Show simple item record

Commercial terms and clauses in business transactions
dc.contributor.advisorHoráček, Tomáš
dc.creatorHošna, Vojtěch
dc.date.accessioned2020-01-13T10:55:01Z
dc.date.available2020-01-13T10:55:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/115821
dc.description.abstractObchodní podmínky a doložky v obchodních vztazích Tato práce se zaměřuje na kontraktaci za pomocí obchodních podmínek v obchodně závazkových vztazích. Na subjekty těchto vztahů jsou kladeny vyšší nároky, a tudíž se v těchto případech ustanovení občanského zákoníku upravující problematiku obchodních podmínek budou vykládána odlišně, než v případě vztahů podnikatel - spotřebitel. Z počátku se pokusím vymezit samotný pojem obchodního závazkového vztahu a obchodních podmínek. Tato práce se kloní spíše k materiálnímu chápání obchodních podmínek. V dalších částech se práce zabývá samotnou funkcí a dělením obchodním podmínek. Zákon rozlišuje tzv. všeobecné obchodní podmínky vypracované odbornými nebo zájmovými organizacemi. Na zmíněné organizace ale nejsou kladeny žádné další kvalitativní ani kvantitativní požadavky. Tyto obchodní podmínky jsou v privilegované pozici, co se týče jejich inkorporace. Aby se obchodní podmínky mohly stát součástí smlouvy, musí na ně smlouva především odkazovat. K platné inkorporaci je dále nutné jejich přiložení nebo musí být stranám známy. Výše zmíněné postupy jsou v práci detailně rozpracovány. Pokud jsou obchodní podmínky platnou součástí smlouvy, dochází na jejich obsahovou kontrolu dle § 1753, kdy ustanovení, které druhá strana nemohla rozumně očekávat, jsou neúčinná....cs_CZ
dc.description.abstractCommercial terms and clauses in business transactions This thesis focuses on contracting with standard commercial terms between entrepreneurs. There are higher demands on the mentioned subjects, and therefore, in these cases, the provisions of the Civil Code governing the standard commercial terms will be interpreted differently than in the case of entrepreneur - to - consumer relationships. At first I will try to define the notion itself of business obligations and standard commercial terms. The thesis prefers material understanding of the standard commercial terms. In the other parts, the thesis deals with the function and division of commercial terms. The Civil Code draws the line between standard commercial terms prepared by professional or interest organisations and other standard commercial terms. On that mentioned professionals or interest organisations do not exist any further qualitative or quantitative requirements. This type of standard commercial terms are in the privileged position as to its incorporation. To be the standard commercial terms able to became the valid part of the contract, the link on that terms has to exist. They have to be futther attached or known to the parties. These steps are described in detail. If the standard commercial terms became valid part of the contract,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectcommercial obligationsen_US
dc.subjectstandard commercial termsen_US
dc.subjectbattle of formsen_US
dc.subjectcommercial clausesen_US
dc.subjectobchodní závazkový vztahcs_CZ
dc.subjectobchodní podmínkycs_CZ
dc.subjectkolize obchodních podmínekcs_CZ
dc.subjectobchodní doložkycs_CZ
dc.titleObchodní podmínky a doložky v obchodních vztazíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-10
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId182534
dc.title.translatedCommercial terms and clauses in business transactionsen_US
dc.contributor.refereePelikán, Robert
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csObchodní podmínky a doložky v obchodních vztazích Tato práce se zaměřuje na kontraktaci za pomocí obchodních podmínek v obchodně závazkových vztazích. Na subjekty těchto vztahů jsou kladeny vyšší nároky, a tudíž se v těchto případech ustanovení občanského zákoníku upravující problematiku obchodních podmínek budou vykládána odlišně, než v případě vztahů podnikatel - spotřebitel. Z počátku se pokusím vymezit samotný pojem obchodního závazkového vztahu a obchodních podmínek. Tato práce se kloní spíše k materiálnímu chápání obchodních podmínek. V dalších částech se práce zabývá samotnou funkcí a dělením obchodním podmínek. Zákon rozlišuje tzv. všeobecné obchodní podmínky vypracované odbornými nebo zájmovými organizacemi. Na zmíněné organizace ale nejsou kladeny žádné další kvalitativní ani kvantitativní požadavky. Tyto obchodní podmínky jsou v privilegované pozici, co se týče jejich inkorporace. Aby se obchodní podmínky mohly stát součástí smlouvy, musí na ně smlouva především odkazovat. K platné inkorporaci je dále nutné jejich přiložení nebo musí být stranám známy. Výše zmíněné postupy jsou v práci detailně rozpracovány. Pokud jsou obchodní podmínky platnou součástí smlouvy, dochází na jejich obsahovou kontrolu dle § 1753, kdy ustanovení, které druhá strana nemohla rozumně očekávat, jsou neúčinná....cs_CZ
uk.abstract.enCommercial terms and clauses in business transactions This thesis focuses on contracting with standard commercial terms between entrepreneurs. There are higher demands on the mentioned subjects, and therefore, in these cases, the provisions of the Civil Code governing the standard commercial terms will be interpreted differently than in the case of entrepreneur - to - consumer relationships. At first I will try to define the notion itself of business obligations and standard commercial terms. The thesis prefers material understanding of the standard commercial terms. In the other parts, the thesis deals with the function and division of commercial terms. The Civil Code draws the line between standard commercial terms prepared by professional or interest organisations and other standard commercial terms. On that mentioned professionals or interest organisations do not exist any further qualitative or quantitative requirements. This type of standard commercial terms are in the privileged position as to its incorporation. To be the standard commercial terms able to became the valid part of the contract, the link on that terms has to exist. They have to be futther attached or known to the parties. These steps are described in detail. If the standard commercial terms became valid part of the contract,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV