlíčová slova (anglicky): Mindset Theory, fixed mindset, growth mindset, motivation, extrinsic motivation, intrinsic motivation, performance motivation, aspirational level, self-efficiency, Abstract (in English): This diploma thesis focuses on Caroline Dweck's Mindset Theory and its application to the issue of performance motivation. The aim of the thesis was to determine the relationships between growth and fixed mindsets and performance motivation in college students. The research sample involved 158 Czech college students (60.1 % female), with average age 23 years. The data were collected using a questionnaire battery involving Performance motivation questionnaire (LMI), Dweck's mindset theory questionnaire, and Meili's aspirational test. Statistical analysis using SPSS showed that the hypothesized correlation between a specific type of mindset and performance motivation was not confirmed in our sample. However, subsequent cluster analysis showed that the students could be categorized into four groups based on their different motivational profiles. The results of the cluster analysis corresponded with theoretical propositions of the Mindset Theory. The results of the thesis can be valuable in the Czech context, in which the issue of mindset has not been sufficiently explored. In practical terms, the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV