Přístupy předních českých on-line zpravodajských médií k monetizaci obsahu
The Approaches of Leading Czech News Media to Content Monetization
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116399Identifikátory
SIS: 203261
Kolekce
- Kvalifikační práce [15606]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křeček, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 1. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Online vydavatelé, mediální sítě, monetizace obsahu, publika, Seznam.cz, MafraKlíčová slova (anglicky)
Online publishers, media networks, content monetization, audiences, Seznam.cz, MafraCílem této práce je analyzovat a srovnat přístupy předních českých online zpravodajských vydavatelů k monetizaci obsahu, a to zejména s důrazem na nepřímé zpoplatnění formou inzertního modelu, které je jejich hlavním zdrojem příjmů. Analyzovány budou nejen body strategického postoje k monetizaci obecně, ale i specifika inzertního modelu ve společnosti, stejně jako přístup společností k současným fenoménům z prostředí online vydavatelství a monetizace obsahu. Zvolenými společnostmi jsou Seznam.cz - největší subjekt na českém vydavatelském trhu z pohledu návštěvnosti a zásahu a Mafra - jeho tržní následovník na druhé pozici.
The aim of this thesis is to analyse and compare approaches of leading Czech online news media companies to a content monetization with a strong focus on their applications of an advertising based monetization model, which is in the both cases the main source of their online revenue. First of all, the thesis tends to describe and compare points of strategic attitude of companies to monetization in general, then it presents specifics of the advertising model in selected companies, as well as their approach to current phenomena from the environment of online publishing and online advertising. The selected companies are Seznam.cz - the largest Czech online company in terms of reach and number of visitors, the 2nd company is then Mafra which takes 2nd place in the same terms.