Zobrazit minimální záznam

Practicable and evidence-based interventions to increase the effectiveness of doctor-patient communication
dc.contributor.advisorHöschlová, Eva
dc.creatorZůnová, Anna
dc.date.accessioned2019-11-26T10:51:37Z
dc.date.available2019-11-26T10:51:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/112086
dc.description.abstractBakalářská práce má za cíl zmapovat důležité komunikační dovednosti lékařů, poukázat na oblasti, které ovlivňují a najít možné intervence, které přispívají ke zdokonalení těchto dovedností. Protože jsou komunikační dovednosti lékařů užívány ve specifickém vztahu a typu kontaktu, je první část práce věnována popisu tohoto vztahu a dvou základním podobám, jichž může nabývat. Druhá část pojednává o specifikách lékařské konzultace, jejích fázích a také rozdílu mezi anamnesticko-diagnostickým rozhovorem a rozhovorem terapeutickým. Třetí část se pak zaměřuje na jednotlivé komunikační dovednosti a vyzdvihuje jako klíčové dovednosti empaticky se chovat a jednat. Na základě výzkumů je zde popsáno, proč se jejich ovládnutí ukazuje jako prospěšné jak pro pacienta, tak také pro lékaře a celý zdravotnický systém. Čtvrtá část seznamuje s jednotlivými intervencemi z posledních let, které se pro zdokonalení komunikačních dovedností ukázaly jako užitečné. Poslední část práce je věnována návrhu výzkumu, který má za cíl objasnit, zda je při intervenci v podobě tréninku jedné z komunikačních dovedností - dovednosti empaticky se chovat a jednat - důležitá nejen teoretická výuka, ale také praktický nácvik dovednosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis is to map important communication skills of physicians, point out the variables on the side of the patient, which they influence and find out possible interventions that contribute to the improvement of these skills. The communication skills of physicians are used in a specific relationship and type of contact. For this reason the first part of the thesis is devoted to describing this relationship and the two basic forms whitch it can acquire. The second part deals with the specifics of medical consultation, its phases and also the difference between anamnestic-diagnostic interview and therapeutic interview. The third part focuses on individual communication skills and also highlights empathic skills as key skills. Based on previous research this part of the thesis shows how the mastery of these skill proves beneficial not ony fot the patient and the physician but also for the entire healthcare system. The last part presents a research proposal, the aim of which is to clarify whether in acquiring the skills of acting and behaving empatheticly, the practical part of training is as important as the theoretical one Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecteffective communication|physician-patient relationship|medicine|empathy|compassion|interventionen_US
dc.subjectefektivní komunikace|vztah lékař-pacient|lékařství|empatie|soucit|intervencecs_CZ
dc.titlePraktické a důkazem podložené intervence ke zvyšování efektivity komunikace mezi lékařem a pacientemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-06
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId208319
dc.title.translatedPracticable and evidence-based interventions to increase the effectiveness of doctor-patient communicationen_US
dc.contributor.refereePanenková, Erika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce má za cíl zmapovat důležité komunikační dovednosti lékařů, poukázat na oblasti, které ovlivňují a najít možné intervence, které přispívají ke zdokonalení těchto dovedností. Protože jsou komunikační dovednosti lékařů užívány ve specifickém vztahu a typu kontaktu, je první část práce věnována popisu tohoto vztahu a dvou základním podobám, jichž může nabývat. Druhá část pojednává o specifikách lékařské konzultace, jejích fázích a také rozdílu mezi anamnesticko-diagnostickým rozhovorem a rozhovorem terapeutickým. Třetí část se pak zaměřuje na jednotlivé komunikační dovednosti a vyzdvihuje jako klíčové dovednosti empaticky se chovat a jednat. Na základě výzkumů je zde popsáno, proč se jejich ovládnutí ukazuje jako prospěšné jak pro pacienta, tak také pro lékaře a celý zdravotnický systém. Čtvrtá část seznamuje s jednotlivými intervencemi z posledních let, které se pro zdokonalení komunikačních dovedností ukázaly jako užitečné. Poslední část práce je věnována návrhu výzkumu, který má za cíl objasnit, zda je při intervenci v podobě tréninku jedné z komunikačních dovedností - dovednosti empaticky se chovat a jednat - důležitá nejen teoretická výuka, ale také praktický nácvik dovednosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor thesis is to map important communication skills of physicians, point out the variables on the side of the patient, which they influence and find out possible interventions that contribute to the improvement of these skills. The communication skills of physicians are used in a specific relationship and type of contact. For this reason the first part of the thesis is devoted to describing this relationship and the two basic forms whitch it can acquire. The second part deals with the specifics of medical consultation, its phases and also the difference between anamnestic-diagnostic interview and therapeutic interview. The third part focuses on individual communication skills and also highlights empathic skills as key skills. Based on previous research this part of the thesis shows how the mastery of these skill proves beneficial not ony fot the patient and the physician but also for the entire healthcare system. The last part presents a research proposal, the aim of which is to clarify whether in acquiring the skills of acting and behaving empatheticly, the practical part of training is as important as the theoretical one Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV