Zobrazit minimální záznam

Programming in elementary school and development of students' algorithmic thinking
dc.contributor.advisorŠtípek, Jiří
dc.creatorMilichovská, Lucie
dc.date.accessioned2020-02-03T10:53:14Z
dc.date.available2020-02-03T10:53:14Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116068
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá rozvojem algoritmického myšlení a výukou programování u žáků na základní škole. Jsou zde nastíněny dostupné možnosti, jak se žáci mohou ponořit do tajů programování. Je samozřejmé, že z každého žáka programátor nebude, ale jisté základy algoritmického myšlení jsou zajisté prospěšné pro každého člena společnosti. Výukové programovací jazyky a nástroje představují pro žáky mnoho výhod. Jsou vizuálně zajímavé, poměrné jednoduché, intuitivní a v neposlední řadě představují jistou formu zábavy, což je velice atraktivní. Krom rozvoje algoritmického myšlení je rozvíjena i tvořivost, obě tyto vlastnosti jsou pro uplatnění člověka v dnešní době téměř nezbytné. A díky těmto programovacím jazykům a nástrojům je možné zmíněné vlastnosti rozvíjet už od nízkého věku. Praktická část práce je zaměřena dětský programovací jazyk Scratch, což je jeden z nástrojů vhodných pro využití ve výuce. Cílem bylo vytvořit celkem 12 úloh určených pro žáky ve 4. - 6. třídě základní školy, které slouží k rozvoji jejich algoritmického myšlení. Úlohy mají postupně gradující charakter, žáci nepotřebují žádné předchozí zkušenosti s programovacím jazykem Scratch, zároveň jsou koncipovány tak, aby je žáci zvládli vyřešit i bez pomoci učitele. Všechny úlohy byly vyzkoušeny skupinou žáků dané věkové...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is aimed at development of algorithmic thinking and teaching programming in elementary school. Possible options on how to learn to program are outlined for the students. It goes without saying that each student will not be a programmer, but fundamentals of algorithmic thinking are beneficial to every member of society. Learning programming languages and tools offer many benefits for students. They are visually interesting, relatively simple, intuitive and funny for students. At the same time, it develops their creativity. And thanks to these programming languages and tools, these features can be explored from an early age. The practical part is focused on children's programming language Scratch, which is one of the tools for use in teaching. There were 12 tasks created for pupils in the 4th - 6th grade of elementary school, that serve to develop their algorithmic thinking. The tasks have increasing difficulty, pupils do not need any previous experience with the programming language Scratch. All tasks were tested by a group of pupils of the given age category as a part of leisure activitiesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectalgorithmic thinkingen_US
dc.subjectcomputational thinkingen_US
dc.subjectprogramming at primary schoolen_US
dc.subjectlearning tools and programming languagesen_US
dc.subjectScratchen_US
dc.subjectalgoritmické myšlenícs_CZ
dc.subjectinformatické myšlenícs_CZ
dc.subjectprogramování na základní školecs_CZ
dc.subjectvýukové nástroje a programovací jazykycs_CZ
dc.subjectScratchcs_CZ
dc.titleProgramování na základní škole a rozvoj algoritmického myšlení žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-13
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId216462
dc.title.translatedProgramming in elementary school and development of students' algorithmic thinkingen_US
dc.contributor.refereeVaňková, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá rozvojem algoritmického myšlení a výukou programování u žáků na základní škole. Jsou zde nastíněny dostupné možnosti, jak se žáci mohou ponořit do tajů programování. Je samozřejmé, že z každého žáka programátor nebude, ale jisté základy algoritmického myšlení jsou zajisté prospěšné pro každého člena společnosti. Výukové programovací jazyky a nástroje představují pro žáky mnoho výhod. Jsou vizuálně zajímavé, poměrné jednoduché, intuitivní a v neposlední řadě představují jistou formu zábavy, což je velice atraktivní. Krom rozvoje algoritmického myšlení je rozvíjena i tvořivost, obě tyto vlastnosti jsou pro uplatnění člověka v dnešní době téměř nezbytné. A díky těmto programovacím jazykům a nástrojům je možné zmíněné vlastnosti rozvíjet už od nízkého věku. Praktická část práce je zaměřena dětský programovací jazyk Scratch, což je jeden z nástrojů vhodných pro využití ve výuce. Cílem bylo vytvořit celkem 12 úloh určených pro žáky ve 4. - 6. třídě základní školy, které slouží k rozvoji jejich algoritmického myšlení. Úlohy mají postupně gradující charakter, žáci nepotřebují žádné předchozí zkušenosti s programovacím jazykem Scratch, zároveň jsou koncipovány tak, aby je žáci zvládli vyřešit i bez pomoci učitele. Všechny úlohy byly vyzkoušeny skupinou žáků dané věkové...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is aimed at development of algorithmic thinking and teaching programming in elementary school. Possible options on how to learn to program are outlined for the students. It goes without saying that each student will not be a programmer, but fundamentals of algorithmic thinking are beneficial to every member of society. Learning programming languages and tools offer many benefits for students. They are visually interesting, relatively simple, intuitive and funny for students. At the same time, it develops their creativity. And thanks to these programming languages and tools, these features can be explored from an early age. The practical part is focused on children's programming language Scratch, which is one of the tools for use in teaching. There were 12 tasks created for pupils in the 4th - 6th grade of elementary school, that serve to develop their algorithmic thinking. The tasks have increasing difficulty, pupils do not need any previous experience with the programming language Scratch. All tasks were tested by a group of pupils of the given age category as a part of leisure activitiesen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV