Show simple item record

Smetana's Prague Carnival
dc.contributor.advisorOttlová, Marta
dc.creatorEhlová, Hana
dc.date.accessioned2020-02-25T10:52:02Z
dc.date.available2020-02-25T10:52:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116638
dc.description.abstractThe Prague Carnival (Pražský karneval) is Smetana's last orchestral composition. Since the very beginning, this work has been misunderstandingly apprehended as a result of composer's illness. Especially in the first half of the 20th century, it became a subject of a series of polemics in which it was conceived either as a product of a sick mind or as a compositions of a genius looking far into the future. This thesis aims at explaining the genesis of the work and the grounds of such a contradictory and changeable comprehension of the composition. With regard to this, retouches and arrangements made by Karel Kovařovic and Václav Talich will be introduced and different renditions of the composition in the concert halls will be shown. Key words: Bedřich Smetana, Prague Carnival, orchestral music, reception, critical edition, polemics, Karel Kovařovic, Václav Talichen_US
dc.description.abstractPražský karneval je Smetanovou poslední orchestrální kompozicí. Dílo, které bylo od samého počátku s nepochopením vnímáno jako projev skladatelovy nemoci, se zvláště v 1. polovině 20. století stalo předmětem celé řady polemik označujících jej na jedné straně za výplod choré mysli, a na straně druhé jako geniální kompozici hledící daleko do budoucna. Cílem předkládané diplomové práce je představit - vedle podrobné geneze díla - argumenty vedoucí k tomuto rozporuplnému a v průběhu času se proměňujícímu vnímání kompozice. V souvislosti s tím práce představí také retuše a další úpravy v díle učiněné Karlem Kovařovicem a Václavem Talichem a ukáže, v jakých podobách byla skladba v minulosti uváděna na koncertních pódiích. Klíčová slova: Bedřich Smetana, Pražský karneval, orchestrální hudba, recepce, kritická edice, polemiky, Karel Kovařovic, Václav Talichcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectBedřich Smetana|Pražský karneval|orchestrální hudba|recepce|kritická edice|polemiky|Karel Kovařovic|Václav Talichcs_CZ
dc.subjectBedřich Smetana|Prague Carnival|orchestral music|reception|critical edition|polemics|Karel Kovařovic|Václav Talichen_US
dc.titleSmetanův Pražský karnevalcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-27
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId192224
dc.title.translatedSmetana's Prague Carnivalen_US
dc.contributor.refereeGabrielová, Jarmila
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPražský karneval je Smetanovou poslední orchestrální kompozicí. Dílo, které bylo od samého počátku s nepochopením vnímáno jako projev skladatelovy nemoci, se zvláště v 1. polovině 20. století stalo předmětem celé řady polemik označujících jej na jedné straně za výplod choré mysli, a na straně druhé jako geniální kompozici hledící daleko do budoucna. Cílem předkládané diplomové práce je představit - vedle podrobné geneze díla - argumenty vedoucí k tomuto rozporuplnému a v průběhu času se proměňujícímu vnímání kompozice. V souvislosti s tím práce představí také retuše a další úpravy v díle učiněné Karlem Kovařovicem a Václavem Talichem a ukáže, v jakých podobách byla skladba v minulosti uváděna na koncertních pódiích. Klíčová slova: Bedřich Smetana, Pražský karneval, orchestrální hudba, recepce, kritická edice, polemiky, Karel Kovařovic, Václav Talichcs_CZ
uk.abstract.enThe Prague Carnival (Pražský karneval) is Smetana's last orchestral composition. Since the very beginning, this work has been misunderstandingly apprehended as a result of composer's illness. Especially in the first half of the 20th century, it became a subject of a series of polemics in which it was conceived either as a product of a sick mind or as a compositions of a genius looking far into the future. This thesis aims at explaining the genesis of the work and the grounds of such a contradictory and changeable comprehension of the composition. With regard to this, retouches and arrangements made by Karel Kovařovic and Václav Talich will be introduced and different renditions of the composition in the concert halls will be shown. Key words: Bedřich Smetana, Prague Carnival, orchestral music, reception, critical edition, polemics, Karel Kovařovic, Václav Talichen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV