Show simple item record

Student with Special Needs in a Classroom - A Social Relationships View
dc.contributor.advisorSotáková, Hana
dc.creatorMasařová, Anna
dc.date.accessioned2019-11-11T09:54:33Z
dc.date.available2019-11-11T09:54:33Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111781
dc.description.abstractThe bachelor thesis is focused on a student with special needs in classroom. The theoretical part is devoted to the key concepts of my work: student with special needs and a classroom. I deal with the progress of a young schoolchild, classroom as a social group, diagnostics of classroom and students with special needs in connection with the current legislation and support methods they deserve. The aim of my work is to find out what is the social position of students with special needs within the classroom. So, in the empirical part I first searched the social position of students with special needs within the classroom, namely in two fourth grade classrooms, which includes one or more students with special needs. The research was performed at two different schools. For this purpose, I used Braun's questionnaire B-3. Then I made a semi-structured interview with class teachers. In interpreting the data, I focused on whether the social position of students with special needs differs significantly from the social position of other students in the classroom and what factors may cause it. For some of these students, a different social position within the class was found, while others did not significantly differ. The acceptance of this student by other classmates and his social status in the classroom is...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na žáka se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní třídě. Teoretická část je věnována klíčovým pojmům mé práce: žák se speciálními vzdělávacími potřebami a školní třída. Zabývám se vývojem dítěte mladšího školního věku, školní třídou jako sociální skupinou, diagnostikou školní třídy a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v souvislosti se současnou legislativou a podpůrnými opatřeními, které jim náleží. Cílem mé práce je zjistit, jaká je sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci školní třídy. V empirické části jsem tedy nejprve zmapovala sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci školní třídy, konkrétně ve dvou 4. třídách, jejichž součástí je jeden či více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Výzkum byl proveden na dvou odlišných školách. K tomuto účelu jsem využila Braunův dotazník B - 3. Následně provedla semistrukturovaný rozhovor s třídními učiteli. Při interpretaci dat jsem se zaměřila na to, zda se sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami výrazně liší od sociální pozice ostatních žáků ve třídě, zároveň také na to, jaké faktory to mohou způsobovat. U některých těchto žáků byla zjištěna odlišná sociální pozice v rámci třídy, u jiných zase naopak nebyly nalezeny významné rozdíly....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectškolní třídacs_CZ
dc.subjectsociální skupinacs_CZ
dc.subjectB-3cs_CZ
dc.subjectsociální vztahycs_CZ
dc.subjectStudent with special needsen_US
dc.subjectClassroomen_US
dc.subjectSocial groupen_US
dc.subjectB-3en_US
dc.subjectSocial relationshipsen_US
dc.titleŽák se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní třídě jako sociální skupiněcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-11
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId203578
dc.title.translatedStudent with Special Needs in a Classroom - A Social Relationships Viewen_US
dc.contributor.refereePavlas Martanová, Veronika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce je zaměřena na žáka se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní třídě. Teoretická část je věnována klíčovým pojmům mé práce: žák se speciálními vzdělávacími potřebami a školní třída. Zabývám se vývojem dítěte mladšího školního věku, školní třídou jako sociální skupinou, diagnostikou školní třídy a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v souvislosti se současnou legislativou a podpůrnými opatřeními, které jim náleží. Cílem mé práce je zjistit, jaká je sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci školní třídy. V empirické části jsem tedy nejprve zmapovala sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci školní třídy, konkrétně ve dvou 4. třídách, jejichž součástí je jeden či více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Výzkum byl proveden na dvou odlišných školách. K tomuto účelu jsem využila Braunův dotazník B - 3. Následně provedla semistrukturovaný rozhovor s třídními učiteli. Při interpretaci dat jsem se zaměřila na to, zda se sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami výrazně liší od sociální pozice ostatních žáků ve třídě, zároveň také na to, jaké faktory to mohou způsobovat. U některých těchto žáků byla zjištěna odlišná sociální pozice v rámci třídy, u jiných zase naopak nebyly nalezeny významné rozdíly....cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis is focused on a student with special needs in classroom. The theoretical part is devoted to the key concepts of my work: student with special needs and a classroom. I deal with the progress of a young schoolchild, classroom as a social group, diagnostics of classroom and students with special needs in connection with the current legislation and support methods they deserve. The aim of my work is to find out what is the social position of students with special needs within the classroom. So, in the empirical part I first searched the social position of students with special needs within the classroom, namely in two fourth grade classrooms, which includes one or more students with special needs. The research was performed at two different schools. For this purpose, I used Braun's questionnaire B-3. Then I made a semi-structured interview with class teachers. In interpreting the data, I focused on whether the social position of students with special needs differs significantly from the social position of other students in the classroom and what factors may cause it. For some of these students, a different social position within the class was found, while others did not significantly differ. The acceptance of this student by other classmates and his social status in the classroom is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV