Show simple item record

Indicators of educational results in chemistry teaching of the Czech Republic
dc.creatorTříska, Jan
dc.date.accessioned2020-01-30T10:52:49Z
dc.date.available2020-01-30T10:52:49Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116025
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá indikátory kvality vzdělávání. Indikátory jsou učební úlohy, které ověřují, zda žáci dosáhli zamýšlených cílů vzdělávání. Cíle vzdělávání vymezuje národní kurikulum a jsou vypsány v RVP. Ve výuce chemie by měli žáci dosahovat klíčových kompetencí a vzdělávacích výstupů z oblasti Člověk a příroda a dále z oboru chemie. Práce se zaměřuje na ověřování cílů chemického vzdělávání v rámci obecné chemie na úrovni ISCED 3 (čtyřletá gymnázia a odpovídající ročníky víceletých gymnázií). Vzhledem k tomu, že cíle chemického vzdělávání uvedené v RVP G jsou příliš obecné, byly nejprve na základě studia odborné literatury pro oblast obecné chemie vytyčeny dílčí specifické vzdělávací cíle. Dále byl navržen systém indikátorů (učebních úloh), kterými lze dosažení těchto cílů u žáků gymnázia ověřit. V práci je popsán jeden z modelů, jak s indikátory kvality vzdělávání pracovat. Systém indikátorů byl nejprve posouzen ohniskovou skupinou, která byla složena z učitelů a didaktiků chemie. Tito experti hodnotili obsahovou a konstruktovou validitu připravených indikátorů. Následně byly některé sady indikátorů zadány žákům gymnázií. U zadaných indikátorů se hodnotila úspěšnost žáků při řešení úloh. Žák, který při řešení daného indikátoru uspěl, dosáhl během svého vzdělávání specifického...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the indicators of quality of education. The indicators are learning exercises the aim of which is to prove whether the tested pupils reached the level of knowledge defined by the national curriculum and listed in the Framework Education Programme. While learning Chemistry, the students should master the key competencies and educational objectives from the education area "Man and Nature" and further from the subject of Chemistry. The thesis focuses on the evidence of reaching the educational goals in Chemistry within the scope of General Chemistry. Since the level of knowledge defined by the Framework Education Programme is not very specific, the author of this thesis decided to settle the educational goals for the subject of General Chemistry based on the study of expert literature and curricular documents. Furthermore, the author also suggests a system of indicators which can be used to verify reaching these goals by the pupils of the secondary schools. The thesis also includes one of the models of working with such indicators. The indicator system was first assessed by a focus group (Chemistry teachers and experts in Didactics of Chemistry). This focus group evaluated the content and the construct validity of the suggested indicators. Afterwards, some of the learning...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectChemistry educationen_US
dc.subjectFramework educational programsen_US
dc.subjectgrammar schoolen_US
dc.subjectindicators of educationen_US
dc.subjectlearning exercisesen_US
dc.subjectChemické vzdělávánícs_CZ
dc.subjectRámcové vzdělávací programycs_CZ
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.subjectindikátory vzdělávánícs_CZ
dc.subjectučební úlohycs_CZ
dc.titleIndikátory výsledků chemického vzdělávání v České republicecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-07
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId219744
dc.title.translatedIndicators of educational results in chemistry teaching of the Czech Republicen_US
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce se zabývá indikátory kvality vzdělávání. Indikátory jsou učební úlohy, které ověřují, zda žáci dosáhli zamýšlených cílů vzdělávání. Cíle vzdělávání vymezuje národní kurikulum a jsou vypsány v RVP. Ve výuce chemie by měli žáci dosahovat klíčových kompetencí a vzdělávacích výstupů z oblasti Člověk a příroda a dále z oboru chemie. Práce se zaměřuje na ověřování cílů chemického vzdělávání v rámci obecné chemie na úrovni ISCED 3 (čtyřletá gymnázia a odpovídající ročníky víceletých gymnázií). Vzhledem k tomu, že cíle chemického vzdělávání uvedené v RVP G jsou příliš obecné, byly nejprve na základě studia odborné literatury pro oblast obecné chemie vytyčeny dílčí specifické vzdělávací cíle. Dále byl navržen systém indikátorů (učebních úloh), kterými lze dosažení těchto cílů u žáků gymnázia ověřit. V práci je popsán jeden z modelů, jak s indikátory kvality vzdělávání pracovat. Systém indikátorů byl nejprve posouzen ohniskovou skupinou, která byla složena z učitelů a didaktiků chemie. Tito experti hodnotili obsahovou a konstruktovou validitu připravených indikátorů. Následně byly některé sady indikátorů zadány žákům gymnázií. U zadaných indikátorů se hodnotila úspěšnost žáků při řešení úloh. Žák, který při řešení daného indikátoru uspěl, dosáhl během svého vzdělávání specifického...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the indicators of quality of education. The indicators are learning exercises the aim of which is to prove whether the tested pupils reached the level of knowledge defined by the national curriculum and listed in the Framework Education Programme. While learning Chemistry, the students should master the key competencies and educational objectives from the education area "Man and Nature" and further from the subject of Chemistry. The thesis focuses on the evidence of reaching the educational goals in Chemistry within the scope of General Chemistry. Since the level of knowledge defined by the Framework Education Programme is not very specific, the author of this thesis decided to settle the educational goals for the subject of General Chemistry based on the study of expert literature and curricular documents. Furthermore, the author also suggests a system of indicators which can be used to verify reaching these goals by the pupils of the secondary schools. The thesis also includes one of the models of working with such indicators. The indicator system was first assessed by a focus group (Chemistry teachers and experts in Didactics of Chemistry). This focus group evaluated the content and the construct validity of the suggested indicators. Afterwards, some of the learning...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV