Vážení uživatelé Digitálního repozitáře UK. Z důvodu úprav fungování sytému bude systém repozitáře od 23:00 dne 24. 4. 2025 zhruba do 01:00 dne 25. 4. 2025 nedostupný. Děkujeme za pochopení. || Dear CU Digital Repository users. The repository system will be temporarily unavailable due to maintenance and minor upgrades from 23:00 April 24 2025 to approximately 01:00 April 25 2025. Thank you for your understanding.
Kooperativní aktivity v hudební výchově na 1. st. ZŠ
Cooperative Activities in Music Education in the Primary School
dc.contributor.advisor | Selčanová, Zuzana | |
dc.creator | Kružíková, Dominika | |
dc.date.accessioned | 2019-11-12T10:53:32Z | |
dc.date.available | 2019-11-12T10:53:32Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/111950 | |
dc.description.abstract | Annotation: The diploma thesis focuses on cooperative activities connected with methods of critical thinking in the teaching of music education. I follow up on my annual paper dealing with cooperative games in primary school education. In my previous teaching practice, I focused on group teaching. It is the co-operative activities that offer a synergy of a particular group of pupils, thus not only helping to achieve learning objectives, but also strengthening the positive relationships among pupils within the group. The cooperation offers scope for the development of critical thinking among pupils. In conjunction with other alternative forms of learning, it develops the pupil's musical abilities more effectively (unlike normal frontal education). I started to devote myself to this topic mainly because I did not meet with a similarly invigorating approach in my previous practice in schools. It was a strong motivation for me to explore this issue and try it practically. I would like to give my teacher colleagues new insights into the concept of music education. The work explains the basic concepts of cooperative teaching. It brings the methods and forms of teaching that are appropriate for the development of the necessary key competencies. My goal will not be to focus on all the key competencies the pupil... | en_US |
dc.description.abstract | Anotace: Diplomová práce se zaměřuje na kooperativní aktivity propojené s metodami kritického myšlení ve výuce hudební výchovy. Navazuji tím na mou ročníkovou práci, která pojednává o kooperativních hrách ve výuce na prvním stupni základní školy. Ve své dosavadní učitelské praxi se zaměřuji na skupinovou výuku. Právě kooperativní aktivity nabízejí součinnost konkrétní skupiny žáků, čímž napomáhají nejenom k dosažení výukových cílů, ale rovněž posilují pozitivní vztahy mezi žáky uvnitř dané skupiny. Kooperace nabízí prostor pro rozvoj kritického myšlení u žáků. Ve spojitosti s dalšími alternativními formami výuky efektivněji rozvíjí hudební schopnosti žáka (na rozdíl od běžné frontální výuky). Danému tématu jsem se začala věnovat hlavně proto, že jsem se ve své dosavadní praxi ve školách s podobným oživujícím přístupem nesetkala. Právě to byla pro mě silná motivace více tuto problematiku prozkoumat a prakticky vyzkoušet. Ráda bych tak předala mým učitelským kolegům nové poznatky o pojetí hudební výchovy. Práce vysvětluje základní pojmy týkající se kooperativního vyučování. Přináší metody a formy výuky, které jsou vhodné pro rozvoj potřebných klíčových kompetencí. Mým cílem nebude zaměřit se na všechny klíčové kompetence, které by měly žáka připravit na plnohodnotné zapojení se do života. K popisu klíčových... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Kooperace | cs_CZ |
dc.subject | kritické myšlení | cs_CZ |
dc.subject | RWCT | cs_CZ |
dc.subject | model E - U - R | cs_CZ |
dc.subject | moderní výukové metody | cs_CZ |
dc.subject | Kooperation | en_US |
dc.subject | critical thinking | en_US |
dc.subject | RWCT | en_US |
dc.subject | the E - R - R model | en_US |
dc.subject | modern methods of education | en_US |
dc.title | Kooperativní aktivity v hudební výchově na 1. st. ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-05 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 211281 | |
dc.title.translated | Cooperative Activities in Music Education in the Primary School | en_US |
dc.contributor.referee | Prchal, Jan | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Anotace: Diplomová práce se zaměřuje na kooperativní aktivity propojené s metodami kritického myšlení ve výuce hudební výchovy. Navazuji tím na mou ročníkovou práci, která pojednává o kooperativních hrách ve výuce na prvním stupni základní školy. Ve své dosavadní učitelské praxi se zaměřuji na skupinovou výuku. Právě kooperativní aktivity nabízejí součinnost konkrétní skupiny žáků, čímž napomáhají nejenom k dosažení výukových cílů, ale rovněž posilují pozitivní vztahy mezi žáky uvnitř dané skupiny. Kooperace nabízí prostor pro rozvoj kritického myšlení u žáků. Ve spojitosti s dalšími alternativními formami výuky efektivněji rozvíjí hudební schopnosti žáka (na rozdíl od běžné frontální výuky). Danému tématu jsem se začala věnovat hlavně proto, že jsem se ve své dosavadní praxi ve školách s podobným oživujícím přístupem nesetkala. Právě to byla pro mě silná motivace více tuto problematiku prozkoumat a prakticky vyzkoušet. Ráda bych tak předala mým učitelským kolegům nové poznatky o pojetí hudební výchovy. Práce vysvětluje základní pojmy týkající se kooperativního vyučování. Přináší metody a formy výuky, které jsou vhodné pro rozvoj potřebných klíčových kompetencí. Mým cílem nebude zaměřit se na všechny klíčové kompetence, které by měly žáka připravit na plnohodnotné zapojení se do života. K popisu klíčových... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Annotation: The diploma thesis focuses on cooperative activities connected with methods of critical thinking in the teaching of music education. I follow up on my annual paper dealing with cooperative games in primary school education. In my previous teaching practice, I focused on group teaching. It is the co-operative activities that offer a synergy of a particular group of pupils, thus not only helping to achieve learning objectives, but also strengthening the positive relationships among pupils within the group. The cooperation offers scope for the development of critical thinking among pupils. In conjunction with other alternative forms of learning, it develops the pupil's musical abilities more effectively (unlike normal frontal education). I started to devote myself to this topic mainly because I did not meet with a similarly invigorating approach in my previous practice in schools. It was a strong motivation for me to explore this issue and try it practically. I would like to give my teacher colleagues new insights into the concept of music education. The work explains the basic concepts of cooperative teaching. It brings the methods and forms of teaching that are appropriate for the development of the necessary key competencies. My goal will not be to focus on all the key competencies the pupil... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Kvalifikační práce [19358]
Theses