Show simple item record

Originality under the law of EU and under the UK copyright
dc.contributor.advisorKřesťanová, Veronika
dc.creatorBokůvka, Matyáš
dc.date.accessioned2020-02-18T09:23:31Z
dc.date.available2020-02-18T09:23:31Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116461
dc.description.abstractThe main purpose of this diploma thesis is to analyse and compare originality in EU and UK copyright law. Proper understanding of originality is crucial mainly because it exists as the most essential requirement for grand copyright protection worldwide. However, the interpretation of originality is problematic and fragmented. The thesis is divided into two main parts. The first part introduces Anglo-American copyright and continental droit d'auteur and puts it into the context of international copyright law with an emphasis on the concept of copyright harmonization in the European Union. In the last sub-chapter of the first part, the paper introduces copyright work as the subject-matter of copyright protection. In the second part, the thesis focuses on originality and its concept in EU and UK copyright law. In this part the author analysis relevant legislation, flagship ECJ case law and important judgments of the British courts concerning the interpretation of originality. Furthermore, the author also adds considerations de lege ferenda. Least but not last, the work addresses future challenges regarding originality mainly in the context of the development of modern technologies and explains the need to strike a compromise in originality test within the European Union regardless of whether the UK...en_US
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je analyzovat a porovnat pojetí originality v autorském právu Evropské unie a Velké Británie. Pochopení problematiky funkčního znaku originality u autorských děl je důležité zejména z toho důvodu, že originalita symbolizuje fundamentální podstatu autorskoprávní ochrany, nicméně celosvětově je vnímána jako velmi neurčitý pojem, jehož výklad je problematický a nejednotný. Práce je tematicky rozdělena do dvou hlavních částí. První část uvádí čtenáře do autorskoprávního kontextu s důrazem na systematiku mezinárodního práva autorského a rozlišení angloamerického copyrightu a kontinentálního droit d'auteur. Práce se zároveň v první části věnuje problematice harmonizace autorského práva v Evropské unii, kde se právě tyto dvě doktríny potkávají a vytváří nejednotné podmínky na vnitřním trhu. V poslední podkapitole první části práce představuje autorské dílo jakožto předmět autorskoprávní ochrany. Ve druhé části už práce rozebírá přímo originalitu autorských děl se zaměřením na porovnání jejího pojetí v právu Evropské unie a právu britském. Práce zde vychází zejména z analýzy relevantních právních předpisů, stěžejní judikatury SDEU a britských soudů a z úvah de lege ferenda. V závěru se autor zamýšlí nad výzvami, které přináší rozvoj moderních technologií a vysvětluje potřebu...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectAutorské právocs_CZ
dc.subjectoriginalitacs_CZ
dc.subjectharmonizacecs_CZ
dc.subjectEvropská uniecs_CZ
dc.subjectVelká Britániecs_CZ
dc.subjectCopyrighten_US
dc.subjectoriginalityen_US
dc.subjectharmonisationen_US
dc.subjectEuropean Unionen_US
dc.subjectGreat Britainen_US
dc.titleOriginalita v právu Evropské unie a v právu Velké Britániecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-28
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId212287
dc.title.translatedOriginality under the law of EU and under the UK copyrighten_US
dc.contributor.refereeHolcová, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je analyzovat a porovnat pojetí originality v autorském právu Evropské unie a Velké Británie. Pochopení problematiky funkčního znaku originality u autorských děl je důležité zejména z toho důvodu, že originalita symbolizuje fundamentální podstatu autorskoprávní ochrany, nicméně celosvětově je vnímána jako velmi neurčitý pojem, jehož výklad je problematický a nejednotný. Práce je tematicky rozdělena do dvou hlavních částí. První část uvádí čtenáře do autorskoprávního kontextu s důrazem na systematiku mezinárodního práva autorského a rozlišení angloamerického copyrightu a kontinentálního droit d'auteur. Práce se zároveň v první části věnuje problematice harmonizace autorského práva v Evropské unii, kde se právě tyto dvě doktríny potkávají a vytváří nejednotné podmínky na vnitřním trhu. V poslední podkapitole první části práce představuje autorské dílo jakožto předmět autorskoprávní ochrany. Ve druhé části už práce rozebírá přímo originalitu autorských děl se zaměřením na porovnání jejího pojetí v právu Evropské unie a právu britském. Práce zde vychází zejména z analýzy relevantních právních předpisů, stěžejní judikatury SDEU a britských soudů a z úvah de lege ferenda. V závěru se autor zamýšlí nad výzvami, které přináší rozvoj moderních technologií a vysvětluje potřebu...cs_CZ
uk.abstract.enThe main purpose of this diploma thesis is to analyse and compare originality in EU and UK copyright law. Proper understanding of originality is crucial mainly because it exists as the most essential requirement for grand copyright protection worldwide. However, the interpretation of originality is problematic and fragmented. The thesis is divided into two main parts. The first part introduces Anglo-American copyright and continental droit d'auteur and puts it into the context of international copyright law with an emphasis on the concept of copyright harmonization in the European Union. In the last sub-chapter of the first part, the paper introduces copyright work as the subject-matter of copyright protection. In the second part, the thesis focuses on originality and its concept in EU and UK copyright law. In this part the author analysis relevant legislation, flagship ECJ case law and important judgments of the British courts concerning the interpretation of originality. Furthermore, the author also adds considerations de lege ferenda. Least but not last, the work addresses future challenges regarding originality mainly in the context of the development of modern technologies and explains the need to strike a compromise in originality test within the European Union regardless of whether the UK...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV