Zobrazit minimální záznam

Lexicon Evaluation of Preschool Children
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorBrožová, Kateřina
dc.date.accessioned2019-11-11T10:14:33Z
dc.date.available2019-11-11T10:14:33Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111896
dc.description.abstractThe diploma thesis Lexicon Evaluation of Preschool Children is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part of this work on speech therapy describes within four chapters the Czech vocabulary, psychological development of children up to the school maturity, speech development also up to the school maturity and finally presents diagnostic materials used in the Czech Republic for school maturity diagnostics and diagnostics of the lexical-semantic speech level. The practical part includes a quantitative research performed on children respondents in preschool classes in maternity schools. The main goal of this speech-therapy research was the modernization and verification of a testing set aimed at active vocabulary. The main reason was the fact that there is a lack of any adequate material for testing vocabulary in the Czech Republic. The new testing set could be also used as a subtest for school maturity diagnostics. The research conclusions were compared with the real situation of the tested children as referred by their teachers. As a part of the practical part there is the establishment of the research aims and hypotheses, and subsequently the research description, verification of the established hypotheses and definition of research conclusions. KEYWORDS Speech development,...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Hodnocení slovní zásoby u předškolních dětí je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část této práce s logopedickou tématikou se ve čtyřech kapitolách zabývá popisem slovní zásoby českého jazyka, dále pak psychickým vývojem dítěte do období školní zralosti, vývojem řeči dítěte rovněž do období školní zralosti a nakonec představením diagnostických materiálů užívaných v České republice pro diagnostiku školní zralosti a úrovně lexikálně-sémantické roviny. V části praktické je popsaný výzkum kvantitativního charakteru, který byl proveden na dětských respondentech v předškolních třídách běžných mateřských škol. Hlavním cílem logopedického šetření byla modernizace a ověření testové sady pro testování aktivní slovní zásoby. Vycházelo se z předpokladu, že v současné době je v České republice nedostatek vhodných materiálů pro testování slovní zásoby. Vzniklá testová sada by mohla sloužit i jako subtest při posuzování školní zralosti. Závěry šetření byly srovnány s reálnou situací testovaných dětí na podkladě sdělení jejich pedagogů. Součástí praktické části je stanovení výzkumných cílů a hypotéz, poté vlastní popis výzkumu, ověření stanovených hypotéz a definování závěrů výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA vývoj řeči, aktivní slovní zásoba, dítě předškolního věku, školní zralost,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvývoj řečics_CZ
dc.subjectaktivní slovní zásobacs_CZ
dc.subjectdítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectškolní zralostcs_CZ
dc.subjectdiagnostika slovní zásobycs_CZ
dc.subjectSpeech developmenten_US
dc.subjectactive vocabularyen_US
dc.subjectpreschool childen_US
dc.subjectschool maturityen_US
dc.subjectlexicon diagnosticsen_US
dc.titleHodnocení slovní zásoby u předškolních dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId210285
dc.title.translatedLexicon Evaluation of Preschool Childrenen_US
dc.contributor.refereeHorynová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Hodnocení slovní zásoby u předškolních dětí je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část této práce s logopedickou tématikou se ve čtyřech kapitolách zabývá popisem slovní zásoby českého jazyka, dále pak psychickým vývojem dítěte do období školní zralosti, vývojem řeči dítěte rovněž do období školní zralosti a nakonec představením diagnostických materiálů užívaných v České republice pro diagnostiku školní zralosti a úrovně lexikálně-sémantické roviny. V části praktické je popsaný výzkum kvantitativního charakteru, který byl proveden na dětských respondentech v předškolních třídách běžných mateřských škol. Hlavním cílem logopedického šetření byla modernizace a ověření testové sady pro testování aktivní slovní zásoby. Vycházelo se z předpokladu, že v současné době je v České republice nedostatek vhodných materiálů pro testování slovní zásoby. Vzniklá testová sada by mohla sloužit i jako subtest při posuzování školní zralosti. Závěry šetření byly srovnány s reálnou situací testovaných dětí na podkladě sdělení jejich pedagogů. Součástí praktické části je stanovení výzkumných cílů a hypotéz, poté vlastní popis výzkumu, ověření stanovených hypotéz a definování závěrů výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA vývoj řeči, aktivní slovní zásoba, dítě předškolního věku, školní zralost,...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis Lexicon Evaluation of Preschool Children is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part of this work on speech therapy describes within four chapters the Czech vocabulary, psychological development of children up to the school maturity, speech development also up to the school maturity and finally presents diagnostic materials used in the Czech Republic for school maturity diagnostics and diagnostics of the lexical-semantic speech level. The practical part includes a quantitative research performed on children respondents in preschool classes in maternity schools. The main goal of this speech-therapy research was the modernization and verification of a testing set aimed at active vocabulary. The main reason was the fact that there is a lack of any adequate material for testing vocabulary in the Czech Republic. The new testing set could be also used as a subtest for school maturity diagnostics. The research conclusions were compared with the real situation of the tested children as referred by their teachers. As a part of the practical part there is the establishment of the research aims and hypotheses, and subsequently the research description, verification of the established hypotheses and definition of research conclusions. KEYWORDS Speech development,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV