Supevize v dětském domově
Supervision in Children's home
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111892Identifikátory
SIS: 212074
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mašková, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
22. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
supervize, dětský domovKlíčová slova (anglicky)
Supervision, Children's homeDiplomová práce se zabývá problematikou supervizí v dětských domovech. Cílem práce je zmapovat poskytování supervizních služeb pedagogickým pracovníkům dětských domovů. Teoretická část práce vymezuje pojem supervize, její funkce, druhy, účastníky a proces. V dalších kapitolách se konkrétněji zaměřuje na vývoj supervize v zahraničí i u nás, následně popisuje supervizi ve školství a také v zařízeních ústavní péče. V závěru části budou ještě popsány etické aspekty v souvislosti se supervizí. Empirická část diplomové práce se bude zabývat tím, jak pedagogičtí pracovníci dětských domovů poskytovaná supervizní setkání vnímají, zda jsou pro ně v jejich kariérním životě přínosem a supervize plní svou funkci. Praktická část bude zároveň mapovat zkušenosti supervizorů s prostředím dětského domova a jejich pracovníky. Výzkumná část bude realizována formou polostrukturovaných rozhovorů s vychovateli dětských domovů, jejich řediteli a také supervizory, kteří v prostředí dětského domova figurují. Klíčová slova: supervize, dětský domov, rozhovor, metoda zakotvené teorie
The diploma thesis aims at the issue of supervision in children's homes. The goal is to map the provision of supervision services to pedagogic staff of children's homes. A theoretical part of the thesis defines the concept of supervision, its form, use and function. In the following chapters, more specifically, it focuses on supervision in institutional care. The empirical part of the diploma thesis will address how pedagogical staff of the children's homes perceives provided supervising meeting and whether there are some benefits for their career life and the supervision is effective. The practical part will also explore the experience of supervisors with the children's home environment and their staff. The research part will be realized in the form of semi-structured interviews with children's home educators, their directors and supervisors who work in the children's home environment. Key words: supervision, children's home, interview, grounded theory method