Zobrazit minimální záznam

The evaluation of therapeutic work with children's group
dc.contributor.advisorPavlas Martanová, Veronika
dc.creatorSyrovátková, Nikola
dc.date.accessioned2020-02-24T09:39:43Z
dc.date.available2020-02-24T09:39:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116613
dc.description.abstractThe thesis discusses the evaluation of therapeutic work with a children's group. It shows the evaluation of the programme children's group psychotherapy from the perspective of parents, children and therapists. The theoretical part focuses on the definition of group psychotherapy and on children in young school age. The main part is about the psychotherapy for children and the discussion groups for their parents. The last part focuses on the role of therapist. The qualitative research is presented in the empirical part. Semi-structured interviews with seven parents, four therapists and questionnaire for seven children were conducted. These methods were analysed based on the creation of thematic categories. The evaluation of the data is also inspired by the method of grounded theory. The results show that parents, children and therapis predominantly agree in the evaluation of the children's therapeutic group program. Significant for groups seems to be establishing close relationships with other members. An important factor in the process has been the way parents and children communicate about the group. KEYWORDS: group psychotherapy, child psychotherapy, parent group, role of therapisten_US
dc.description.abstractTato rigorózní práce se zabývá evaluací práce s dětskými terapeutickými skupinami. Ukazuje hodnocení programu dětských terapeutických skupin z pohledu rodičů, dětí a terapeutů. Zároveň představuje také to, na čem se v hodnocení všechny zúčastněné strany shodují a v čem naopak rozchází. Teoretická část se zaměřuje na vymezení skupinové psychoterapie, dále na dítě mladšího školního věku. Důležitou částí je skupinová psychoterapie s dětmi a zapojení rodiče v procesu terapie. Rozebírá také zasazení dítěte mladšího školního věku do jeho vývojového období a na to navazující specifika. Poslední kapitola se věnuje roli terapeuta v procesu práce s dětmi i rodiči. V empirické části je představen kvalitativní výzkum. Data byla sesbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sedmi rodiči a čtyřmi terapeuty. Dětem byl administrován dotazník. Data byla analyzována vytvářením tematických trsů. Vyhodnocování bylo inspirováno metodou zakotvené teorie. Výsledky ukazují, že v hodnocení programu dětských terapeutických skupin se rodiče, děti i terapeuti převážně shodují. Významné pro skupiny se zdá navázání blízkých vztahů s ostatními členy. Jako důležitý faktor celého procesu se ukázal způsob komunikace o skupině mezi rodičem a dítětem. KLÍČOVÁ SLOVA: skupinová psychoterapie, dětská psychoterapie, rodičovský...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectskupinová psychoterapiecs_CZ
dc.subjectdětská psychoterapiecs_CZ
dc.subjectrodičovský skupinacs_CZ
dc.subjectrole terapeutacs_CZ
dc.subjectgroup psychotherapyen_US
dc.subjectchild psychotherapyen_US
dc.subjectparent groupen_US
dc.subjectrole of therapisten_US
dc.titleEvaluace práce s dětskou terapeutickou skupinoucs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-02-03
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId216124
dc.title.translatedThe evaluation of therapeutic work with children's groupen_US
dc.contributor.refereeViktorová, Ida
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato rigorózní práce se zabývá evaluací práce s dětskými terapeutickými skupinami. Ukazuje hodnocení programu dětských terapeutických skupin z pohledu rodičů, dětí a terapeutů. Zároveň představuje také to, na čem se v hodnocení všechny zúčastněné strany shodují a v čem naopak rozchází. Teoretická část se zaměřuje na vymezení skupinové psychoterapie, dále na dítě mladšího školního věku. Důležitou částí je skupinová psychoterapie s dětmi a zapojení rodiče v procesu terapie. Rozebírá také zasazení dítěte mladšího školního věku do jeho vývojového období a na to navazující specifika. Poslední kapitola se věnuje roli terapeuta v procesu práce s dětmi i rodiči. V empirické části je představen kvalitativní výzkum. Data byla sesbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sedmi rodiči a čtyřmi terapeuty. Dětem byl administrován dotazník. Data byla analyzována vytvářením tematických trsů. Vyhodnocování bylo inspirováno metodou zakotvené teorie. Výsledky ukazují, že v hodnocení programu dětských terapeutických skupin se rodiče, děti i terapeuti převážně shodují. Významné pro skupiny se zdá navázání blízkých vztahů s ostatními členy. Jako důležitý faktor celého procesu se ukázal způsob komunikace o skupině mezi rodičem a dítětem. KLÍČOVÁ SLOVA: skupinová psychoterapie, dětská psychoterapie, rodičovský...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis discusses the evaluation of therapeutic work with a children's group. It shows the evaluation of the programme children's group psychotherapy from the perspective of parents, children and therapists. The theoretical part focuses on the definition of group psychotherapy and on children in young school age. The main part is about the psychotherapy for children and the discussion groups for their parents. The last part focuses on the role of therapist. The qualitative research is presented in the empirical part. Semi-structured interviews with seven parents, four therapists and questionnaire for seven children were conducted. These methods were analysed based on the creation of thematic categories. The evaluation of the data is also inspired by the method of grounded theory. The results show that parents, children and therapis predominantly agree in the evaluation of the children's therapeutic group program. Significant for groups seems to be establishing close relationships with other members. An important factor in the process has been the way parents and children communicate about the group. KEYWORDS: group psychotherapy, child psychotherapy, parent group, role of therapisten_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV