Show simple item record

The Legal Literacy of the High School students / students of University
dc.contributor.advisorUrban, Michal
dc.creatorUličný, Ondřej
dc.date.accessioned2020-01-15T10:50:16Z
dc.date.available2020-01-15T10:50:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/115858
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou rozvíjení právní gramotnosti u studentů středních škol, konkrétně u studentů gymnázií. Pracuje s předpokladem, že fenomén práva představuje pro běžného studenta gymnázia nepřehledný a málo srozumitelný systém, připomínající cizí město, v němž se lze snadno ztratit. V této souvislosti se práce zaměřuje zejména na problematiku dovednosti orientace v právu jakožto součásti spektra znalostí, dovedností a postojů tvořících právní gramotnost každého studenta gymnázia, s cílem nalézt metodu aplikovatelnou při výuce práva na gymnáziích, jež by umožnila rozvíjení této dovednosti za účelem překlenutí nepřehlednosti a nestability práva jakožto překážek k porozumění právu právním laikem. Vedle toho tato práce nahlíží na dovednost orientace v právu jako na prostředek k usnadnění nabývání dalších znalostí tvořících právní gramotnost. Řešení tato práce hledá v oblasti právních principů, neboť jejich prostřednictvím lze vystavět systém práva, jenž může fungovat nejen za účelem rozlišení jednotlivých právních odvětví, nýbrž může vyjadřovat i samotný obsah celého právního řádu. Je tak apelováno především na poznávací funkci právních principů směřující k pochopení podstaty a obsahu jednotlivých právních norem a institutů, jež lze za projevy určitých principů považovat....cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the topic of development of legal literacy of secondary school students, specifically students of so-called "gymnasiums" (academically oriented secondary schools in the Czech Republic) in particular. The thesis is based on the presumption that the students perceive law as a system which is incomprehensible, reminiscent of a foreign city that is simple to get lost in. In this context, the thesis addresses the issue of a skill of orientation in law as an element of the spectrum of knowledge, skills and attitudes forming the legal literacy of every student. It aims to find a method suitable for teaching law at gymnasiums that would be able to develop this skill of orientation in law for the purpose of overcoming the difficulties in understanding, caused for the most part by the ever changing legal landscape and specificity of the language of law. Moreover, this thesis regards the skill of orientation in law as the means to facilitate the acquisition of further knowledge of law, an element of the legal literacy. The solution of the lack of the skill of orientation in law among secondary school students, may be found, in the opinion of the author of this thesis, in the field of principles of law. These principles may be used as an instrument creating the system of law that may be...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectlegal literacy principlesen_US
dc.subjectprávní gramotnost principycs_CZ
dc.titlePrávní gramotnost studentů SŠ/VŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-30
dc.description.departmentKatedra politologie a sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Politology and Sociologyen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId171034
dc.title.translatedThe Legal Literacy of the High School students / students of Universityen_US
dc.contributor.refereeFriedel, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou rozvíjení právní gramotnosti u studentů středních škol, konkrétně u studentů gymnázií. Pracuje s předpokladem, že fenomén práva představuje pro běžného studenta gymnázia nepřehledný a málo srozumitelný systém, připomínající cizí město, v němž se lze snadno ztratit. V této souvislosti se práce zaměřuje zejména na problematiku dovednosti orientace v právu jakožto součásti spektra znalostí, dovedností a postojů tvořících právní gramotnost každého studenta gymnázia, s cílem nalézt metodu aplikovatelnou při výuce práva na gymnáziích, jež by umožnila rozvíjení této dovednosti za účelem překlenutí nepřehlednosti a nestability práva jakožto překážek k porozumění právu právním laikem. Vedle toho tato práce nahlíží na dovednost orientace v právu jako na prostředek k usnadnění nabývání dalších znalostí tvořících právní gramotnost. Řešení tato práce hledá v oblasti právních principů, neboť jejich prostřednictvím lze vystavět systém práva, jenž může fungovat nejen za účelem rozlišení jednotlivých právních odvětví, nýbrž může vyjadřovat i samotný obsah celého právního řádu. Je tak apelováno především na poznávací funkci právních principů směřující k pochopení podstaty a obsahu jednotlivých právních norem a institutů, jež lze za projevy určitých principů považovat....cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the topic of development of legal literacy of secondary school students, specifically students of so-called "gymnasiums" (academically oriented secondary schools in the Czech Republic) in particular. The thesis is based on the presumption that the students perceive law as a system which is incomprehensible, reminiscent of a foreign city that is simple to get lost in. In this context, the thesis addresses the issue of a skill of orientation in law as an element of the spectrum of knowledge, skills and attitudes forming the legal literacy of every student. It aims to find a method suitable for teaching law at gymnasiums that would be able to develop this skill of orientation in law for the purpose of overcoming the difficulties in understanding, caused for the most part by the ever changing legal landscape and specificity of the language of law. Moreover, this thesis regards the skill of orientation in law as the means to facilitate the acquisition of further knowledge of law, an element of the legal literacy. The solution of the lack of the skill of orientation in law among secondary school students, may be found, in the opinion of the author of this thesis, in the field of principles of law. These principles may be used as an instrument creating the system of law that may be...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra politologie a sociologiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV