Show simple item record

Effective communication of primary school teachers with parents
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorJanků, Petra
dc.date.accessioned2019-11-08T10:55:49Z
dc.date.available2019-11-08T10:55:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111729
dc.description.abstractThis thesis addresses the difficulties in communication between teachers and parents. Its' goal is to point out the effective communication strategies used by experienced educators during their conversations with parents of elementary school children. In the theoretical part of the thesis, it focuses on communication and its' forms, on explanation of the school/family relationship with regards to expectations of both sides, and on parent typology. It also describes conversational structure and organization, and states the basics of effective communication through dialogue alongside the rules of successful conversation between a teacher and a parent. The research in the empirical part of the thesis had been carried out in a form of a qualitative dialogue with four experienced educators. The amassed data was later processed, analyzed and evaluated in comparison with scientific literature. The results of the research have the form of answers to the predesigned questions and these answers accurately display basic strategies of effective communication, which had shown repeated success for their users, the teachers. Its' documentation should basically serve as a manual on how to appropriately prepare for a conversation with the parent, how to structure the dialogue, what basic skills and abilities should...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na problematiku komunikace mezi učiteli a rodiči. Cílem práce je zmapovat efektivní komunikační strategie využívané zkušenými pedagogy při vedení rozhovoru s rodiči na prvním stupni základní školy. V teoretické části diplomové práce je na základě odborné literatury definován pojem komunikace a její formy, vysvětlen vztah a očekávání školy a rodiny, nastíněna typologie rodičů, popsán rozhovor, jeho organizace a struktura. Dále jsou uvedeny faktory efektivní dialogické komunikace a zásady úspěšného rozhovoru učitele s rodičem. Výzkum v rámci empirické části práce byl prováděn formou kvalitativního rozhovoru se čtyřmi zkušenými pedagogy. Získaná data byla následně zpracována, analyzována a vyhodnocena, včetně jejich porovnání s odbornou literaturou. Výsledky výzkumu jsou zpracovány formou odpovědí na výzkumné otázky, jež přehledně popisují základní efektivní komunikační strategie, které se zkušeným pedagogům v praxi osvědčily. Mělo by se jednat o jakýsi návod, jak se na rozhovor s rodičem řádně připravit, na jaké fáze si rozhovor rozčlenit, jaké základní schopnosti a dovednosti by si měl pedagog osvojit pro jeho efektivní vedení a jak se správně zachovat v případě konfliktu. Zkušení pedagogové se shodují, že důležitá je pečlivá příprava rozhovoru, vlídné přivítání rodiče,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunikace s rodičics_CZ
dc.subjectrozhovorcs_CZ
dc.subjectefektivní komunikační strategiecs_CZ
dc.subjectškola a rodinacs_CZ
dc.subjectučitel a rodičcs_CZ
dc.subjectcommunication with parentsen_US
dc.subjectconversationen_US
dc.subjecteffective communication strategyen_US
dc.subjectschool and familyen_US
dc.subjectteacher and parenten_US
dc.titleEfektivní komunikace učitelů primární školy s rodiči žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-05
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId191470
dc.title.translatedEffective communication of primary school teachers with parentsen_US
dc.contributor.refereeHorská, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na problematiku komunikace mezi učiteli a rodiči. Cílem práce je zmapovat efektivní komunikační strategie využívané zkušenými pedagogy při vedení rozhovoru s rodiči na prvním stupni základní školy. V teoretické části diplomové práce je na základě odborné literatury definován pojem komunikace a její formy, vysvětlen vztah a očekávání školy a rodiny, nastíněna typologie rodičů, popsán rozhovor, jeho organizace a struktura. Dále jsou uvedeny faktory efektivní dialogické komunikace a zásady úspěšného rozhovoru učitele s rodičem. Výzkum v rámci empirické části práce byl prováděn formou kvalitativního rozhovoru se čtyřmi zkušenými pedagogy. Získaná data byla následně zpracována, analyzována a vyhodnocena, včetně jejich porovnání s odbornou literaturou. Výsledky výzkumu jsou zpracovány formou odpovědí na výzkumné otázky, jež přehledně popisují základní efektivní komunikační strategie, které se zkušeným pedagogům v praxi osvědčily. Mělo by se jednat o jakýsi návod, jak se na rozhovor s rodičem řádně připravit, na jaké fáze si rozhovor rozčlenit, jaké základní schopnosti a dovednosti by si měl pedagog osvojit pro jeho efektivní vedení a jak se správně zachovat v případě konfliktu. Zkušení pedagogové se shodují, že důležitá je pečlivá příprava rozhovoru, vlídné přivítání rodiče,...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis addresses the difficulties in communication between teachers and parents. Its' goal is to point out the effective communication strategies used by experienced educators during their conversations with parents of elementary school children. In the theoretical part of the thesis, it focuses on communication and its' forms, on explanation of the school/family relationship with regards to expectations of both sides, and on parent typology. It also describes conversational structure and organization, and states the basics of effective communication through dialogue alongside the rules of successful conversation between a teacher and a parent. The research in the empirical part of the thesis had been carried out in a form of a qualitative dialogue with four experienced educators. The amassed data was later processed, analyzed and evaluated in comparison with scientific literature. The results of the research have the form of answers to the predesigned questions and these answers accurately display basic strategies of effective communication, which had shown repeated success for their users, the teachers. Its' documentation should basically serve as a manual on how to appropriately prepare for a conversation with the parent, how to structure the dialogue, what basic skills and abilities should...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV