Show simple item record

Opinions of parents and teachers to rewards and punishments in education of Secondary Nursing School students
dc.contributor.advisorHlaváčová, Marie
dc.creatorKuchařová, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-04T13:08:56Z
dc.date.available2017-04-04T13:08:56Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11269
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou výchovy, výchovných prostředků a období adolescence. Teoretická část vymezuje pojem výchova, popisuje základní výchovné cíle a styly, roli rodičů a učitelů při výchově adolescentů, často používané výchovné prostředky a vývojové změny, kterými jedinec prochází v období dospívání. Výzkumná část zjišťuje, které výchovné prostředky používají rodiče a učitelé při výchově žáků SZŠ nejčastěji a zároveň sleduje názory žáků na uvedenou problematiku. K výzkumnému šetření byl použit dotazník vlastní konstrukce pro rodiče a učitele a řízený rozhovor se žáky. Vlastní výzkum byl realizován na SZŠ v Berouně, VOŠZ a SZŠ Jana Evangelisty Purkyně v Mostě, SZŠ a VOŠZ v Plzni a SZŠ Ruská v Praze 10. Z výsledků výzkumu je patrné, že rodiče i učitelé se snaží zachovávat partnerský vztah s dospívajícími dětmi a výchovu spíše zakládat na motivaci, odměňování a respektování domluvených pravidel.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis aims to problems of education, educational instruments and period of adolescence. Theoretical part defines the term education, describes basic educational goals and styles, role of parents and teachers in education of adolescents, frequently used educational instruments and evolutional changes, which are experienced by each individual during period of adolescence. Research part discovers which educational instruments are used by parents and teachers during education of students of Secondary Nursing School (SNS) at most and also traces opinions of students to presented issue. The research has been done using own questionnaire for parents and teachers and using controlled interview for students. The research itself was realized at SNS in Beroun, Higher Nursing School (HNS) and SNS of Jan Evangelista Purkyně in Most, SNS and HNS in Pilsen and SNS Ruská in Prague 10. It is obvious from the results of research that parents and teachers try to keep relationship with adolescents and they base the education rather on motivation, rewards and respect of established rules.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleNázory rodičů a učitelů na odměny a tresty při výchově žáků SZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-12
dc.description.departmentÚstav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId23113
dc.title.translatedOpinions of parents and teachers to rewards and punishments in education of Secondary Nursing School studentsen_US
dc.contributor.refereeJurásková, Dana
dc.identifier.aleph000962744
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství zdravotnických předmětů pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of nursing subjects in secondary schoolsen_US
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství zdravotnických předmětů pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of nursing subjects in secondary schoolsen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou výchovy, výchovných prostředků a období adolescence. Teoretická část vymezuje pojem výchova, popisuje základní výchovné cíle a styly, roli rodičů a učitelů při výchově adolescentů, často používané výchovné prostředky a vývojové změny, kterými jedinec prochází v období dospívání. Výzkumná část zjišťuje, které výchovné prostředky používají rodiče a učitelé při výchově žáků SZŠ nejčastěji a zároveň sleduje názory žáků na uvedenou problematiku. K výzkumnému šetření byl použit dotazník vlastní konstrukce pro rodiče a učitele a řízený rozhovor se žáky. Vlastní výzkum byl realizován na SZŠ v Berouně, VOŠZ a SZŠ Jana Evangelisty Purkyně v Mostě, SZŠ a VOŠZ v Plzni a SZŠ Ruská v Praze 10. Z výsledků výzkumu je patrné, že rodiče i učitelé se snaží zachovávat partnerský vztah s dospívajícími dětmi a výchovu spíše zakládat na motivaci, odměňování a respektování domluvených pravidel.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis aims to problems of education, educational instruments and period of adolescence. Theoretical part defines the term education, describes basic educational goals and styles, role of parents and teachers in education of adolescents, frequently used educational instruments and evolutional changes, which are experienced by each individual during period of adolescence. Research part discovers which educational instruments are used by parents and teachers during education of students of Secondary Nursing School (SNS) at most and also traces opinions of students to presented issue. The research has been done using own questionnaire for parents and teachers and using controlled interview for students. The research itself was realized at SNS in Beroun, Higher Nursing School (HNS) and SNS of Jan Evangelista Purkyně in Most, SNS and HNS in Pilsen and SNS Ruská in Prague 10. It is obvious from the results of research that parents and teachers try to keep relationship with adolescents and they base the education rather on motivation, rewards and respect of established rules.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990009627440106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV