Attachment u dětí ve Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc (ZDVOP)
Attachment in Facilities for children requiring immediate intervention
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111784Identifikátory
SIS: 201239
Kolekce
- Kvalifikační práce [19157]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Presslerová, Pavla
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
11. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
attachment, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, CAN syndromKlíčová slova (anglicky)
Attachment, Facilities for children requiring immediate intervention, CAN syndromeCílem této práce na téma Attachment u dětí v Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc je snaha popsat vazebné chování dětí, které jsou umísťovány do těchto zařízení. V teoretické části se zabývám nejen samotnou teorií attachmentu, ale také aktuálními poznatky, projevy jednotlivých typů attachmentu a diagnostikou attachmentu. Dále se zabývám také charakteristikou samotných zařízení, jejich legislativním vymezením a problémy, které přináší některé současné přístupy a které systém v České republice neumí dostatečně reflektovat. V praktické části pak vycházím z praxe konkrétního zařízení a prostřednictvím kvalitativního výzkumu a kazuistik prezentuji případy jednotlivých dětí. Poslední část práce je věnována možnostem práce s poruchami attachmentu. Klíčová slova: attachment, vazba, Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc (ZDVOP)
The aim of this thesis named Attachment in Facilities for children requiring immediate intervention is to describe bonding behavior of children, who are situated in these facilities. I describe the attachment theory, but also current knowledge, manifestations of individual types of attachment and diagnostics of attachment in the theoretical part. I also characterize Facilities for children requiring immediate intervention, legislative definition of these facilities and try to describe some problems, which are caused by some current attitudes (attitudes which the system of Czech Republic isn't able to deal with). The practical part of thesis is based on the work of a particular facility. I describe cases of children by quality research and case studies in this part. The last part of this thesis submits possibilities of work with attachment disorders. Key words: attachment, bonding, Facilities for children requiring immediate intervention